‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,421 tot 3,435 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

@ Tom ciao, met je superbravo: verkeerde afstelling (iets te groot sproeiertje oid) of je contactpunten verkeerd, maar je hebt elek. blok gok ik dus denk dat je sproeiertje iets te groot is.. ennuh, ik denk dat dat probleem met je vario gewoon normaal is. Een vespa vario is nou niet echt iets wat een constant toerental aanhoudt.

@ Theike, heb je hem al een tijdje laten lopen? misschien dat door het stationair draaien veel benzine in je blok is komen te zitten. misschien effe je bougie vervangen?

zutphen0575
      Bijdrager

op welke site kan ik het beste wezen voor onderdelen voor mijn vespa si mix?

mees
        Bijdrager

@ zutphen0575: Zie rechtsboven deze site. 2 goede webshops!

Ik heb een vraag:
          Ik heb een oldtime ciao uit ’73 alles is nog origineel behalve een citypowertje.
          Nou heeftie eigenlijk nooit echt goed gelopen en nu was ik eens met de contactpunten aan het spelen.
          Koppeling eraf gehaald en rubbertje van et vliegwiel af.
          CP’s stonden nogal dicht op elkaar dus heb de op .45 mm gezet met voelermaatje.
          Aanlopen… nix.
          CP weer wat dichter gezet naar .35 ongeveer en nu looptie wel, alleen looptie niet lang stationair. Steeds meer overslaan en op een gegeven moment geen ontsteking meer en valtie stil.
          Mijn vraag: is het gezond om de cp’s nog dichter op elkaar te zetten of is het probleem waarschijnlijk van een andere oorzaak?
          Ik heb alles wel nagekeken en niets kunnen ontdekken (pakking, carb, bougie)
          btw zit een sproeier 45 in en bougie is koffie(met wat melk)-bruin.

hansieb
          Moderator

Waarom vernieuw je de CP en condensator niet?
            Hij zou gewoon goed moeten werken op 0.45mm waar die op hoort te staan.

Meestal met de wat oudere brommertjes die wat mankementen vertonen, moet je een aantal zaken vervangen:
            – Contactpunten
            – Codensator
            – Ander bougietje
            – Carb ff schoonmaken
            – Zuigerveren controleren (niet een te hoge slotspeling)

leon ciao
            Bijdrager

wat is het verschil tussen een bravo en een citta brug? Zijn deze trouwens even lang?

jules
              Bijdrager

na het loshalen van me carb had ik me bezineslangetje weer vast gedaait maar bleef lekken.. dus ik strakker proberen te draaien maar toen brak het schroefje, nu moet ik denk een nieuwe? want krijg em der nooit meer uit.. maar als ik een nieuwe carb haal, moeten er dan nog dingen afgesteld worden of is die meteen klaar om op me blok te zetten bij bestelling? (en hoe kon het trouwens dat die lekte, zat strak genoeg dicht gedraait)

simonferrari
                Bijdrager

als je een nieuw hebt dan moet je even je sproeier overzetten(dat gouden dingetje in je vlotterbakje)
                  en bedoel je dat met dat schroefje dat deel waaraan he dus je slang moet bevestige?

jules
                  Bijdrager

ja die bedoel ik, op welke site kan ik dan een standaard carb bestellen (12/10 denk ik)

Svennoow
                    Bijdrager

Leon: volgens mij zijn ze hetzelfde. Alleen die van een superbravo is anders omdat daar kickstart op zit(wel zelfde brug)

jules
                      Bijdrager

Is deze carb geschikt voor een standaart brom?
                        http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?products_id=3824

Wel wil er een leo krul onder doen (spoeier 46?)

theike
                        Bijdrager

ty timoo bougie was inderdaad gaar

demmer
                          Bijdrager

Welke cilinders passen er allemaal in een speedengine? 41 t/m 46 mm? En moet er gewoon een std krukas in?

Loek
                            Bijdrager

Alle Cilinders passen in de speedengine (m.u.v. siminonini en sprocatti dingen). Van je standaard 50cc’tje tot 46mm. Ik zou er inderdaad gewoon een std. kruk in doen maar je kunt de timing ook laten aanpassen (“tunen”).

tse
                              Bijdrager

Reageer op: gaskabel maken bij gas

bedankt voor antwoord!

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

Hallo,

vandaag is er olie uit mijn achterklok gelekt.
                                  is dit heel erg ?
                                  zoja hoe en met wat vul ik het bij.

mvg lennaert

15 berichten aan het bekijken - 3,421 tot 3,435 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.