‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,716 tot 2,730 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

goedguus
    Bijdrager

past de kruk as dan nog wel normaal?

pimmiecross
      Bijdrager

ja gewoon een kickkruk..

Mike
        Bijdrager

ja kan wel. maar je zit er wel mee dat je dus een verschil hebt in cilinderhembt diktes he.. ik bedoel een speedengine is 50 mm en passen 80ccers op en een std blok is 43 mm.

je hebt dus een rand. je zal dus als je met 80cc wilt rijden eerst dat kleine kickdeel naar 50 mm moeten bewerken/frezen en dan de spoelerij overnemen. zo heb ik t ook wel gehad voorheen

Mike

Daan777
          Moderator

kleine correctie: std blok is 46mm;)

Javad
            Donateur

wat voor wol behalve demperwol, kan ik het beste gebruiken voor in de demper van mijn Leo krul?

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Lowie
              Bijdrager

steenwol

goedguus
                Bijdrager

hej wat is de lengte van het balhoofd van een ciao?

pimmiecross
                  Bijdrager

Mike :
                    ja kan wel. maar je zit er wel mee dat je dus een verschil hebt in cilinderhembt diktes he.. ik bedoel een speedengine is 50 mm en passen 80ccers op en een std blok is 43 mm.

je hebt dus een rand. je zal dus als je met 80cc wilt rijden eerst dat kleine kickdeel naar 50 mm moeten bewerken/frezen en dan de spoelerij overnemen. zo heb ik t ook wel gehad voorheen

en als ik gewoon met een 43 mm ga rijden?
                    Maakt het dan veel uit? en qua prestaties?

Javad
                    Donateur

Lowie :
                      steenwol

Yo, bedankt!

<3 Thunderstone
                      Check mijn perso!

Jeezy
                      Bijdrager

hallo,

ik heb een aantal kleine vraagjes over mijn ciao;

– hoe kan ik het beste mijn brandstofkraan vervangen?
                        – brommer valt snel uit bij een stoplicht, hoe kan ik dit oplossen / verhelpen (stationair is wel al goed)?
                        – hoe kan ik het beste mijn carburateur schoonmaken?

misschien even voor de info: ik heb een 13/13 carburateur, 65 cc blok, pollini powerfilter, verdere dingen die erop zitten weet ik nog niet maar top is +-75 km/h..

alvast bedankt!

JayL
                        Bijdrager

Heeft een accuboormachine genoeg pit om je ciao te starten? (met een 14.4V 1.0Ah accuboormachine lukte het bij mij niet…)

ArvidW
                          Donateur

Een 50cc of een 62.4cc lukt mijn zonder decompresseur en een 18volt accuboor met wat moeite.:)

Een simo2007 engine niet.:ehh

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Michel
                            Bijdrager

14,4 word erg krap hoor.
                              Ligt er een beetje aan hoeveel compressie je hebt.

Wij hadden een B&D van 14.4 volt en die kreeg mijn Simo met geen mogelijkheid aan.
                              De Polini 46mm was geen probleem, ook niet zonder koppaking.

Ik denk alleen na de behandeling van Arvid, dat dat niet meer het geval is 😛

gary09
                              Bijdrager

K heb me laatst een brommer gekocht, zonder papieren en al… Hij staat nu bij mij in de garage.
                                Mijn vraag is of ik met die brommer (dus zonder papieren, zonder verzekering, zonder rijbeweis)
                                de brommer naar een vriend van mij mag duwen, die 2 km verder woont (ja, ik moet daarna toe xD)?

men tweede vraag is, bij mij in de beurt is een bos en een paar wegen, met die mooie ronde witte bordjes met een rode rand,
                                daaronder staat uitgezonderd landbouwvoertuigen en fietsers, wat zou gebeuren als ik daar opgepakt zou worden met een niet verzekerde brommer zonder papieren? en mag ik daar wel dan met een snorfiets rijden met de motor aan (omdat er staat fietser uitgezonders, of moet ik dan gewoon trappen xD?)

mfg gary uit Zeeland

Michel
                                Bijdrager

Als je hem duwt, ben je voetganger. Dus ja, je mag hem duwen.

Een niet verzekerde brommer bij aanhouding betekent automatisch betalen.
                                  Als er geen bromfietser op dat bord afgebeeld staat mag je er waarschijnlijk niet in maar hallo…

Niet te benauwd hoor 😛 :lol

15 berichten aan het bekijken - 2,716 tot 2,730 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.