‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 931 tot 945 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dum
    Bijdrager

jah het is een beetje verwarend omdat bij ons is er een gat gemaakt voor de condensator en bij dit blok is dat niet dus dachte we dat het elecktrisch was 😉

mixert
      Bijdrager

Eerst reed ik met een standaart blok rond, daar haalde ik 58 mee.
        Nu heb ik er een ander blok onder liggen wat ik geveild heb maar dit blok trilt, ook haalt hij met moeite de 58(trekt wel harder), terwijl het blok wel geveild is.(heb er een andere sproeier in gedaan na het veilen, ook het veilen is gewoon goed gelukt) Nu denk ik zelf dat de lagers in het blok de reden zijn van het trillen, omdat ze versleten zijn ofzo, maar zou dat ook inhouden op de snelheid?

zouden de problemen met trillen opgelost zijn als ik het blok reviseer met zon setje van jmpb? Dus nieuwe lagers enzo?

Ook is de compressie van het geveilde blok goed voelbaar minder dan met het oude blok, dit voel je bij het aanlopen zonder decompressie te gebruiken.

mixert

Juul
        Bijdrager

Eyz,

Ik heb een vraagje
          Weet iemand toevallig de maat van de v-snaar voor een vespa si brug met een 6m poulie?
          Want ik rijd nu met een 80 en maakt een beetje veel overtoeren met m’n setup
          en het is op een citta he

alvast bedankt.

greetz

pimmiecross
          Bijdrager

Michel :
            Is dat niet deze?

mmm, dat zou best wel eens kunnen ja.
            Iemand die het zeker weet??

Tonni: dat is hem zeker weten.

Dooley
            Bijdrager

Michel :
              Het is mogelijk maar ga er geen wonderen van verwachten.

wat ken ik er dan wel ongeveer van verwachten?

pimmiecross
              Bijdrager

heb even een vraagje, hoe moet ik mijn dr zuiger in mijn cilinder doen.n Ik kan de pijl op de kop niet meer zien,.
                Er zitten 2 openingen(poorten) naast elkaar. Moeten deze naar onder of naar boven wijzen??

jaapschaap
                Bijdrager

Ik heb een polini top one en kan een handmade redelijk goedkoop krijgen… kwa looks is de handmade veel mooier (vrij nieuwe uitstraling) en me polini is verroest maar kwa performance gewoon nog goed…

Ik heb een athena 50cc en dr 50cc, welke er uiteindelijk op komt weet ik nog niet. Welke uitlaat zal het beste performen, ik heb vario (die tijdelijk ff eraf ligt zie een ander topic van mij XD http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11072)…

Mijn voorkeur gaat uit naar meer power onderop maar op de tuning->uitlaten pagina staat er dat ze dat beide wel aardig hebben. Maar heb het idee dat de top one hoogtoeriger is, maar de handmade onderop wat extra power weet te leveren.

Wie o wie kan me goede raad geven? 🙂

Naad
                  Bijdrager

Met vario moet je toch voor de Handmade gaan.
                    En zeker voor de 50cc athena gaan! 😀

Hoe lang moet een dr70 ingereden worden?

sieger
                    Bijdrager

400/500km;)

Naad
                      Bijdrager

dankje! 😀

simonferrari
                        Bijdrager

hoe moet je het decompressie ding in de kop verwijderen, en dat je hem daarna weer erin kan zette?

Martijnvanheerde
                          Donateur

Gewoon de splitpen eruithalen en dan kun je volgens mij alles eruithalen. En ff de volgorde onthouden voor als je m er in wil zetten.

simonferrari
                            Bijdrager

jaapschaap
                              Bijdrager

Met vario moet je toch voor de Handmade gaan.
                                En zeker voor de 50cc athena gaan!

Oke, ga ik hem zo halen 🙂 ziet er nog supernetjes uit voglens mij (ga het zo dus echt zien). Maaruh ja me athena ligt eraf omdat die af en toe een heel raar geluid maakte en dan liep die langzamer en moeilijker… Der af en op de zuiger zitten dikke krassen (1cm onder de zuigerveren)… Weet iemand misschien wat dat is? Kan het me carter zijn? Misschien me krukas te veel speling?

Hmm net die handmade gehaalt… eronder gezet en 1 rondje gereden en ik stop begint de verf al te borrelen… Lijkt me dus niet echt hittebestendige verf zoals beloofd… Dus zet me polini er morgen ofso weer onder, ga me handmade opschuren en hittebestendig spuiten dan maar 😛

mixert
                                Bijdrager

Eerst reed ik met een standaart blok rond, daar haalde ik 58 mee.
                                  Nu heb ik er een ander blok onder liggen wat ik geveild heb maar dit blok trilt, ook haalt hij met moeite de 58(trekt wel harder), terwijl het blok wel geveild is.(heb er een andere sproeier in gedaan na het veilen, ook het veilen is gewoon goed gelukt) Nu denk ik zelf dat de lagers in het blok de reden zijn van het trillen, omdat ze versleten zijn ofzo, maar zou dat ook inhouden op de snelheid?

zouden de problemen met trillen opgelost zijn als ik het blok reviseer met zon setje van jmpb? Dus nieuwe lagers enzo?

Ook is de compressie van het geveilde blok goed voelbaar minder dan met het oude blok, dit voel je bij het aanlopen zonder decompressie te gebruiken.

mixert

15 berichten aan het bekijken - 931 tot 945 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.