‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,851 tot 2,865 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

denk zelf niet echt veel nut
      aangezien als je sneller wilt toch een bromklokje in moet
      anders haalt het niet aan

gido-vespa

even een vraagje ik heb een krukas 12pen en heb je ook naaldlagers die het een 10pen maken ??
        dus dat ik met een bepaalde naaldlager in mijn krukas 12 pen toch een 10pen cilinder kan monteren ?

alvast bedankt!

Martijnvanheerde
        Donateur

Nee een pen 12 is kleiner dan een pen 10 dus dat kan niet. Of je koopt een andere zuiger als dat kan of je perst er een andere drijfstang in (als dat ook kan:lol)

Arno92
          Bijdrager

hey,
            ik heb een 13/13 dell’orto maar die choke schuif is veel te hoog!:S? dus me voetenplank kan er niet op.. wat is daar tegen te doen(in de plaats van een gat in mijn voetenplank te zagen)??
            alvast bedankt,
            arno

Lennaert
            Sleutelbeheerder

hmm dat vind ik wel heel vreemd verhaal 😛
              heb je zeker een citta model genomen ;)?
              heb je met buisje of met ringetje ;)?
              als je ring heb heb je citta
              cittas hebben die puntige voetenplankjes
              ciao platte

Arno92
              Bijdrager

dit was hem: maarja nu heb ik dus de choke schuif uit mijn 12/12 gezet en in de 13/13 maar dat werkt perfect dus probleem alweer opgelost ;)nu heb ik dus een samengestelde carburateur!:P

gido-vespa

Martijnvanheerde :
                  Nee een pen 12 is kleiner dan een pen 10 dus dat kan niet. Of je koopt een andere zuiger als dat kan of je perst er een andere drijfstang in (als dat ook kan:lol)

is 12 pen kleiner dan 10 pen??

FonS
                  Bijdrager

ja: bij pen 12 is het gat 12mm omdat er geen naaldlager tussen zit,
                    bij pen 10 is het gat 13mm omdat er ruimte moet zijn voor het naaldlager 😉

gido-vespa

en er is dus geen naaldlager te krijgen van 2 mm

Daan777
                      Moderator

Je moet geen naaldlager in een bronzen bus doen.
                        Je kunt de bronzen bus er wel uit halen en er een nog dikker lager in duwen, is vast wel te vinden maar dan moet je even flink zoeken.

sincitta
                        Bijdrager

heb me achterkoppeling in elkaar met borgring en moer maar als ik deze op me as schuif en vastdraai, dan draait hij niet meer. wat moet ik hiertegendoen?

FonS
                          Bijdrager

dat probleem komt vooral vaak voor bij de imitatie 90mm koppelingen die je o.a. bij JMPB kunt krijgen, een ringetje op de as plaatsen is de oplossing:

Boelie
                            Bijdrager

Hoi,

ik reed eerst met de polini 46mm cilinderkit,
                              maar ik heb nu sinds kort die malossi 46,5mm cilinder kocht met zuiger,
                              hier opt forum gekocht van tolleburker volges mij,
                              maar goed,ik heb er toen geen pistonpen bij gekregen,ik vond dat toen helemaal niet erg
                              maar wilde paar dage terug blokje inelkaar bouwe dagt ik in een keer shit maar nu heb ik die wel nodig:P

maar nu mijn vraag dus,of dat ik ook gewoon die van die polini zuiger kan gebruike omdat deze zuiger 46mm is
                              en de malossi 46,5mm?

alvast reuze bedankt,
                              ik hoop dat iemand me snel kan verder helpen
                              want dan kan het feest beginnen:lol

ChrisNL
                              Bijdrager

Boelie :
                                Hoi,

ik reed eerst met de polini 46mm cilinderkit,
                                maar ik heb nu sinds kort die malossi 46,5mm cilinder kocht met zuiger,
                                hier opt forum gekocht van tolleburker volges mij,
                                maar goed,ik heb er toen geen pistonpen bij gekregen,ik vond dat toen helemaal niet erg
                                maar wilde paar dage terug blokje inelkaar bouwe dagt ik in een keer shit maar nu heb ik die wel nodig:P

maar nu mijn vraag dus,of dat ik ook gewoon die van die polini zuiger kan gebruike omdat deze zuiger 46mm is
                                en de malossi 46,5mm?

alvast reuze bedankt,
                                ik hoop dat iemand me snel kan verder helpen
                                want dan kan het feest beginnen:lol

als je pen maat hetzelfde is moet het gewoon kunnen lijkt mij, check wel bij montage of je pistonpenveertjes goed in die groefjes vallen. :thumb

ArvidW
                                Donateur

@Chris, vergeet de lengte van de pistonpen niet!

@Boelie, monteer hem eens en check of er ruimte zit tussen het pistonclipje en de pistonpen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 2,851 tot 2,865 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.