‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 25,051 tot 25,065 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

EJ
    Bijdrager

Nu ongeveer 100km met een nieuwe set up gereden, meestal half gas en kleine stukjes op de top.
      Nu vond ik het vandaag anders lopen als normaal. (set up links met sproeier 56) Brommer gestart en liep anders dan normaal. Reed wel meteen een stukje vol gas. Top was ook 10km lager dan eerst. Bougie gecheckt, bleek erg aan de witte kant te zijn.

De vraag, kan het nu kwaad voor mijn cilinder dat ik hier 100km +- mee heb gereden? Heb eigenlijk nooit iets geks gemerkt tijdens het rijden tot vandaag.
      Of kom ik ermee weg als ik alleen een grotere sproeier monteer zonder dus de cilinder te controleren?
      Heb al wat problemen gehad om het blok aan de praat te krijgen, dus heb er eigenlijk niet zoveel zin in. Laat staan tijd voor op het moment.

(Excuses voor de uitgebreide vraag. Antwoord is vrij kort lijkt me, dus vandaar dit topic)

Flippo
      Donateur

@EJ, ik denk dat je sproeier te klein is. Ik zou persoonlijk de cilinder er even afhalen en nakijken of hij nog 100% is. Just to be sure.

Zelf heb ik ook nog een vraagje.
        Ik heb een 43mm Pinasco cilinder (niet de deps). Nu vraag ik mij af waar ik hiervoor de juiste zuigerveren voor kan vinden?
        Ook las ik dat ik evt een 43mm polini zuiger+veren kan gebruiken, sinds de pinasco vrijwel een imitatie hiervan is? Is er iemand die hier opheldering over kan geven?

Martino
        Moderator

De Pinasco is geen imitatie van de Polini of AlfaErre 43mm. Zuigers zijn wel uitwisselbaar en je zal 2 keer 43×1,5 C zuigerveren nodig hebben. Bij de Pinasco komen vaak al vrij grote overmaten voor en is het gietijzer slijtgevoelig waardoor je slotspeling met normale nieuwe 43mm veren al vrij groot kan zijn.

r32
          Bijdrager

Hoi Ej,

Welke luchtfilter heb je , bij een normale bromluchtfilter met alle gaasjes is de sproeier ongeveer goed zo.
            ( heb vroeger dezelfde setup gehad met een polini luchtfilter en alle drie de gaasjes en spr. 56 )

Bij malossie zou ik echt groter gaan in sproeier.

EJ
            Bijdrager

Bedankt voor de reacties.

Ik heb op de 12-12 de originele luchtfilter zitten die erop hoort te zitten, brom dus.
              Ik heb er geen malossi of polini filter op zitten. Zal maar eens een grotere sproeier proberen, want ik heb geen zin in een warmloper.
              Sproeier 58 dan maar. 60 lijkt me overdreve groot eigenlijk.

r32
              Bijdrager

Hoi Ej.

Ik heb dezelfde setup alleen op een 12/10 carb en blok.

En jij op een 12/12 carb en blok.

Origineel is het verschil 43 sproeier naar 49 sproeier. Dus 6 maten.

Ik heb nu een 49 spr.

6 maten erbij zou inderdaad rond 56 moeten zitten

Citta-ciao
                Donateur

Welke pistonpen moet ik hebben voor een 42mm zuiger (Merk:Avionic)?

Jasper-Grillo
                  Bijdrager

Ik heb op Marktplaats een varioklok, voorvario en koppeling gekocht.
                    Ik heb hem gelijk gereviseerd, omdat er een tomos geluid uitkomt bij optrekken. Dit ging niet weg na reviseren.
                    Als je het gas bij snelheid dichtgooit, klinkt hij net een slijptol die je net uitzet.
                    ook word de klok erg warm en lekt de klok olie, waar wat slijpsel inzit, maar ik kan van binnen geen versleten of kapotte onderdelen vinden. Alle tandwielen van mijn varionaaf zijn recht vertand?
                    ook kon ik niet alle ringen plaatsen, omdat de klok dan niet dicht wil. Heb er drie weggelaten van de kleine tandwielen, de bovenste.
                    De vertraging lijkt 1:12,5.
                    Weet iemand wat er met mijn varioklok is? klok loopt verder soepel…

SuperSi
                    Bijdrager

je kon niet alle ringen terug plaatsen omdat je klok dan niet dicht gaat?
                      ik denk dat je je probleem hier zelf al verklaart

Guido
                      Donateur

Zitten de lagers niet ver genoeg? Die ringen moeten er namelijk wel in.

Jasper-Grillo
                        Bijdrager

de lagers zitten ver genoeg, heb het zo erin gemaakt dat de tandwielen zonder ring tegen het alu aan komen, dus ruimte zat.
                          De tandwielen zijn ook slechter afgewerkt als normaal is dus misschien imitatie troep? Als ik van iemand een normale vertanding kan overnemen, ben ik weer op de weg.

Nick050
                          Bijdrager

Weet iemand welke tankdop met slot er in een Si past ?

si-sovrano
                            Lid

Hallo allemaal,

IK heb een vraagje, welke pistonpen (p10) moet ik nemen voor een 41mm cilinder(merk: zeta)? is een p12 cilinder maar ik gebruik verloopbusjes naar p10..

Mvg,

Nick

Rick.

Kleine vraag

Is de naafdeksel van een vario hetzelfde als een gewone (brom) naafdeksel?

Martino
                                Moderator
                                15 berichten aan het bekijken - 25,051 tot 25,065 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.