‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,541 tot 24,555 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta1234
    Bijdrager

Ik zou je cp en condensator gewoon vervangen ben je (waarschijnlijk) van je probleem af.

Anoniem

citta1234 :
        Ik zou je cp en condensator gewoon vervangen ben je (waarschijnlijk) van je probleem af.

mooi, Cp en condensator zijn niet duur, maar moest weten of t hier aan kon liggen.
        gaan we fijn halen morgen ! top :thumb

lightlord
        Donateur

Hoi Allemaal,

Vraagje heb je voor een 43dr zuiger ook de originele piston pen nodig..heb er nu een normale 10mm in geduwt en die is te kort HILFE!!! 😛

Kan iemand dit bevestigen ?

Je ware pubertijd duurt je leven lang
          Lightlord's Dizzy/Gypsi

niek1992
          Bijdrager

@lightlord, ja hier moet een langere piston pen in.

schuurke_ciao
            Bijdrager

Ik heb vandaag een oud blokje open gedraait en er zit geen originele krukas is maar op de drijfstang staat DR, is dit een goede krukkas of welk merk is dit want ik vind er niet veel over

Mvg

niek1992
              Bijdrager

schuurke_ciao :
                Ik heb vandaag een oud blokje open gedraait en er zit geen originele krukas is maar op de drijfstang staat DR, is dit een goede krukkas of welk merk is dit want ik vind er niet veel over

Mvg

DR is wat dat betreft wel een bekend merk, ze hebben ook krukasjes gemaakt ja. Neem aan dat de stang gepolijst is? zoals deze?

Voor zover ik weet is het gewoon een race-krukas, met andere timingen. Wel is de bouwkwaliteit een stuk beter als die van een Top-Racing. die er om bekend staan om te breken.

schuurke_ciao
                Bijdrager

idd hij is gepolijst, bedankt voor de hulp en idd top racing dat verhaal ken ik al 😉

mvg

keesie75
                  Bijdrager

Het schroefdraad van de carburateur waar je benzine filtertje op zit is dolgedraaid. (Standaard snor citta, 12/10)
                    Ik wil nu de 12mm van JMPB bestellen, maar gaat dat goed lopen met de standaard sproeier, of moet ik nog net een maatje groter er bij bestellen?

citta1234
                    Bijdrager

Hoe demonteer ik de bok standaart van een Citta?

Gr.

seann
                      Donateur

@ keesie

Als je voor de imitatie gaat zal die waarschijnlijk zo weer dol zijn,
                        Ja je moet dan ook een grotere sproeier het zal niet veel schele.

@citta123
                        Je ziet aan allebei de kanten dat de buis die je bok vast houd aan allebei de kanten naar buiten is geslagen als je aan 1 kant de buis een beetje naar het midden toe sla kan je de buis er uit drukken.

eldoro80
                        Bijdrager

Bestaan er 10 of 4 spaaks velgen van 17 inch? En passen die op een Si?

Martino
                          Moderator

Volgens mij zijn alle 4 spaaks velgen 16 inch. Er zijn wel originele 17 inch 10 spaaks velgen voor de Si.

Jamai
                            Bijdrager

past een 80/90/16 band van deestone semi die op jmpb te koop is op een vespa ciao.
                              ik weet dat je voor vrij breed kunt, maar dat ie achter bij een bepaalde maat tegen het spatbord gaat aanlopen.

gr mike

eldoro80
                              Bijdrager

Ben bezig mijn carter/krukas in elkaar te zetten. Ik volg de methode zoals beschreven in de how to ‘complete blok revisie’.

Ik heb de krukas (waaraan beide lagers al zitten) nu vast in het grote carterdeel. Kan ik dit weer in de vriezer leggen voordat ik het kleine carterdeel monteer? Staat zo niet beschreven, maar dat zou het toch weer makkelijker maken?

Flippo
                                Donateur

@ eldoro80, dat betekent dat je dus je lagers ook weer invriest, en als je die niet afschermt zal er dus vocht tussen komen na het uit de diepvries halen. Daarnaast is het niet nodig om alles weer in te vriezen, als je je kleine carter heet genoeg stookt valt ‘ie zo over je lagers heen!

15 berichten aan het bekijken - 24,541 tot 24,555 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.