‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,246 tot 25,260 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Justintje32
    Bijdrager

Goedemiddag, wat houdt de pro acces rank in? Gewoon uit nieuwsgierigheid.. 🙂

Wilk1985
      Moderator

Dat je kan posten in het Pro Acces gedeelte, alleen diegenen die nogal veel bezig zijn met de wat ingewikkeldere experimenten etc kunnen daar posten zodat de discussie niet ondersneeuwt met kleine vragen. zie: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=topics&s=37

jeroens
        Bijdrager

Wilk1985 :
          Hallo Jeroen, als ik kijk naar wat je al vervangen heb verdenk ik heel erg de keerring, die kan je makkelijk vervangen als je je blokje eronder uithaalt. Kijk ook hier:

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188

Richtig het einde mooie foto van hoe de keerring te vervangen.

gaan we ff fixen dus. Keerringetje besteld. Hou jullie op de hoogte!THNX!

cch
          Bijdrager

Had hier op het forum ergens een x een how to gezien over het reviseren van een kickstart rondsel maar kan het nergens meer vinden weet iemand een linkje ervan ?

freddy k
            Bijdrager

Had hier op het forum ergens een x een how to gezien over het reviseren van een kickstart rondsel maar kan het nergens meer vinden weet iemand een linkje ervan ?

hier linkje

IJskonijn
              Bijdrager

Ik heb laatst een blokje gevonden waarvan de inlaat afgesleten is. Hierdoor zitten carburateurs niet vast. Ik heb geprobeerd het op te vullen met tape. Het is maar een heel klein beetje, want 2 lagen tape is al teveel. Tape trekt gigantisch valse lucht.
                Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

No replacement for displacement

freddy k
                Bijdrager

IJskonijn :
                  Ik heb laatst een blokje gevonden waarvan de inlaat afgesleten is. Hierdoor zitten carburateurs niet vast. Ik heb geprobeerd het op te vullen met tape. Het is maar een heel klein beetje, want 2 lagen tape is al teveel. Tape trekt gigantisch valse lucht.

Zit er een plastik busje tussen je carbu en spruitstuk?
                  busje
                  mvg

Wilk1985
                  Moderator

IJskonijn :

Ik heb hier ook 2 carters met dit probleem, je komt een heel eind met tape maar de tape zal na een tijdje altijd gaan verweren en los laten. Er is maar 1 echte oplossing voor en dat is zelf een bus maken. Hoeft niet heel moeilijk te zijn zoek een stuk plastic pijp dat sowieso te groot is en ga daar materiaal afhalen tot het perfect is.. Gaat wel tijd inzitten..

IJskonijn
                    Bijdrager

@freddy k: Ja, het standaard busje van de carburateur zit er in.

@Wilk1985: PVC bewerken heb ik ook aan zitten denken ja, zou het een optie zijn om het busje in de carb eruit te halen? (scheelt veilen :D)
                      Of krimpkous, zou dat werken?

cch
                      Bijdrager

@freddy k :bedankt

Guido
                        Donateur

IJskonijn :
                          @freddy k: Ja, het standaard busje van de carburateur zit er in.

@Wilk1985: PVC bewerken heb ik ook aan zitten denken ja, zou het een optie zijn om het busje in de carb eruit te halen? (scheelt veilen :D)
                          Of krimpkous, zou dat werken?

Pas maar op dat het materiaal voor zo’n busje wel bestand is tegen benzine.

wim v8
                          Bijdrager

Je kan beter bij de carb het klemboutje eruit halen en dan van de platte stukken van de klem even wat af vijlen zodat ie wat strakker kan, werkt altijd.

Gr. Wim.

IJskonijn
                            Bijdrager

@Guido: Zover ik weet zijn PVC en krimpkous gewoon bestand tegen benzine.

@win v8: Dat is ook een goed idee! Het busje in de carb zal dit wel aan kunnen toch?

freddy k
                              Bijdrager

Teflon zoals het originzele busje.
                                Dat kubt je in de doehetzelfzaak wel op vele maten vinden.
                                je meet met een schuifmaat de dm en kijkt voor iets kleinere buis.
                                Dan veil je die op maat.
                                @wimv8: Welke vijl krijg je daar tussen, das smal ze.

wim v8
                                Bijdrager

Ja, een sleutelvijltje past er waarschijnlijk wel tussen, anders inzagen met dun juniorijzerzaagje, of de gewone ijzerzaag.

Gr. Wim.

is toch wel redelijk ruimte voor een sleutelvijltje(plaatje van jmpb gepikt)

15 berichten aan het bekijken - 25,246 tot 25,260 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.