‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Ja, wanneer het gaat tegen het carter aan zit is dat niet bevordelijk voor de rijeigenschappen nee.

Als je carburateur er overheen valt is er niks aan de hand 😉 Alleen zorgen dat het teflon busje 100% in orde is.

TvA Tuning
      Bijdrager

ja ik bedoel eigenlijk het inlaatvlakje sorry 😉
        dus dan heb je de krukas en die doe je dan laatmaarzegge helemaal naar binnen in het carter en dan hou je het carter op de kop en doe je wat benzine in de inlaat en als de krukas goed afsluit zou dat water moeten blijven staan maar het drupelt er langzaam uit want er zit een piepklein gaatje.

snapje:P 😉

alvast bedankt

Michel
        Bijdrager

Als het echt heel langzaam gaat is het het proberen waard. Als er er doorheen pist kan je het wel vergeten.

Als je erop blaast mag er wel wat doorheen komen maar het moet wel lastig gaan 😉

ArvidW
          Donateur

Vergeet niet dat je krukas ook nog kan kantelen als je het kleine carter er nog niet op hebt zitten. Krukas zit dan verder van inlaatvlakje af dan normaal dus lekt dan ook harder. (als je carter met inlaat naar boven houd)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

PiNeAppLePro
            Bijdrager

Ben vandaag druk bezig geweest met mijn ciao.

Nou heb ik al een aantal rondjes gedaan in mijn straat om alles een beetje te testen. Goed stationair laten lopen enz enz.
              Nou maak ik mijn laatste rondje en begint ze opeens flink te stoteren. Uiteindelijk slaat mijn ciao af en wanneer ik nu mijn ciao aanloop hoor je een heel vaag geluid.

Haal ik mijn bougie eruit en loop ik mijn ciao aan dan klinkt het gewoon normaal. Iets met de compressieruimte??

Maar wat dan?

Alvast bedankt 😀

FonS
              Bijdrager

*** :! setup = speedengine met 46,5 malossi, 13/13, sproeier 70 ***

sproeier lijkt mij aan de kleine kant. jij zegt dan wel dat de bougie een goede kleur heeft (msn) maar dat zegt ook niet alles.

probleem dat ik met twee ciao’s heb gehad: goede bougiekleur, prima lopen, na kwartiertje rijden ongeveer vermindering van trekkracht, tot uiteindelijk uitvallen.
                oplossing; ÊÊn maatje grotere sproeier (ik denk bij jou wel twee, dus 74).
                als hij slecht begint te lopen, even de choke wat induwen (niet helemaal) als hij dan weer beter loopt moet je sproeier dus groter.
                wat het vreemde geluid bij het aanlopen is, geen idee 😕

PiNeAppLePro
                Bijdrager

Oke dat van die sproeiers ga ik wel even testen. Maar het gaat me nu puur om dat rare geluid. Of er lucht ergens tussendoor wordt geperst :S

Iemand anders een idee?

(thnx fons)

Smooth_Patrick

Hallo,

ik heb een vraag;

wat heeft een Mix kleine carterhelft en wat heeft die niet met een een normalen kleine carterhelft?
                    En kan je deze zo op je gewoon ciao blokje zetten en wat heb je dan nodig om hem werkend temaken
                    met die olie ?

gr

Bluevespa
                    Bijdrager

@ Pineapplepro, lekke koppakking, moet je maar eventjes nakijken, maar dat is heeel goed mogelijk..

wat is de breedste buitenband achter, die zonder aanpassingen gewoon past?

FonS
                      Bijdrager

16 inch neem ik aan? 2-1/2 😉 tenminste, 2-3/4 ging niet in m’n racer zonder te slijpen aan m’n frame

Bluevespa
                        Bijdrager

ja, en weet jij een leukb andje daarvoor, want ik kan bijna alleen 17 inch, vinden, en als ik er een zie van 16 inch, is het een schijtlelijke band:P, dus iemand enig idee?

Michel
                          Bijdrager

Hoe kan een band lelijk zijn 😕 Die dingen zijn ervoor, zodat je normaal kan rijden zonder dat je velg de weg raakt :pest

Als je leuke bandjes wil, ga dan even langs de brommerboer en vergeet dat internet nou eens een keer.

Bluevespa
                            Bijdrager

jij denkt dat dat hier zo makkelijk is, maar probeer hier maar eens een brommerboer te vinden, der zitten der 2, waarvan de ene aan de andere kant van de stad zit, en de ander doet er 4 weken over voordat hij iets binne heeft. En vervolgens ben je nog goedkoper uit als je het besteld, dan dat ik het bij hem haal

Michel
                              Bijdrager

Ik geloof dat ik heel blij mag zijn met mijn brommerboer hier in de buurt. Die vent is ook nog brommerboer en geen scooterboer. Ik hoor bij jullie af en toe prijzen en manieren waarop je behandelt word die niet echt horen. Maar goed, als je op internet besteld kan je zelf ook wel zoeken naar de bandjes, want we zitten toch allemaal massaal op dezelfde sites te zoeken.

SpeedDemon
                                Bijdrager

Michelin M45!!

15 berichten aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.