‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,031 tot 3,045 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robertez
    Bijdrager

Lagervet zit erop 🙂 nog bedankt!! Binnenkort rijden dan zien we wel of alles goed zit 🙂

jeffrey17
      Bijdrager

vraagje wat is het verschil tussen berini carter of een std carter

Robertez
        Bijdrager

jeffrey17 :
          vraagje wat is het verschil tussen berini carter of een std carter

Bij berini carters worden de cp`s vervangen voor elektronische onsteking wat betrouwbaar is.
          Zeldzame blokjes waarop je zelfs nog een cp vliegwiel kunt monteren wat een goede gas reactie geeft.

jeffrey17
          Bijdrager

ok bedankt

Robertez
            Bijdrager

Graag gedaan, letwel bij een aankoop op dat je alles werkend hebt, dus ook het onstekingskastje (zwart met sticker en kabels)

goedguus
              Bijdrager

16 Inch Deestone 80/90/16 Semi

16 Inch Deestone 70/90/16 Semi

passen deze bandjes ook op bravo 4 spaaks velgen?
                en welke van de 2 is het dikste?

500
                Donateur

Ik heb 2 vraagjes,
                  http://www.easyparts.nl/showdrawing/63/2762/-/0-968-1-m425-m109-s63-d2762/Carburateur_onderdelen.html
                  Op dit plaatje zie je de carburateur, ik heb onderdeeltje 11 en 16 besteld, want 16 ontbrak en 11 was gescheurd, maar kan iemand mij vertellen wat ik precies met onderdeel 16 moet doen?

Vraag 2 Zijn de zijkappen van de eerste tot de laatste ciao uitwisselbaar? voetenplankjes zijn dat namelijk niet.

Lars

TimoO_
                  Donateur

@ Goedguus, de 80/90/16 is volgens mij het breedst. Of ze er op passen weet ik niet, ik ben alleen maar bekend met maten zoals 2.50 x 16. Maar ik gok dat ze moeten passen.

@ LVCP, onderdeel 16 is volgens mij een afdichting van het aanzuig plasticje (wat je in je carburateur doet zodat hij goed op het spruitstuk past). Maar het is mij niet echt bekend dat hier een afdichting voor is.

500
                    Donateur

Oke erg bedankt dat je me kunt helpen, ik heb wat rond gezocht maar kon er niet echt wat over vinden, je hebt bij jmpb vloeibare pakking voor je carters, hoe gebruik je dit? en is dit alleen voor carters of kun je het ook tussen de carters en je clinder en tussen je cilinder je en je cilinderkop smeren?

Lars

Martijnvanheerde
                      Donateur

Timo: Volgens mij past het wel onder een bravo. Ik dacht dat sjaak-trekhaak 70/90 onder zijn ciao had liggen.

goedguus
                        Bijdrager

ja ik heb ook een ciao maar bravo velgen 😉

Svennoow
                          Bijdrager

Hey iedereen, ik heb een probleem met mn SI die ik afgelopen week gekocht heb. De setup: helemaal standaard, inclusief trappers 😛 Het is een brom versie.

Wat gedaan:
                            Lagers kruk vervangen(etc… blok revisie)
                            Nieuwe cp’s
                            Nieuwe bougie+dop

Hij vonkt als een gek, maar hij wil niet starten…
                            Er zit een 12/7 carburateur op en daar heb ik een sproeier 40 in gedraaid.
                            Heb al verschillende keren geprobeerd te starten maar hij doet helemaal niks.

Nu was mn vraag: is mn sproeier wel goed?(ik dacht van wel)
                            En wat kan er verder allemaal kapot gaan in je carburateur waardoor die niet loopt? er komt trouwens wel benzine in mn vlotter, en mn sproeier is nieuw(dus niet verstopt)

Bo3T
                            Bijdrager

Heb een vraagje, Tijdens het doortrekken van mijn spoelpoorten ben ik door het open vlakje heen gegaan. Ik heb hierna met de dremel dit netjes vloeiend gemaakt, maar nu zit er als het ware dus een kuil in de doorloopstroom van de benzine. Hier een foto per verduidelijking hoe ik het heb afgemaakt:

gele lijnen laat zien wat er bij mij allemaal weg is gehaald.

Geeft dit prestatieverlies?

groetjes

SpeedDemon
                              Bijdrager

@BO3T: Hmm, ja dat zal een prestatieverlies opleveren maar ik vraag me af of je het merkt.

Ik heb ook een vraagje. Is de benzinekraan van een citta hetzelfde als die van een Si?

edit: laat maar is niet het zelfde.

green_white
                                Bijdrager

ik heb net een nieuwe cilinder in mn blokje gezet maar nu hoor je heel erg gestotter als die loopt en komt niet op toeren. ligt niet aan sproeier of carburateur ofzo.
                                  hier voor de duidelijkheid een filmpje http://s183.photobucket.com/albums/x255/Bart_fcg/?action=view&current=MOV00355.flv
                                  toen mn blokje er nog niet onder zat, kon je de vliegwiel ook vrij makkelijk rond draaien, en op het dode punt van de zuiger hoorde je steeds een kleine bonk weet iemand wat dat is? zuiger zit niet omgekeerd

15 berichten aan het bekijken - 3,031 tot 3,045 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.