‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,046 tot 3,060 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robertez
    Bijdrager

Wat voor sproeier zit erin?

Behalve nieuwe cilinder nog andere aanpassingen gedaan? Wat is het trouwens voor cilinder.

Ik moet zeggen dat het niet best klinkt..:con

Komt de zuiger niet tegen de cilinder kop aan?

Pen 10 krukas met pen 10 zuiger en cilinder?

1-feb
      Bijdrager

@ Green-white klinkt alsof hij helemaal verzuipt. Als hij standaard is met 13/13 dan moet je rond 52/54 aan met sproeier zitten. En weet je zeker dat je pakkingen goed lekvrij zijn?

green_white
        Bijdrager

@ Robertez
          er zit sproeier 58 in met 70cc wpoort.
          zuiger tegen cilinderkop? hoe controleer ik dat? pen 10 allebei ja.

@ 1/2
          klink alsof hij verzuipt ja, maar je voelt hem ook bonken zegmaar.
          setup is als hiernaast met 70cc.
          pakkingen zijn nieuw behalve die tussen kop en cilinder, maar die was nog maar 1 weekje oud en van metaal

Clint
          Bijdrager

Zou een homoet niet veel beter lopen met mijn setup dan een proma die ik er nu onder heb? Ik ga nu wel ruim 50 maar trek echt bagger op. Maar met een homoet moet de 50 toch ook makkelijk te halen zijn? En dan trek ik zeker veel beter op.

Mike
            Bijdrager

op 50 cc vind ik ook niet dat je lager moet gaan als 80mm poulie. .. als j 80 poulie doet en een homoet zal je miss ietie langzamer gaan. maar een stuk beter rijden en doortrekken

Mike

enterthelohman
              Bijdrager

heb je je cilinder wel geleidelijk vastgedraaid dus rondom ?
                metalen pakking kan idd weinig fout mee gaan .
                als je m start kan je sowieso even voelen of je hem niet voelt blazen wat op een lekke pakking zou wijzen
                misschien lekt ie wel bij je uitlaat. als je denkt dat je zuiger je kop raakt kan je ook 2 koppakkingen gebruiken

en anders kop eraf meten = weten

Clint
                Bijdrager

Mike :
                  op 50 cc vind ik ook niet dat je lager moet gaan als 80mm poulie. .. als j 80 poulie doet en een homoet zal je miss ietie langzamer gaan. maar een stuk beter rijden en doortrekken

Ja maar poelie 70 met Homoet moet toch wel goed optrekken? Tenminste met city power toen trok die redelijk hard op, dus zou dat met een homoet nog beter moeten gaan. Wat ik ook nog kan doen is er gewoon een poelie 80 opdoen en die proma dan dus houden.

Robertez
                  Bijdrager

@green_white

Ik zou een grotere sproeier proberen, op mijn 50cc dr met 13 mm inlaat heb ik al sproeier 58.
                    zuiger tegen cilinderkop? daarop heeft plaatsgenoot :)enterthelohman al een goed antwoord op gegeven.

@Clint
                    Ik had een 50cc grijze polini trekveertjes, met 13mm inlaat/carb en homoet,
                    dat trok lekker op alleen had ik helaas overtoeren..
                    Met poelie 70 was het gelijk verholpen, maar dat trok bij mij aanzienlijk beroerder op..

Het doortrekken van de uitlaat en geluid was goed alleen de top viel mij wel tegen, iets van 40/45?
                    Naja het eene motorblok is het andere weer niet..

green_white
                    Bijdrager

hij start nu helemaal niet meer:P,zal wel iets met de zuiger zijn. morgen maar even cilinder dr af.
                      maar sproeier is het zoeizo niet want met 64 startte die ook niet meer

1-feb
                      Bijdrager

Een std blokje met 13/13 onbewerkt heeft een sproeier 62/64 nodig..

Daan777
                        Moderator

Jups, ik heb 64 met een 43DR en das net een tikkie te groot. (ga binnen kort 63 proberen)

sombrero
                          Bijdrager

Bo3T :
                            Heb een vraagje, Tijdens het doortrekken van mijn spoelpoorten ben ik door het open vlakje heen gegaan. Ik heb hierna met de dremel dit netjes vloeiend gemaakt, maar nu zit er als het ware dus een kuil in de doorloopstroom van de benzine. Hier een foto per verduidelijking hoe ik het heb afgemaakt:

gele lijnen laat zien wat er bij mij allemaal weg is gehaald.

Geeft dit prestatieverlies?

groetjes

je zult er niet veel van merken , maar je cartertjes kunnen niet meer optimaal presteren. je verliest hier wat carterdruk mee. maar ik denk niet dat je er veel van gaat merken als je het ook nog vloeiend hebt gemaakt

Bo3T
                            Bijdrager

zal morgen wel een fototje posten hoe het er bij mij uitziet.

Daan777
                              Moderator

adff :

Daan777 :
                                Weet iemand de wrijvingscoëfficient van een std remvoering van de achterremschoen?

Aangezien je de wrijvingscoëfficient alleen experimenteel kunt bepalen (en het ene segment is de andere niet)stel ik het volgende voor:
                                Je legt het losse remsegment in je rechtopstaande velg met het zwaartepunt loodrecht boven het laagste punt van je baan die het segment doorloopt.
                                De velg hang je zo op dat je kunt meten hoeveel graden je deze draait, op het moment dat je hem draait.
                                Dan draai je de velg tot dat het segment begint te schuiven, dan moet je gaan uitrekenen hoeveel het vlak is gaan hellen, de tangens van die hoek is dan de wrijvingscoëfficient.

Maar, dan weet je alleen de wrijvingscoëfficient met de zwaarte/normaal kracht van het std remsegment, en aangezien die drukkende kracht varieert door het inknijpen van de rem, moet je met gewichtjes op het remsegment gaan meten, en de knijpkracht die je op het remsegment uitoefent berekenen (lekker alle momenten uitrekenen :nerd)

Geen flauw idee waarvoor je dit nodig hebt, maar veel succes. Adff heeft zijn huiswerk in ieder geval alweer gedaan :lol

De momenten uitrekenen is geen uitdaging, maar ik denk niet dat het mij gaat lukken jouw sluwe plannetje uit te voeren.
                                Is dit echt nergens in een boekje ofzo te vinden?

Chefkee
                                Bijdrager

weet iemand welke beter is in zowel snel gaan als laag toerig?
                                  poline top one of de nieuwe proma cc (technigas circuit)?

15 berichten aan het bekijken - 3,046 tot 3,060 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.