‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,141 tot 1,155 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

tymen :
      een vraag

kan iemand mij meschien uitleggen hoe ik een zij standaard op mijn vespa ciao zet ?
      en hoe ik de middenbok er afhaal?

want ik wil het niet verkloten 😛 (snap?)
      moet ik trouwens ook gaan slijpen ?

mvg tymen

ps: meschien een tip want een paar vrienden van mij wilden het ook weten meschien moet er een HOW TO’s van gemaakt worden
      maar moet niet hoor ik heb aleen maar een idee
      ik wil niet brutaal zijn ofzo 😛

bedankt alvast!!!

Flex pakken ! ciao omhoog en de middenbok doorslijpen.

Zijstandaard komt naast je stepje te zitten.

Wausie
      Bijdrager

Beste mensen,

Ik wil heel graag weten of dit een snor- of een bromkrukas is. Alvast bedankt!

sombrero
        Bijdrager

brom krukas als ik het goed zie

Wausie
          Bijdrager

En waaraan kun je dat specifiec zien dan? Ksnap dat het te maken heeft met de inlaatslag, maar gaat dit gwn een btje op het oog zeg maar? Of is er een speciaal kenmerk?

Nog een ander vraagje, krukas bewerken met de setup van mij gaat dat een hoop verschil uitmaken? heb nl nog steeds last van een knikker geluid in m’n cilinder, miss dat door krukas bewerking dit ook weg gaat? Of is dit een dom idee?

Herr Flick
            Topic starter

Is een snorkukas, zeker weten.

Kijk bij how to’s eens rond tussen krukas timingen (of frezen).
              Daar zie je hoe je het kan berekenen en wat de verschillen zijn.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Wausie
              Bijdrager

Okeej hartstikke bedankt Flick, dan weet ik nu eindelijk waarom mijn speedengine de hele tijd zo kut liep. Is er miss nog een andere ervaren sleutelaar hier die Flick zijn mening nog even kan bevestigen. Jojo later!

PoliniCitta
                Bijdrager

Zou een originele cilinder die een beetje getuned is(grotere uitlaatpoort en spoelpoorten) het lekker doen op een speed engine? Weet dat het wel een beetje overkill is, maar wil em tog weer aan de loop hebben, heb op dit moment geen snelle cilinders meer liggen.
                  ben van plan om er een sp onder te gooien, groene trekveertjes, poeli 70.

Zal dit een beetje lekker rijden?, wil geen toerenjanker, gewoon rustigg aan 🙂

JayL
                  Bijdrager

denk dat t wel zal lopen, maar niet met een SP..

ArvidW
                    Donateur

Wausie :
                      Okeej hartstikke bedankt Flick, dan weet ik nu eindelijk waarom mijn speedengine de hele tijd zo kut liep. Is er miss nog een andere ervaren sleutelaar hier die Flick zijn mening nog even kan bevestigen. Jojo later!

’t is een Snor

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

Naad
                      Bijdrager

Naad :
                        ik ben al bezig met uitveilen,
                        maar er staat idd nergens een piaggio logo.
                        een vriend heeft nog wel een piaggio carter liggen anders,
                        maar het is dus niet aan te passen aan een piaggio ontsteking?

😕

lennartcitta
                        Bijdrager

hoe kan ik mijn voorvork van me citta los halen want ik heb nogal speling in me voor vork
                          als ik gewoon stilsta en ik druk mijn voor rem in ik ik duw me brommer beetje naar voren zit er ruimte tussen :S

iemand ideeen of iets dankjewel.

mvg lennart

hansieb
                          Moderator

Naad :

Naad :
                            ik ben al bezig met uitveilen,
                            maar er staat idd nergens een piaggio logo.
                            een vriend heeft nog wel een piaggio carter liggen anders,
                            maar het is dus niet aan te passen aan een piaggio ontsteking?

😕

Pica ?

sombrero
                            Bijdrager

hoe om moet ik het poelietje monteren van de waterpomp??

Wausie
                              Bijdrager

ArvidW :

Wausie :

’t is een Snor

Okeej fijn is dat, dan heeft Boet waar ik deze speedengine van gekocht heb er dus een snor in gezet. Vandaar dat ik al die tijd een knikker geluid hoorde vanuit m’n cilinder op hoge toeren. Noujah morgen gelijk maar even een brom halen dan. iig bedankt!

Svennoow
                                Bijdrager

ben nu een blokje in elkaar aan het zetten en ik zit met een probleem.

heb de lagers vervangen van de krukas en daarna de carterhelften weer op elkaar gezet. maar als ik de helften nu aan ga draaien loopt mn krukas heel erg stroef, heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

15 berichten aan het bekijken - 1,141 tot 1,155 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.