‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,766 tot 24,780 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

niek1992 :
      ik ben bezig met het opknappen van mijn brommertje, maar mijn voorspatbord begint aardig weg te rotten.
      Daarom wilde ik een nieuw voorspatbord aanschaffen.

Voorheen kon je altijd een grondlak voorspatbord vinden bij JMPB, maar die is helaas niet meer te krijgen.
      alleen de RVS/Chroom variant. Kan je dit een beetje makkelijk eraf stralen? vanuitgaande dat het chroom is?

Internet maakt me ook niet echt wijzer, de een zegt namelijk dat dit prima te doen is, de andere niet.

wil volgende week het frame + delen naar de straler brengen. vervolgens laten coaten in Beverwijk.

alvast bedankt!

Nope, chroom verwijder je met het precies omgekeerde proces van aanbrengen. Als je chroom gaat stralen maak je het alleen maar ruw en wil lak er nog steeds niet op hechten.

niek1992
      Bijdrager

@pepko

ah, dat is minder om te horen. Had gehoopt dat ik de 2 spatborden van JMPB kon kopen, en deze laten stralen/coaten.

Ik zie overigens net dat Q-parts ze nog wel verkoopt, dus gelijk maar even bestellen.

gunther
        Bijdrager

Ik heb een probleempje,ik heb zo’n 10 carburateurs thuis liggen en heb er nu al 3 op me brommer geprobeerd maar telkens lijkt die te lekken bij de vlotterbak het komt niet van boven de carburateur,ik heb ook al het bakje los ge draait.
          de vlotter en het de vlotter pen zag er ook gewoon goed uit,ik snap er dus allemaal geen zak meer van…

JoeriH
          Bijdrager

Heb je de 2 pakkingen bij de vlotter zitten en is deze goed aangedraaid?

Op het vlotterbakje zit een rubberen ring om hem dicht te maken. Is deze versleten o.i.d.?

Sjors891
            Bijdrager

Kan iemand mij vertellen welke overmaten zuigers ik in een polini 41mm lc kan doen? Het merk heb ik het dan over, waar de spoelers gelijk lopen ect. Zoals deze bijvoorbeeld? KLIK

gunther
              Bijdrager

hmm welke 2 pakkingen bedoel je dan ? heb alleen die rubber ring na gekeken

JoeriH
                Bijdrager

Heeft het veranderen van een demper invloed op de prestaties van een uitlaat?
                  In mijn geval het eraf slijpen van de vaste Gianelli Fire demper om hier een losse demper op te kunnen monteren.

SpeedyVespa
                  Donateur

nee dat zal geen prestatie verschil opleveren:thumb

JoeriH
                    Bijdrager

Maakt het inkorten van de stinger verder nog uit? Kan ik deze het beste zo dicht mogelijk bij de originele lasnaad af slijpen of mag er wel een paar cm af.

R.Zwiers
                      Bijdrager

hoe vaak, en hoe moet je je achterklok olie vervangen? daar zit olie in lijkt me?

Guido
                        Donateur

Alleen als er geen olie uit komt als je de vulschroef open hebt en de brommer naar je toe kantelt.

JayL
                          Bijdrager

Wie o wie zou een scan kunnen maken van een papieren 43mm voetpakking?
                            Ben al bij 3 brommerzaken, en geen enkele heeft de 43mm versie met alle 4 spoelpoorten.

Heb zelf hier papierenpakking liggen en kan het dan zelf uit knippen….

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

Hoezo teken je dan niet zelf de juiste pakking volgens bijvoorbeeld de how-to?

http://vespa-ciao.nl/page.php?id=244

Flippo
                              Donateur

Wie kan mij vertellen welke rempot ik in 4 spakers moet zetten zodat ze onder mijn bravo passen? Origineel zit er een citta rempot in de spaakvelgjes, maar die past niet in 4 spakers. Zou ik dan een Si rempot moeten hebben?

Crullie
                                Donateur

@ Flippo : Als de wielen in een Bravo moeten heb je dus een Bravo rempot nodig lijkt mij.

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 24,766 tot 24,780 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.