‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,166 tot 24,180 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

luuky1997
    Bijdrager

weet iemand hoe het kan dat mijn koppeling schuurt??

citta1234
      Bijdrager

Hmmm… Zit je afstandsringetje wel goed?
        Denk dat je koppelingshuis het vliegwiel raakt, of je koppelings schoentjes zijn op dat ie ijzer op ijzer aanloopt.

Jonny10
        Bijdrager

misterd11 :
          Ik moet me brommer ;aten herkeuren door een rondje rollerbank, setup is volgende;

– stnd blok met getunede inlaat
          -12mm carb sproeier??
          – standaard uitlaat
          – snor klok met poulie 80

Mijn vraag is of ik dit 25 kan laten lopen, en welke sproeier moet ik hebben. En al loopt ie te hard werkt een busje in de carb zodat de gasschuif niet volledig open kan??

M.v.g.
          Daniel

Ik heb me gasschuif ook begrenst (1mm draadisolatie om dat gasschuif stangetje gedaan). Maar omdat ik me vario rij trekt hij alsnog normaal op. Met poelie zal dat minder gaan en misschien verdacht over komen. Een 12/12 heeft volgens moped-army sproeier 50 nodig minimaal.

luuky1997
          Bijdrager

@citta1234 koppelingsring zit met opstaande rand naar koppeling, en de segmenten zijn splinternieuw laatst gekocht bij jmbp

0ldnick
            Bijdrager

Waar van zijn carters gemaakt? gietstaal, giet alu?

speedbuxy
              Bijdrager

Giet alu.

0ldnick
                Bijdrager

Dan heb ik nog een vraag. Als de lager niet helemaal soepel om de krukas draait, kleine beetje stroef. (Als ik met de compressor de lager probeer rond te draaien, lukt dat niet) Verder ziet hij er wel goed uit en zit er in de radiale richting geen speling. Kan ik die dan gewoon gebruiken?

Als je het blok openmaakt en de krukas met lagers eruit haalt, alleen om het blokje uit te veilen, dan kun je de lagers toch nog gewoon gebruiken als ze nog goed zijn?

speedbuxy
                  Bijdrager

Vraag 1
                    Als het nieuwe lagers zijn is dat niet zo erg die draaien soms wel wat stroef en speling hebben ze altijd wel een beetje

Vraag 2
                    Ja het kan evt wel, maar ik raad het niet aan gezien nieuwe lagers niet de wereld kosten.

CiaoGutti
                    Bijdrager

Iemand, kan dit enig kwaad?
                      Ik lees van niet, maar heeft het veel effect op vermogenverlies?

pepko
                      Donateur

ik denk niet dat je er iets van merkt.

seann
                        Donateur

Toevallig bij jmpb een dr70 gehaald?
                          Heb dit probleem ook me 1ste cilinder stond nog veel schever
                          De cilinder die ik nu heb staat ongeveer hetzelfde als jouwe (mijne is net iets erger)
                          Bij vijlen had totaal geen zin dus ik zou het zo maar laten

CiaoGutti
                          Bijdrager

seann :
                            Toevallig bij jmpb een dr70 gehaald?
                            Heb dit probleem ook me 1ste cilinder stond nog veel schever
                            De cilinder die ik nu heb staat ongeveer hetzelfde als jouwe (mijne is net iets erger)
                            Bij vijlen had totaal geen zin dus ik zou het zo maar laten

Beetje jammer, ligt aan de reeks misschien?

tompiebozzel
                            Bijdrager

heeft iemand toevallig een foto van een 46mm polini zuiger en hoe die gemonteerd zit? ik heb een 46mm polini gekocht maar kan het pijltje boven op nergens meer vinden.

Lennaert
                              Sleutelbeheerder

zorg dat je spoelpoorten in de zuiger overeen komen met die in het cilinder et voila

MarcoS
                                Donateur

@ tompiebozzel

Als je goed kijkt, zie idd dat de zuiger er maar op 1 manier in past…

15 berichten aan het bekijken - 24,166 tot 24,180 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.