‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,096 tot 1,110 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Pielie
    Bijdrager

PiNeAppLePro :
      @ Piele ,Wat voor ontsteking heb je? Contactpunten = Vliegwiel met een rubber. Elektrisch = vliegwiel zonder dat rubber.

Als je contactpunten hebt moet je even je contactpunten en condensator vernieuwen. Misschien zijn ook wel je zuigerveren versleten.

Ik denk dat het elektrisch is.
      Wat kan ik daar dan aan doen?

Naad
      Bijdrager

zuigerveren waarschijnlijk.
        misschien handig als je je bougie ook even nakijkt.
        Als deze niet koffiebruin is ligt het aan je sproeier

Pielie
        Bijdrager

Hoe zou dat dan komen dat zuigerveren kapot zijn,of is dit gewoon slijtage?

Clint
          Bijdrager

Ik wil mijn citta in 3 stappen aan hebben, hoe krijg ik dit waar elkaar? Ik heb de startveertjes er al uit gehaald.

Setup:

50cc
            13/13 @ 64
            Malossi filter
            Poelie 70
            City Power
            Inlaat tot 13 mm geboord + gevijlt

Het is een cp blokje.

Iemand enig idee?

Bartusman
            Bijdrager

Voor snel starten zijn naar mijn mening de volgende dingen van belang:
              Ontsteking goed afstellen.
              Goed afgestelt dmv de juiste sproeiermaat
              Startveren eruit
              Koppelingshuis + beiden segmenten ontvetten en opschuren en eventueel de segmenten vervangen als ze versleten zijn.
              Zorgen dat de scharniertjes van de startsegmenten soepeltjes en snel uitklappen.

Hierdoor kon ik me citta in 1 of 2 stappen starten.

Clint
              Bijdrager

Sproeier is volgens mij goed, want hij rijdt perfect. Trekt leuk op en rijd tussen de 50 en de 55 echte km/h.

Koppelings segmenten zijn net nieuw, alleen heb ik nog niet goed naar de starsegmenten gekeken. Ook heb ik strakkere koppelingsveertjers, de groene van polini, maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken. De onsteking heb ik in het begin een keer op 0.45 gezet. Ik kijk anders morgen wel naar de ontsteking.

Misschien heeft het nut als ik ze op 0.5 zet? Dus wat groter..

hansieb
                Moderator

Sproeier even controleren door een stuk volgas te rijden en daarna de brommer uit te zetten en de bougiekleur te bekijken.

Ontsteking is perfect op 0.45 dus niet aanzitten.

Je start toch wel met decompresseur ? en je moet de startveertjes uit je koppeling hebben. Hierdoor start die binnen een meter.

mees
                  Bijdrager

Is dit nou zo’n citypower uitlaatje?

andyman
                    Bijdrager

ja dat is een citypower maar verschillende merken hebben hem gemaakt maar kwa prestatie zijn ze alemaal het zelfde

ik heb ook een vraag
                      hoeveel kost het om 3spaak velgen op te sturen naar duitseland??

Andy

Tom ciao

Zou je ff op de site van TNT ofzo moeten kijken

leon ciao
                        Bijdrager

heeft iemand iets van een tekening ofzo van alle onderdelen van een 12/10 en waar die precies moeten?
                          Een jonge die ik ken heeft namelijk alles wat maar van zijn brommer af te draaien viel eraf gedraaid omdat die niet meer liep en nu heb ik weer alles in elkaar gezet en loopt die weer [carbrateur heb ik schoongemaakt dat was alles :con].
                          alleen zit de carb. niet helemaal fatsoenlik in een omdat ik nog nooit een carbrateur in zoveel stukken had gehad en nu trekt hij kei veel valse lucht.
                          Hij blijft ook alleen maar lopen met de shoke erop en slaat na zo’n 50 meter weer af 😉

Michel
                          Bijdrager

Misschien kan je hier wat mee. Je kan de tekening uitvergroten.

>Klikkie<

leon ciao
                            Bijdrager

bedankt daar kan ik zeker wat mee, hopen dat die dalijk goed aan het lopen komt, kunnen we er nog een rondje mee crossen 😀

tymen
                              Bijdrager

hallo als ik een dr 65cc koop op http://www.jmpb.nl
                                daar zit geen cilinder kop op welke moet er dan op ?
                                de std kop of niet ?

leon ciao
                                Bijdrager

standaard kop kan, maar je kan er ook een hoge druk kop op zitten als je dit zou willen.
                                  Maar ik zou gewoon de standaard kop houden hoor.

15 berichten aan het bekijken - 1,096 tot 1,110 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.