‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,601 tot 24,615 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boyan
    Bijdrager

Hallo zit er verschil tussen de onderste en bovenste zuigerveren van de Polini 46 kit. Tevens zijn de voet en koppakking geen ruk waard van de Polini, heb m’n koppakking vandaag opgeblazen wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt. Wat kan ik er tegen doen om niet weer een voetpakking te krijgen die valse lucht aanzuigt en een koppakking die me weer scheurt bij deze cilinder?

niek1992
      Bijdrager

Kijken of je polini kop recht is. Mijn 41mm polini kopje was (uit de doos) ook niet recht.

Over je voetpakking, ik zou kijken of het pakkingvlak schoon is, geen beschadigingen heeft, en de moeren niet te vast.
        stationair laten draaien, zorgen dat de cilinder warm word, en de moeren nog een keer na lopen.

r32
        Bijdrager

r32 :
          Hoi,

Heb een ciao snor ( het laatste model )

ALs ik nu een bromcilinder koop ( en deze aanpas zodat hij in het begrensde carter past )

Gaat hij dan harder op trekken , of zit er geen verschil in de nieuwe type ciao snor cilinder
          Of bromcilinder ?

Rij nu 39 wil dan net 40 rijden.

Nog een vraagje ik heb ook een bromkrukas liggen als ik mijn snorblok binnenkort ga reviseren, heeft het dan voordeel als ik de bromkrukas monteer in het snorblok ?.

Alvast bedankt voor de antwoorden

seann
          Donateur

Rij nu 39 wil dan net 40 rijden.

😕 Als je nou gewoon een 12/10 monteer ben je klaar ook,
            Al die onnodige revicies :pest pff

r.dewilde
            Bijdrager

Welke olie moet er in de klok van het achterwiel of maakt dat niet echt uit?

JoeriH
              Bijdrager

Cardan olie 😉

Een dikke olie. 80w90 is wat ik meestal gebruik.

r.dewilde
                Bijdrager

En hoe kan ik olie peilen? Dus gewone motorolie kan er niet in?

JoeriH
                  Bijdrager

Nee motorolie is veel te dun.
                    Gwn even naar een autobedrijf gaan.

Boyan
                    Bijdrager

Ik heb een lichte warmloper gehad, de schade is echter miniem. Is het verstandig om gewoon nieuwe zuigerveren te pakken? Het gaat om een 46mm Polini.

Hessel
                      Bijdrager

Zit er standaard bij de lagers van Q-parts een schimring ?
                        Neem aan van wel toch ?

Javad
                        Donateur

@Boyan: Als de veren er nog netjes uitzien hoeft dat niet maat als ze beschadigd zijn wel, simpel.

@Hessel. Als je de losse lagers koopt, zitten daar geen shimringen bij. Als je het revisiesetje koopt wel.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Hessel
                          Bijdrager

Hmm okee, ik heb een polini speedengine gekocht daar komt een bromkrukje in, is het nodig dat ze daar tussen de kruk en lagers komen ?

Ik heb besteld via Q-parts en kan ze daar niet los op de website vinden.

seann
                            Donateur

Ja anders draaid je kruk niet soepel en stuk

niek1992
                              Bijdrager

wat is het verschil tussen de nieuwe versie malossi too bad & de gianelli fire op de prijs en demper na? Ik zie namelijk geen verschil tussen de 2.

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

niek1992 :
                                  wat is het verschil tussen de nieuwe versie malossi too bad & de gianelli fire op de prijs en demper na? Ik zie namelijk geen verschil tussen de 2.

geen. althans wellicht de aansluiting 27 / 22 mm

15 berichten aan het bekijken - 24,601 tot 24,615 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.