Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 februari 2015 om 16:16 #119258
Weet iemand of deze zadelveer KLIK ook in een SI zadel past?
Ik ben door mijn oude heen gezakt… :pest15 februari 2015 om 17:41 #119336weet iemand wat voor cilinder dit is vind hem zelf op de zeta en de simo lijken maar bij de plaatjes zag ik niet dat die een opschroefbare mondstuk had heeft deze wel namelijk..?
en heb zelf nog een dr zuiger liggen waar de bovenste poorten het meest overeen kwamen weet iemand of deze hier in kan ..?
hier een link voor de foto’s
15 februari 2015 om 20:37 #119341@ cch
Als de slotjes niet door de poorten lopen moet het gaan volgens mij, maar als de cilinder van aluminium is heb je wel andere zuigerveren nodig…15 februari 2015 om 20:42 #119342@CCH, Deze cilinder is afkomstig van Javad zeker? Het betreft een 43mm Zeta Alu cilinder. Opschroefbare flens heb ik destijds voor deze cilinder gemaakt, omdat de oude originele was afgebroken. Zoals MarcoS al aangeeft mogen de slotjes van de zuiger niet door de poorten heen lopen. Je moet even nagaan wat voor een wand deze cilinder heeft. Chroom of Nycasil. Dan kun je aan de hand daarvan goede zuigerveren monteren. Ik dacht dat deze Zeta een Nycasil want heeft.. Not sure
15 februari 2015 om 21:52 #119343ok ok bedankt voor de info.. hij komt indd van javad vandaad,
en hoe kan ik zien wat voor zuiger veren ik nu op het zuiger heb zitten en waar kan ik eventueel die voor nycasil bestellen en onder welke merk evt..?en weet iemand of dit een beetje een snelle cilinder is en zeldzaam of niet ..? want er zaten een paar lichte vegen geen echte krassen weet niet of het de moeite is als het nog mogenlijk zou zijn misschien ooit te honen tenzei die niet zo speciaal is dan alleen dit zuigertje erin en aftrappen..
15 februari 2015 om 22:28 #119344Al dan niet een kleine vraag. Deze cilinder komt ooit nog bij mij vandaan. Ik weet daarom dat het hier om een 43mm alu Zeta gaat. Heeft een chroomwand en honen zal ik daarom niet aan beginnen. Zie ook volgende pagina; http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11650&d=550
Gietijzeren veren kan je gewoon gebruiken. Je moet alleen naar de slotjes van de zuiger kijken en of deze niet door je boosters lopen. Ik meende dat een DR evo zuiger wel kan, maar deze normale DR zuiger kan de slotjes wel eens op een lastige plek hebben zitten. Ook het meningen en ervaring topic kan je raadplegen voor meer info. Dit zijn zeker snelle en goed presterende cilinders. Ook Javad heeft hier leuk mee gereden, vraag hem anders eens naar de staat van de wand en of deze nog mee kan met een ander zuigertje.
15 februari 2015 om 23:54 #119345ok dan top bedankt voor de informatie martino
16 februari 2015 om 12:35 #119346Bestaan 16/16 carburateurs voor een ciao? Denk namelijk dat je bij een 13/13 niet veel verschil merkt..
16 februari 2015 om 13:39 #119349Bestaat wel, maar die passen niet op het standaard blokje dat jij nu hebt. Zie ook:
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=22 en http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=42
Als je je inlaat ook goed uitvijlt (of laat doen) zal je wel verschil merken hoor met een 13/13.
16 februari 2015 om 13:53 #119351Waarin merk je dat dan vooral? Sneller optrekken? Hogere top
16 februari 2015 om 15:37 #119353beide hea…
grotere opening is meer mengsel per slag. hiermee een hardere/sterkere/betere verbranding… mits de goede sproeier ook is meegekomen.
i.c.m. een goede uitlaat is er in verhouding nog weer meer verschil te merken.Maargoed, even een vraagje van mijn kant;
Heeft er iemand ervaring met het chromen ciao uitlaatje zoals op JMPB te koop?
Ik zou graag een brom ciao maken, en t liefst met een chromen uitlaatje ivm het uiterlijk.
maar, is deze ook voor brom geschikt o is deze puur voor snor?gr. daan
16 februari 2015 om 15:39 #119354Ik heb die chromen uitlaat op mijn Ciao, ben er niet heel erg blij mee want het achterste deel van de demper bestaat uit 2 delen en hij lekt op de aansluiting. Voor de prestaties hoef je het ook niet te doen.
Als ik een suggestie mag doen zeg ik:
17 februari 2015 om 15:45 #119371Past een grilo wiel in een citta voorvork zonder aanpassing?
en als ik ook een grilo achterwiel heb, past dit met 260 schokbrekers17 februari 2015 om 23:45 #119375Iemand suggestie welke maat pulley en welke snaar ik het beste kan pakken als ik van vario aandrijving weer naar pulley wil gaan?
Punt is dat ik mn blok t liefst niet verschuif omdat ik een custom ophangpunt aan mn uitlaat gelast heb.
Die zit nu mooi gefixeerd en het liefst hou ik dat zo.17 februari 2015 om 23:47 #119376Wat wil je, snel optrekken of snelheid? Als je dat uitkiest kan je een poulie uitkiezen. 94, 80 voor snel optrekken, 70-65 en verder omlaag is snelheid.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.