Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 september 2008 om 16:01 #43845
Ja, wanneer het gaat tegen het carter aan zit is dat niet bevordelijk voor de rijeigenschappen nee.
Als je carburateur er overheen valt is er niks aan de hand đ Alleen zorgen dat het teflon busje 100% in orde is.
13 september 2008 om 16:05 #43846ja ik bedoel eigenlijk het inlaatvlakje sorry đ
dus dan heb je de krukas en die doe je dan laatmaarzegge helemaal naar binnen in het carter en dan hou je het carter op de kop en doe je wat benzine in de inlaat en als de krukas goed afsluit zou dat water moeten blijven staan maar het drupelt er langzaam uit want er zit een piepklein gaatje.snapje:P đ
alvast bedankt
13 september 2008 om 16:10 #43847Als het echt heel langzaam gaat is het het proberen waard. Als er er doorheen pist kan je het wel vergeten.
Als je erop blaast mag er wel wat doorheen komen maar het moet wel lastig gaan đ
13 september 2008 om 16:14 #43848Vergeet niet dat je krukas ook nog kan kantelen als je het kleine carter er nog niet op hebt zitten. Krukas zit dan verder van inlaatvlakje af dan normaal dus lekt dan ook harder. (als je carter met inlaat naar boven houd)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 september 2008 om 16:24 #43849Ben vandaag druk bezig geweest met mijn ciao.
Nou heb ik al een aantal rondjes gedaan in mijn straat om alles een beetje te testen. Goed stationair laten lopen enz enz.
Nou maak ik mijn laatste rondje en begint ze opeens flink te stoteren. Uiteindelijk slaat mijn ciao af en wanneer ik nu mijn ciao aanloop hoor je een heel vaag geluid.Haal ik mijn bougie eruit en loop ik mijn ciao aan dan klinkt het gewoon normaal. Iets met de compressieruimte??
Maar wat dan?
Alvast bedankt đ
13 september 2008 om 16:36 #43851*** :! setup = speedengine met 46,5 malossi, 13/13, sproeier 70 ***
sproeier lijkt mij aan de kleine kant. jij zegt dan wel dat de bougie een goede kleur heeft (msn) maar dat zegt ook niet alles.
probleem dat ik met twee ciao’s heb gehad: goede bougiekleur, prima lopen, na kwartiertje rijden ongeveer vermindering van trekkracht, tot uiteindelijk uitvallen.
oplossing; ÊÊn maatje grotere sproeier (ik denk bij jou wel twee, dus 74).
als hij slecht begint te lopen, even de choke wat induwen (niet helemaal) als hij dan weer beter loopt moet je sproeier dus groter.
wat het vreemde geluid bij het aanlopen is, geen idee đ13 september 2008 om 16:48 #43853Oke dat van die sproeiers ga ik wel even testen. Maar het gaat me nu puur om dat rare geluid. Of er lucht ergens tussendoor wordt geperst :S
Iemand anders een idee?
(thnx fons)
13 september 2008 om 22:12 #43857
Smooth_PatrickHallo,
ik heb een vraag;
wat heeft een Mix kleine carterhelft en wat heeft die niet met een een normalen kleine carterhelft?
En kan je deze zo op je gewoon ciao blokje zetten en wat heb je dan nodig om hem werkend temaken
met die olie ?gr
14 september 2008 om 09:00 #43858@ Pineapplepro, lekke koppakking, moet je maar eventjes nakijken, maar dat is heeel goed mogelijk..
wat is de breedste buitenband achter, die zonder aanpassingen gewoon past?
14 september 2008 om 09:38 #4385916 inch neem ik aan? 2-1/2 đ tenminste, 2-3/4 ging niet in m’n racer zonder te slijpen aan m’n frame
14 september 2008 om 10:14 #43860ja, en weet jij een leukb andje daarvoor, want ik kan bijna alleen 17 inch, vinden, en als ik er een zie van 16 inch, is het een schijtlelijke band:P, dus iemand enig idee?
14 september 2008 om 10:19 #43861Hoe kan een band lelijk zijn đ Die dingen zijn ervoor, zodat je normaal kan rijden zonder dat je velg de weg raakt :pest
Als je leuke bandjes wil, ga dan even langs de brommerboer en vergeet dat internet nou eens een keer.
14 september 2008 om 10:33 #43862jij denkt dat dat hier zo makkelijk is, maar probeer hier maar eens een brommerboer te vinden, der zitten der 2, waarvan de ene aan de andere kant van de stad zit, en de ander doet er 4 weken over voordat hij iets binne heeft. En vervolgens ben je nog goedkoper uit als je het besteld, dan dat ik het bij hem haal
14 september 2008 om 10:39 #43863Ik geloof dat ik heel blij mag zijn met mijn brommerboer hier in de buurt. Die vent is ook nog brommerboer en geen scooterboer. Ik hoor bij jullie af en toe prijzen en manieren waarop je behandelt word die niet echt horen. Maar goed, als je op internet besteld kan je zelf ook wel zoeken naar de bandjes, want we zitten toch allemaal massaal op dezelfde sites te zoeken.
14 september 2008 om 11:37 #43864Michelin M45!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.