‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,066 tot 25,080 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

arvid13690
    Bijdrager

is een 2de hands wel nette 43 of 46 mm athena 35 euro waard?

Tis altied moar eem!

SpeedyVespa
      Donateur

Heeft toevallig iemand een foto van een bravo luchtfilter? Dus 1 met het filtermateriaal achter in het frame?

Daan777
        Moderator

Hoe bedoel je filtermateriaal achter in het frame?

DinoH
          Donateur

Daan, ik denk dat die dit bedoelt.

mxbeunking
            Bijdrager

Van de week heb ik 2 Vespa Bravo’s uit 1973 opgehaald. Ik krijg bij alle 2 de blokjes niet rond met fietsen. Hoort de zuiger ‘vanzelf’ te bewegen als je fiets? Aangezien je bij een puch bv altijd het koppelings hendeltje moet indrukken. Er gebeurd zeg maar niks als je fietst. Het lijkt mij dat de segmenten in de koppeling moeten uitzetten zodat het blokje gaat draaien. De ketting en V-snaar zijn nog goed.

Ciao1968
              Bijdrager

mxbeunking :Er gebeurd zeg maar niks als je fietst.

In het achterwiel zit een drukknop, als je die indrukt schakel je de vrijloop in (zodat je in noodgeval ook op de brommer kan ‘fietsen’):D , er zit ook een hendel waarmee je deze vrijloop weer op kan heffen. Zit deze knop niet ingedrukt toevallig?

Normaal gesproken moet je al vrij snel compressie voelen, aan de linker kant zit naast je remhendel ook een decompressie hendel, deze houd je ingedrukt totdat de motor aanslaat. Dezelfde hendel gebruik je ook om ‘m weer uit te zetten.

Vonkt ie wel? Zo niet heb jij je contactpunten al bekeken?

Als het allemaal al een lange tijd stil heeft gestaan zou ik eerst even je kop demonteren, de boel inspecteren, als het er goed uitziet wat kruipolie in je cilinder spuiten, en dit even een nacht laten inwerken.

.

mxbeunking
                Bijdrager

Kijk daar heb ik wat aan! morgen check ik meteen even of het die drukknop is, denk het wel haha want er is niks geen weerstand. Daarna ga ik verder op onderzoek. Alles even goed reinigen vonk checken etc.

Als dat het nou niet is, open dan gewoon even een nieuw topic in de troubleshooting sectie. Dan kan dit topic gebruikt worden voor de kleine vragen die met ja/nee of een vaststaand antwoord beantwoord kunnen worden. Succes met sleutelen morgen!

Metalhead
                  Bijdrager

Ik heb vrij weinig sleutel ervaring, maar ik heb zojuist m’n achterband gedemonteerd omdat hij lek was. Nu zit ik te twijfelen om het wiel opnieuw te verven, aangezien hij er erg lelijk uitziet. Het enige probleem is dat het een verchroomt spaakwiel is. Is het een beetje te doen om zo’n wiel opnieuw te spuiten? En zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

r32
                    Bijdrager

Hoi,

Weet iemand waar ik een sito citypower kan bestellen voor een vespa ciao.

Bij qparts en bij jmpb staat sito origineel ( of is dit juist de citypower want deze vind ik nergens )

Wilk1985
                      Moderator

r32 :
                        Hoi,

Weet iemand waar ik een sito citypower kan bestellen voor een vespa ciao.

Bij qparts en bij jmpb staat sito origineel ( of is dit juist de citypower want deze vind ik nergens )

Ik weet niet waar de Citypower versie nog te krijgen is. maar die Sito die bij Q-Parts en JMPB staat is niet de Citypower variant maar meer een snor pijpje helaas….

Metalhead
                        Bijdrager

Ik heb net de binnenband van mijn achterwiel vervangen en het wiel er weer terug opgezet. Nu blokkeert de achterrem helaas af en toe, ongeveer 1x per draai van het wiel. Weet iemand waar ik moet zoeken? Ook de knop om ‘em op de “fietsstand” te zetten gaat erg moeilijk.

Edit:

Wellicht ook handig om te vermelden: ik heb tevens mijn poelie en V-snaar vervangen en het motorblok iets naar voren gezet.

Nick050
                          Bijdrager

Weet iemand waar die slang op de tankdop voor is?
                            Heb gezocht op internet maar heb alleen maar foto`s van zulke tankdoppen gevonden(zitten blijkbaar ook vaak op crossers)maar geen beschrijving,ik ben nu wel benieuwd waar het voor is.
                            Ik zat zelf te denken:dat door die slang de tank niet meer vacuum getrokken kan worden,zoeits… haha
                            Kan er niks anders voor verzinnen
                            Hoor het graag als iemand het weet

Wilk1985
                            Moderator

@ Metalhead, waarschijnlijk zit een van de bouten die je achterwiel vast houden los, of de grote moer die rechts van je wiel zit is los. Het zou ook nog kunnen dat het lager in je driehoekslager kapot is.

Dit soort technische vragen kun je eigenlijk beter gewoon een topic voor aanmaken zodat anderen die hetzelfde probleem hebben het later makkelijk terug kunnen vinden via de zoekfunctie.

@ Nick, is inderdaad een vacuumslang.

Nick050
                              Bijdrager

Toch wel dus:) Rare oplossing een slang van een halve meter aan je brommer:lol

niek1992
                                Bijdrager

het nieuwste type ciao, welke diameter naafgat heeft deze van het voorwiel? Dit vraag ik namelijk omdat ik nieuwe segmenten wil gaan aanschaffen, maar ik niet thuis ben om het op te meten. Het gaat om een C24 ciao, met 5 spaaks velgen.

15 berichten aan het bekijken - 25,066 tot 25,080 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.