‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,016 tot 3,030 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Chefkee
    Bijdrager

hoeveel liter gaat er eigelijk in een tank van een si?

Daan777
      Moderator

Weet iemand de wrijvingscoëfficient van een std remvoering van de achterremschoen?

adff
        Bijdrager

Daan777 :
          Weet iemand de wrijvingscoëfficient van een std remvoering van de achterremschoen?

Aangezien je de wrijvingscoëfficient alleen experimenteel kunt bepalen (en het ene segment is de andere niet)stel ik het volgende voor:
          Je legt het losse remsegment in je rechtopstaande velg met het zwaartepunt loodrecht boven het laagste punt van je baan die het segment doorloopt.
          De velg hang je zo op dat je kunt meten hoeveel graden je deze draait, op het moment dat je hem draait.
          Dan draai je de velg tot dat het segment begint te schuiven, dan moet je gaan uitrekenen hoeveel het vlak is gaan hellen, de tangens van die hoek is dan de wrijvingscoëfficient.

Maar, dan weet je alleen de wrijvingscoëfficient met de zwaarte/normaal kracht van het std remsegment, en aangezien die drukkende kracht varieert door het inknijpen van de rem, moet je met gewichtjes op het remsegment gaan meten, en de knijpkracht die je op het remsegment uitoefent berekenen (lekker alle momenten uitrekenen :nerd)

Geen flauw idee waarvoor je dit nodig hebt, maar veel succes. Adff heeft zijn huiswerk in ieder geval alweer gedaan :lol

gary09
          Bijdrager

k heb een gebruikte 60cc blok gekocht (daarmee is al ongeveer 1000km gereden)
            moet ik die als ik hem onder mijn piaggio ciao zet weer inrijden of kan ik gewoon meteen volgas geven???

SpeedDemon
            Bijdrager

hangen en knallen mits het naar behoren loopt natuurlijk

Robertez
              Bijdrager

Hey lui, ik ben bezig met de revisie van een kickstartblok alleen nu vroeg ik mij af hoe de keeringen ook alweer geplaatst dienen te worden? Ik ben dit even kwijt 😕

Dichte en open zijde welke kant op?

Is het raadzaam om olie of vet op de tandjes te smeren van de kickkrukas?

Bedankt alvast 8)

Martijnvanheerde
                Donateur

Open kant richting het blok. Ik zou er geen vet opsmeren.

500
                  Donateur

Je kunt zwarte kappen kopen op jmpb, maar passen die ook op de nieuwste ciao PX? de voetenplankjes van jmpb passen namelijk niet op de nieuwste ciao PX (alleen het mix voetenplankje)

Lars

Robertez
                    Bijdrager

Martijnvanheerde :
                      Open kant richting het blok. Ik zou er geen vet opsmeren.

Hey Martijn bedankt voor de snelle reactie!
                      Geld dat voor beide keeringen? open kant richt blok 😀

Vet doe ik er dan niet op!
                      Wel genaaid dat de krukas trouwens met keeringen gelijk stuk stroever loopt.:o

Martijnvanheerde
                      Donateur

Yup:

green_white
                        Bijdrager

Robertez :

Wel genaaid dat de krukas trouwens met keeringen gelijk stuk stroever loopt.:o

dat klopt maar als je blokje eenmaal lopende is zul je daar niks van merken

Robertez
                          Bijdrager

Martijn bedankt! super nu kan ik ze er goed inzetten 😀

Mike
                            Bijdrager

je moet juist wel vet in je keerringen smeren… gaan ze veel langer mee..

gewoon in die openrand waar je t veertje ziet zitten. ook op de tandjes van de krukas kan het geen kwaad. is toh alleen maar goed tegen vuil en vocht… hij heeft tandjes dus hij zal echt geen grip verliezen…

Mike

Robertez
                              Bijdrager

Okee Mike, doe ik dat, kan het trouwens kwaad als dat veertje even uit de keering is geweest?

Btw nog een tip om te zien dat je keering niet lek is?

Keeringen zitten er nu in zoals op de foto`s 😀

Mike
                                Bijdrager

hmm hoe zie je offie niet stuk is… tja de randen moeten goed zijn.. dat veertje kan vast geen kwaad.. weet ik zie niet als je dr maar lagervet opsmeerd ofzo dat kan namelijk ook tegen hoge tempraturen

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 3,016 tot 3,030 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.