‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

moet je aan Wouter vragen (Wouz-LwB) hij zei laatst geloof ik dat hij hem beter vond dan het nieuwe model (nieuwe trekt slecht met poelie, echt een vario pijp dan gaat hij hard)

maar ik weet niet of hij toen met vario heeft gereden of met poelie 😕

juul-vespa
      Bijdrager

@ Tonni
        bedankt voor info maar opent de foto’s niet bij mij komt een kruisje in te staan

barry
        Donateur

@ Pimmiecross:ik zie daar een vies vettig ding :kots.

pimmiecross
          Bijdrager

Ja, hij ziet er nu niet al te best uit, maar maakt qua prestaties niet uit..
            Ik ga hem misschien nog wel eens een beetje opknappen als ik er zin in heb.
            Maar weet je er verder ook nog iets nuttigs over te zeggen misschien??;)

kipje
            Bijdrager

Hallo,

ik heb een Vespa si (snor) standaard met een city uitlaat. Ik heb een 65 cc cilinder gekregen, heeft dat zin om op mijn standaard blok te zetten, of moet ik dan nog veel meer veranderen?

Of is het handiger om een bromblok te kopen (dus ook de snorvertanding veranderen) , wat is het goedkoopst?

Alvast bedankt!

tymen
              Bijdrager

hallo
                kan iemand mij uit leggen hoe je presies moet betalen bij http://www.jmpb.nl

mvg tymen

PoliniCitta
                Bijdrager

via internetbankieren

Daan777
                  Moderator

kipje :
                    Hallo,

ik heb een Vespa si (snor) standaard met een city uitlaat. Ik heb een 65 cc cilinder gekregen, heeft dat zin om op mijn standaard blok te zetten, of moet ik dan nog veel meer veranderen?

Of is het handiger om een bromblok te kopen (dus ook de snorvertanding veranderen) , wat is het goedkoopst?

Alvast bedankt!

als je een 65cc cilinder hebt MOET je je inlaat uitvijlen, anders wordt je cilinder ondervoed.
                    Als je dat doet heeft het zeker nut! Je kunt dan alleen niet meer met een snor-klok blijven rijden.

Tonni
                    Moderator

@Kipje:

Als je een 65cc cilinder monteert, KUN je je inlaat ook uitvijlen maar dat MOET niet.
                      Je zult alleen weinig harder gaan als je niks aanpast.
                      Ook is het onzin dat je cilinder ondervoed wordt, je moet zowiezo al je afstelling veranderen als je een snelle cilinder monteert.

Als je dus je inlaat uitvijlt en niet zorgvuldig afstelt wordt de kans dat je je cilinder ‘ondervoed’ alleen maar groter..
                      Je kunt wel met een snornaaf blijven rijden, het is alleen mooier om een bromnaaf te nemen.

Met een snornaaf kun je ook naar een kleinere poelie gaan, bv 70 mm of 80 mm. In combinatie met je onbewerkte blok en je city uitlaatje zul je dan 50/55 kunnen halen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Daan777
                      Moderator

Onzin? Ik kan je een cilinder geven met enorme vlekken. Een malossi 65cc op een snorinlaatje = vernieling van de cilinder.

Tonni: dat jij een cilinder met vlekken kan laten zien wil nog niet zeggen dat een standaard inlaat meteen slecht is (misschien was die setup wel rot afgesteld, kan ik niet zien.). Je zult alleen wel goed moeten afstellen met een standaard inlaat en liever geen heel hoogtoerige pijp gebruiken.
                        Dus dat het per definitie slecht is, is onzin. Neemt niet weg dat het
                        BETER is om je inlaat aan te passen op de grotere cilinder. Maar nogmaals: het MOET niet.

Het gaat gewoon om hoe je het brengt. Jij brengt het soms alsof het de absolute waarheid is wat je zegt, en dat is het vaak ZEKER NIET!!

Er is een groot verschil tussen: ‘je MOET je inlaat uitvijlen’ en ‘het is aan te raden om je inlaat uit te vijlen’

Bo3T
                        Bijdrager

nouja.. iemand die ik ken heeft tijden op zijn si gereden.. niks uitgeveilt met DR 65.. reed harstikke hard en lekker.

heb die cilinder voor een spotprijsje over kunnen nemen. zag er nog supergoed uit! reed ook nog erg snel op mijn uitgeveilt blokje toen.

kipje
                          Bijdrager

oke bedankt!, als ik dus me inlaat uitveil(hoeveel mm ?!)met 65 cc en mischien ander spoeiertje + bromvertanding, maak ik me cilinder niet stuk, maar ga ik wel een stuk harder?

btw, ken er dan ook een euro begrenzer op?:P

Tom ciao

Je moet je inlaat uitboren naar 13mm en je inlaat van binnen een stukje uitvijlen
                              Ik zou er dan ook zeker een 13/13 carb op zetten!
                              Een andere sproeier moet zeker, maar bromvertanding is niet noodzakelijk
                              Dan gaat je cilinder zeker niet stuk nee, een snorinlaat (7mm) is een groot verschil met een brominlaat(10mm) en zeker met een 13mm inlaat!

Wie heeft trouwens eens die Calibrata nagemaakt?
                              En heeft hier iemand nog een bouwtekening van?

NvdV
                              Bijdrager

Als je een eurobegrenzer op je brommer wilt moet je wel een blok hebben met electrische ontsteking!

speedbuxy
                                Bijdrager

Daan777 :
                                  Onzin? Ik kan je een cilinder geven met enorme vlekken. Een malossi 65cc op een snorinlaatje = vernieling van de cilinder.

Dan is/was er gewoon wat anders mis met die cilinder, want inlaat heeft niks met je smeering te maken hoe klein of groot ie ook is je past je afstelling daarop af.
                                  Een kleine of grote inlaat gaat alleen qua sproeier en prestaties uitmaken meer niet.

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.