‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,261 tot 25,275 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IJskonijn
    Bijdrager

freddy k :
      Teflon zoals het originzele busje.
      Dat kubt je in de doehetzelfzaak wel op vele maten vinden.
      je meet met een schuifmaat de dm en kijkt voor iets kleinere buis.
      Dan veil je die op maat.
      @wimv8: Welke vijl krijg je daar tussen, das smal ze.

In plaats van het busje in de carb bedoel je?
      Binnenkort anders maar even een ritje naar de bouwmarkt dus 😉
      Ik denk dat ik eerst even de krimpkous ga proberen, lekker makkelijk 😀

No replacement for displacement

cch
      Bijdrager

ik heb even een blokkie in elkaar gezet maar vroeg me nu toch af of ik de keering er niet te ver erin heb gedrukt..?

kan ik zo rijden of zal die dan vastlopen door dat die gaatje dicht zit daar achter

pepko
        Donateur

Je keerring zit er behoorlijk diep in, hierdoor kan je lager aan je keerring gaan vreten.
          Je kan er gemakkelijk een nieuwe inzetten door deze er met een schroeven draaier ofzo eruit te wippen (dat scheelt weer een blok demontage)

wim v8
          Bijdrager

Twee parkertjes erin draaien, daaraan kan je m eruit trekken, beetje wd40 erbij, dan gaat ie lekkerder. Keerring is dan wel stuk uiteraard.

Gr. Wim.

cch
            Bijdrager

ok dus moet er zowiezo wel uit dus,deed het al zo voorzichtig mogenlijk maar schoot in eens door naar binnen ga maar een nieuwe bestellen dan bedankt pepko/wim v8

SpeedyVespa
              Donateur

IJskonijn :
                Ik heb laatst een blokje gevonden waarvan de inlaat afgesleten is. Hierdoor zitten carburateurs niet vast. Ik heb geprobeerd het op te vullen met tape. Het is maar een heel klein beetje, want 2 lagen tape is al teveel. Tape trekt gigantisch valse lucht.
                Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

IK had eens een blokje die dit ook had, ik heb het toen opglost met een dikke doek achter het luchtfilter, netjes is anders, maar werkte wel toen. Fons draaide eens een busje die dat probleem oplost. Mischien moet je hem eens pm’en:thumb
                Succes;)

RicardoWilms
                Bijdrager

Hallo,

Ik heb een vespa ciao met een elektronisch ontstoken motorblokje.
                  Helaas vonkt hij niet meer, bekabeling vanuit de bougie naar de bobine is in orde..
                  Heeft altijd zo gereden, wat zou het kunnen zijn of wat is het meest voor de hand liggende probleem?

Ricardo

johan 007
                  Bijdrager

– als je het hebt over een bobine heb je een contactpunt blokje

Hier kan het val alles zijn

– als je het hebt over elektrische onsteking heb je het over een cdi dit

Het kan je cdi,bougiekabel, bougie zijn als je zeker weet dat je alles

RicardoWilms
                    Bijdrager

Bedankt Johan. In dit geval bedoel ik de cdi dan. Ik heb de bougie/bougiekabel/bougiedop en ook de cdi al verwisseld met die van een vriend van me. helaas nog geen vonkjes..

Justintje32
                      Bijdrager

Klopt het dat ik met mijn setup, alles standaard (behalve citypower) 55 rij?

Guido
                        Donateur

RicardoWilms :
                          Bedankt Johan. In dit geval bedoel ik de cdi dan. Ik heb de bougie/bougiekabel/bougiedop en ook de cdi al verwisseld met die van een vriend van me. helaas nog geen vonkjes..

Je kan de spoelen en de bedrading even doormeten. Hier op het forum staat wat de juiste waardes zijn.

Justintje32
                          Bijdrager

Past mijn achterklok etc uit mijn 17″ velgen op mijn 16″ velgjes, of is dit een andere maat

lightlord
                            Donateur

Dat is dezelfde maat justin 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                              Lightlord's Dizzy/Gypsi

MarcoS
                              Donateur

@ Justintje32
                                Je naaf kun je gewoon uitwisselen en als je een brommer met gele kenteken hebt red je volgens mij de 55km wel hoor..

Justintje32
                                Bijdrager

Okee mooi 🙂

15 berichten aan het bekijken - 25,261 tot 25,275 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.