‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,896 tot 2,910 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tomm_
    Bijdrager

ik vroeg me af hoe jullie je brommer nou juist starten,Omdat ik altijd wat moeite moet doen om hem in gang te krijgen.
      want dit is bij mij een droom : Youtube
      Hoe ik het doe: decompres induwen wat trappen zodat hij goet opgang is dan decompres loslaten en wat gas geven.
      Doe ik het fout of zijn er betere manieren?

Alavst bedankt

TvA Tuning
      Bijdrager

ik ga gewoon renne met decompressie dan los en hij is aan..
        en soms doe ik het ook zonder decompressie.

Robertez
        Bijdrager

Trekveertjes uit je koppelingsschaal halen en hij start net zoals op het filmpje 🙂
          Die achterste twee bedoel ik dan.

(Mits je blok genoeg decompressie levert)

Arno92
          Bijdrager

hey,
            wat heb je allemaal nodig voor een kickstart? welke carter?
            iemand misschien een l1nkje?
            alvast bedankt,
            arno

Jeezy
            Bijdrager

welke trekveertjes kan ik het beste gebruiken in mijn koppeling (malossi / polini)? en wat voor effect kan het hebben op de brommer?

hdev
              Bijdrager

Robertez :
                Trekveertjes uit je koppelingsschaal halen en hij start net zoals op het filmpje 🙂
                Die achterste twee bedoel ik dan.

(Mits je blok genoeg decompressie levert)

hoe bedoel je dat er zitten toch 3 veertjes in je koppeling welke moet je er dan uit halen?
                http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8181 als je hier kijkt op het ondersteplaatje

Arno92
                Bijdrager

ff snel een vraagje, ik hoorde iemand zeggen dat alle carters uit 2001/2002 beveiligd zijn met een ring, klopt dat?
                  en hoe zou ik dat kunnen zien? wat kan ik er tegen doen? met de dremel ofzo? of past 70cc dr evo er wel op?
                  alvast bedankt,
                  arno

BMW
                  Bijdrager

@ Jeezy: dat hangt een beetje af van je setup. Als je een setup hebt waar je werkelijk 72km/h mee gaat dan kun je misschien polini blauw proberen en anders polini groen. Het effect is dat je blok meer toeren maakt bij het optrekken dus iets sneller wegtrekt mits je blok genoeg toeren maakt.

@ hdev: Robertez bedoed (als het goed is) de startveertjes. Als je je koppelingssegmenten eruithaalt en je kopp.segmenthouder ook dan zie je 2 segmenten (startsegmenten) aan elkaar vastzitten met 2 veertjes. die veertjes klappen uit door de toenemende toeren (niet veel). als je die veertjes eruithaalt grijpen ze meteen aan als je loopt.

@ Arno92: veel carters van het nieuwe model (electrisch, 2001/2002) citta zijn begrenst op standaart cilinder 38,2mm. Als dat bij jou zo is moet je een randje met je dremel weghalen en je DR evo past gewoon;)

niek1992
                    Bijdrager

ze zijn begrenst in je carterwand. daar waar je je cilinder erin schuift.. deze is net een halve mm te dik oid.
                      ( maar dit had ik ook al op msn gezegt )

ChrisNL
                      Bijdrager

ik hoor vaak vallen als men contactpunten gaan vervangen, vervang dan gelijk de condensator, maar welke functie vervult de condensator precies? want daar zijn de meningen nogal over verdeeld op t forum 😐

jandavidciao
                        Bijdrager

hallo,

ik had deze vraag ook al bij de how-to poorten doortrekken gesteld maar daar hebben ze het een beetje opgeruimd dus nu hier;)
                          ik ben door mijn spoelpoort van het carter heen gegaan bij de ontstekings kant maar waar kan ik dit mee opvullen is zag wel wat staan maar ik weet heb nog steeds niet.

vr.gr

niceVespa
                          Bijdrager

ChrisNL :
                            ik hoor vaak vallen als men contactpunten gaan vervangen, vervang dan gelijk de condensator, maar welke functie vervult de condensator precies? want daar zijn de meningen nogal over verdeeld op t forum 😐

volgens mij vangt de condersator de overgebleven stroom op dus hij zorgt ervoor dat het het preciese aantal volt blijft en niet te hoog wordt want dan trekt hij het er tussenuit;)

——————————————————–

ChrisNL volgens mijn soort van hash uithard weet niet zeker zal bij de gamma kunnen kopen. maar ik weet niet of het wel kan als je er al DOORheen bent? volgends mijn niet

GTZ NV

Tonni
                            Moderator

@jandavidciao: Kneedbaar staal of epoxy van Bison. Kan je bij b.v. de Gamma kopen.

@ChrisNL: Je moet de contactpunten zien als het massapunt van de ontstekingsspoel. Er wordt stroom opgewekt door de magneten in het vliegwiel als hij langs de spoel gaat. Hiermee wordt de condensator opgeladen (als een mini batterij). De overtollige stroom vloeit via de contactpunten af naar massa.
                              Op het moment dat de punten openen gaat alle opgewekte stroom naar de condensator. Deze heeft de eigenschap dat als hij ‘vol’ is, hij zichzelf razendsnel ontlaad. Deze plotselinge boost aan stroom kan maar 1 kant op en dat is richting de bobine. De bobine voert de stroomsterkte op en de bougie zorgt vervolgens voor de vonk.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ChrisNL
                              Bijdrager

Tonni :
                                @jandavidciao: Kneedbaar staal of epoxy van Bison. Kan je bij b.v. de Gamma kopen.

@ChrisNL: Je moet de contactpunten zien als het massapunt van de ontstekingsspoel. Er wordt stroom opgewekt door de magneten in het vliegwiel als hij langs de spoel gaat. Hiermee wordt de condensator opgeladen (als een mini batterij). De overtollige stroom vloeit via de contactpunten af naar massa.
                                Op het moment dat de punten openen gaat alle opgewekte stroom naar de condensator. Deze heeft de eigenschap dat als hij ‘vol’ is, hij zichzelf razendsnel ontlaad. Deze plotselinge boost aan stroom kan maar 1 kant op en dat is richting de bobine. De bobine voert de stroomsterkte op en de bougie zorgt vervolgens voor de vonk.

nice, veel duidelijker kan je niet zijn :thumb

dan kan jij mij vast ook wel vertellen wat het effect is wanneer je je uitlaatpoort 1mm richting cilinderkop gaat veilen 😀

Arno92
                                Bijdrager

hey,
                                  ik krijg mijn koppeling er niet af? hij zit muur vast aan me krukas! iemand een idee om hem eraf te halen!?
                                  alvast bedankt,
                                  arno

15 berichten aan het bekijken - 2,896 tot 2,910 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.