‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,215 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sombrero
    Bijdrager

bij stan zijn blok kwam er echt een knal bij de cilindervoet. hier zag je ook gewoon een rook wolkje uitkomen

Stann
      Bijdrager

Weet echt niemand het?

Michel
        Bijdrager

ciaohorst :
          Kan niemand mij antwoord geven? Ik heb standaart trekveertjes en Malossi witte trekveertjes, maar met de standaart maakt hij te weinig toeren, en met de Malossi witte weer veel te veel…
          Zijn er veertjes verkrijgbaar die er ongeveer tussenin zitten en waar zou ik deze kunnen krijgen??

De gele of zwarte van Malossi.
          De groene of blauwe van Polini.

Stann:
          Weet echt niemand het?

Heb je nieuwe pakkingen gemonteerd samen met de cilinder demonteren en weer monteren?
          Die knal duid op een lekke pakking. Dat wolkje zal wel mengsel zijn wat verneveld als de zuiger beweegt.

Monteer even nieuwe pakkingen en draai het spulletje langzaam stukje voor stukje kruislings aan zodat het recht op elkaar zit. Als je de ene kant eerst aandraait, trek je de kop krom.

Even een bijkomertje: Als de spie regelmatig breekt ligt dat negen van de tien keer aan de spiebaan in het vliegwiel.

Stann
          Bijdrager

Dankje, zal ik dat dan maar eens proberen.
            Denk je dat het probleem dan helemaal opgelost is? Want eigenlijk zijn de pakkingen ook pas nieuw( Van de vorige keer dat k het blok in elkaar weer had gezet, dus nu voor de 2e keer).

Michel
            Bijdrager

Die alu pakkingen zijn zowiezo niet echt geweldig..

Waar ik fan van ben zijn papieren voetpakkingen. Gewoon pakkingpapier halen bij je lokale brommerboer. De originele pakking overtrekken en netjes uitsnijden/uitknippen.

Die alu pakkingen zijn keihard en sluiten bij niet al te nauwkeurige montage, niet echt meer af.
              Ze kunnen heel goed functioneren maar papier is beter. Klein beetje zuurvrije vasaline op de pakking zodat hij extra goed afsluit.

Dus gewoon even zelf een voetpakking knippen en je kan wel gewoon de alu koppaking gebruiken als je er maar goed oplet dat je de moertjes met beleid vast draait. Dus stukje voor stukje kruislings aandraaien. Niet eerst de ene kant vast en dan pas de andere doen, want dan sluit hij sowieso niet lekker af en je trekt je kop krom.

Smoothrat050
              Bijdrager

misschien ook voor de Simo 2007 rijders ik had een vraagt gewoon om nieuwschierigheid past deze; http://www.sprocatti-motori.com/accensione%204prig.htm die niet op een 2007 simo of dat dat ik gelezen ahd dat die italiaan zei dat het daar aan lag.

Michel
                Bijdrager

Ikke nie begrijp :con

Wat heb je als antwoord gekregen?
                  Dit gaat zowiezo niet over de kruk heen passen.
                  Dan zou de binnenkant van het ‘vliegwiel’, dus het spiebaan gedeelte, aangepast moeten worden op de kruk.
                  Ik vind dat namelijk een erg klein gaatje om volledig tegen het carter te kunnen komen.

Zet het citaat van de mail anders in het ‘Simonini high rpm probleem’ probleem.

tolleburker
                  Bijdrager

lukt wel, is ons ook gelukt maar dan met de malossi type alleen druk je de rotor vast op de kruk en draai je hem dan je koppeling of vario vast en dan verschuift hij niet meer

Thomasc
                    Bijdrager

Weet iemand of er “city power” uitlaat is die samen met een kickstart op een ciao past?

En ook gelijk waar je die kan kopen.

Onkruidzaaier
                      Bijdrager

je kan hem in ieder geval kopen op JMPB en andere online-shops en in best wel veel brommerzaken.

Tonni
                        Moderator

De meeste City’s voor Ciao hebben of een plat stuk waar ze achter het tandwiel langs gaan of gaan onder het tandwiel langs. Volgens mij is het kick tandwiel niet veel groter als het fietstandwiel dus zou het moeten passen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Thomasc
                          Bijdrager

Nee het past niet met een plat stuk.
                            Ik heb namelijk deze uitlaat gekocht en die heeft ook een plat stuk an dat past niet
                            http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3508

Ik bedoel meer een city power die met een boogje eronder door gaat.
                            Die heb ik namelijk een keer gezien maar ik weet niet waar je die kan kopen.

Tonni
                            Moderator

zoiets bedoel je?

Deze is van Techno en brommeronderdelenshop heeft hem in ieder geval…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

R-Ciao
                              Bijdrager

Hoe krijg je bij een Ciao de voorvork los? ik heb die schroef die erboven in zit eruit gedraaid en al tegen het stuur van onder aan getikt maar hij schiet gewoon niet los, en heb een paar keer aan die dingen boven je balhoofd gedraaid, hij zit wel iets los maar hij valt er nog niet uit 😕

Tom ciao

Je moet de schoef boveraan een stukje losdraaien en dan er een paar keer op tikken
                                  Gaat ie er niet uit?
                                  Nog iets verder draaien en nog een keer proberen

Bij mij lukte dit ook niet en heb die stuurpen scheef geslagen en de schroefdraad was er vanaf

15 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,215 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.