‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Naad
    Bijdrager

ok, wat is dan goed te doen?
      DR50 is uitverkocht en lijkt me niet zo geweldig en dr70 weet niet of dat wel zo verstandig is, omdat het verschil tussen std en dr70 nogal aanzienlijk is en ik niet ga uitveilen.
      hoeveel winst zou ik dan nog met dr70 evo halen (die verkopen ze toch op jmpb.nl) ?

Sten
      Bijdrager

Sten :
        Ik heb vandaag een eurocilindro waterkit op mijn citta gemonteerd, maar hij wordt toch veel heter dan ik vantevoren had gedacht. Hoe kan ik controleren of de set wel naar behoren werkt?

Michel :
        Door een temperatuurmeter te monteren. Dat het heet word is normaal.

gebruik je de set i.c.m. een waterpomp of zonder pomp?

Ik gebruik de set zonder waterpomp.

Hoort de radiotor trouwens ook warm te worden ofniet?

Jacky
        Bijdrager

Als jij een 70 dr haalt maakt het helemaal niet uit als je niets uitvijlt. Als je de sproeier maar gewoon goed aanpast.

10 km harder zal hij trouwens wel lopen.

frf
          Bijdrager

@ sten

ja een radiator hoort ook warm te worden…

Edjuh
            Bijdrager

speedbuxy :

En denk niet dat je de mixpomp als waterpomp kan gebruiken want een olie pomp draait zo langzaam dat ie alleen druppelt.

Ok, dat is logisch inderdaad. Maar dan kan je het misschien wel als pompaandrijving gebruiken door een leuk wieltje er op te bouwen en dat op je pomp aan te sluiten. Ja wel veel moeite, maar ik probeer de mogelijkheden te verkennen.

ArvidW
              Donateur

frf :
                @mav

als jij een scootercilinder kan vinden met een 46 slag of een andere drijfstang in de krukas laten zetten…. kan dat.

De cilinder die er standaard op zit is ook niet voor 46mm slag gemaakt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Sten
                Bijdrager

ok nog 1 hele domme vraag dan….

Kan er in een waterkit ook daadwerkelijk water gebruikt worden of moet het echt per se koelvloeistof zijn?

Svennoow
                  Bijdrager

Svennoow :
                    Sinds kort heb ik ook een ciao die ik wil gaan gebruiken voor schoolgebruik.
                    Mijn setup:

50cc
                    elek. ontsteking, gevijlde inlaat, 13/13 met malossi filter
                    en als uitlaat een citypower.

nu is mn vraag, heb ik met poulie 95 overtoeren? en welke maat snaar hoort daarbij?
                    of zal ik poulie 80 nemen(welke maat hoort daarbij?)

en ik heb een groot carter deel van een ciao-mix moet daar een andere keerring in dan die std. in een revisie set zit?

Iemand een idee?

Tonni
                    Moderator

Sten :
                      ok nog 1 hele domme vraag dan….

Kan er in een waterkit ook daadwerkelijk water gebruikt worden of moet het echt per se koelvloeistof zijn?

Er kan gewoon water in. Koelvloeistof warmt wel makkelijker op, geeft zn warmte makkelijker af en kan een hogere temperatuur aan. Is dus wel beter, helemaal bij de Polini kit, omdat de gietijzeren cilinder door water gaat roesten van binnen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Naad
                      Bijdrager

Bij dr70 kan ik gewoon mijn std. kop gebruiken, toch?
                        moet ik dan wel een 65cc koppakking erbij kopen of kan ik daarvoor ook gewoon mijn std pakking gebruiken?

Jeroen
                        Bijdrager

ja dat kan, maar ik zou wel 70 pakking gebruiken.

Naad
                          Bijdrager

ok, die kost een euro, dus doe dat dan wel.
                            de dr van jmpb is dat een zogenaamde evo cilinder?

hansieb
                            Moderator

Naad :
                              ok, die kost een euro, dus doe dat dan wel.
                              de dr van jmpb is dat een zogenaamde evo cilinder?

Ja

Tonni
                              Moderator

Jeroen :
                                ja dat kan, maar ik zou wel 70 pakking gebruiken.

Ik zou dat juist NIET doen met een originele kop, omdat het doorvoergat voor de kleplichter (decompresseur) van kop naar cilinder bij een standaard kop een stuk groter is als bij een ‘snelle’ kop en verder naar binnen zit. Met een 43mm pakking komt de binnenrand van de pakking erg dicht bij dat gat waardoor hij kan inbranden en vervolgens druk verliest via de uitlaatpoort.

Beter is om er een ‘standaard’ pakking bij te bestellen (die zijn bij JMPB ook al 40mm i.p.v. 38.2)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Svennoow
                                Bijdrager

Sinds kort heb ik ook een ciao die ik wil gaan gebruiken voor schoolgebruik.
                                  Mijn setup:

50cc
                                  elek. ontsteking, gevijlde inlaat, 13/13 met malossi filter
                                  en als uitlaat een citypower.

nu is mn vraag, heb ik met poulie 95 overtoeren? en welke maat snaar hoort daarbij?
                                  of zal ik poulie 80 nemen(welke maat hoort daarbij?)

en ik heb een groot carter deel van een ciao-mix moet daar een andere keerring in dan die std. in een revisie set zit?

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.