Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 januari 2009 om 17:27 #48584
Ik denk dat het waarschijnlijk ook met de vlotter of vlotter naald heeft te maken. Want keering lijkt me niet die was net nieuw.
20 januari 2009 om 17:51 #48586Zo’n een Rudy 10: http://www.q-parts.nl/catalog/popup_image.php?pID=207
20 januari 2009 om 18:12 #48589Mijn “kleine”vraag:
Ik ben bezig met de vario van mijn avanti te demonteren.
Nu moet ik de voorvario loskrijgen maar die zit muur en muur vast.
Heb al geprobeerd het vliegwiel te blokkeren en met een bacho te moer los te draaien maar er komt geen beweging in.
Heeft iemand hier een goede manier voor?Alvast bedankt.
20 januari 2009 om 19:10 #48595moet je voor een carburateur 13/13 ook + malossi powerfilter, iets aanpassen voor er echt snelheid uit te halen (of voordeel)
als je ook een andere uitlaat en poelie hebt.20 januari 2009 om 19:14 #48597ja het meeste voordeel en dus snelheid haal je eruit door je inlaat ook naar 13 mm op te boren/vijlen
Mijn “kleine”vraag:
Heb al geprobeerd het vliegwiel te blokkeren en met een bacho te moer los te draaien maar er komt geen beweging in.
———————deze heb je vast niet tot je beschikking, maar probeer eens een zuigerstop.
Mike20 januari 2009 om 19:42 #48603Mike :
ja het meeste voordeel en dus snelheid haal je eruit door je inlaat ook naar 13 mm op te boren/vijlenQuote
Mijn “kleine”vraag:
———————deze heb je vast niet tot je beschikking, maar probeer eens een zuigerstop.
Nee deze heb ik niet.
Maar het is al gelukt.
Zet je zus op de achterbrug
En dan gewoon vliegwiel blokkeren en een flinke slinger aan de waterpomptang geven.Misschien toch maar eens een zuigerstop maken, ik hou er niet van op het vliegwiel te blokkeren
21 januari 2009 om 18:05 #48634Hallo,
ik wil deze 13/13 kopen deze:
Hij zegt dat het voor een citta is maar carberateur is toch gewoon carberateur, wil verschil in merk/kwaliteit natuurlijk maar hij moet toch gewoon passen op mijn vespa si snor?
-Ben alleen bang dat hij gaat slurpen, rijd nu bijna 1 op 35 met mijn citypower sproeier 42, iemand ervaring met citypower 13/13 en standaard blokje hoeveel dat rijd?alvast bedankt!
ps wil mijn koppelingsveertjes/trekveertjes gaan vervangen door nieuwere/sterkere dan moet hij toch eerder starten? ik heb 2 soorten een nieuwe dezelfde soort en nieuwe iets krachtigere veertjes, welke zal ik er op zetten?;)
21 januari 2009 om 18:12 #48635De bovenkanten (waar de kabel in/op gemonteerd wordt) van de carburateurs verschillen.
Maar ze passen volgens mij beiden op een vespa si.
Ook de shoke is iets anders (bij een ciao is hij korter).Als je je startsegmentveertjes verwijderd moet hij eerder starten ja.
Met strakkere trekveertjes zou je beter op kunnen trekken.
Als ik jou was zou ik de grijze nemen uit het polini 3×3 setje.21 januari 2009 om 18:13 #48636Nee zit geen verschil in. Alleen bij een citta carb werkt de gaschuif met een ander systeem als vespa maar dat maakt verder niet zo veel uit. En kwa slurpen dat valt wel mee hoor.
En ik zou de iets krachtigere veertjes erop zetten.21 januari 2009 om 19:14 #48637ik wil dat me snor brommertje iets meer power krijgt en op top 45 rijdt en lekker optrekt
en daarvoor dacht ik aan deze 60cc cilinder http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1556
wat vinden jullie daar van??
en wat voor cilinderkop moet er op of kan ik gewoon me 50cc kop er op zetten ?
maar de 60cctje is uitverkocht,, :S heeft iemand van jullie een idee waarneer die weer komen ?mvg lennart
21 januari 2009 om 20:01 #48641Hoi
ik heb een vraag
ik heb sinds vandaag speedengine carters
en al een tijdje een malossi 46,5mm cilinderde spoelpoorten van de malossi komen wel redelijk goed overeen met het carter
maar de boosterpoortje zullen we maar zeggen van de cilinder zijn veel en veel kleiner dan de poorten
in het speedengine carterheeft iemand hier een goede oplossing voor? poortjes licht bijfrezen met de dremel zat ik zelf aan te denken
want ik heb mij laten vertellen dat als de poorten in het carter groter zijn als de poorten in het cilinder
dat de benzine dan een soort van gaat (klotsen)?¿?en daarom deze vraag
Mvg Boelie.21 januari 2009 om 20:20 #48642Veel snelle cilinders, waaronder deze, zijn ook voor een belangrijk deel zuigergevoed. Dus ik zou er niet wakker van liggen. De situatie die je beschrijft is inderdaad niet ideaal, dus je zou de poortjes bij kunnen frezen.
22 januari 2009 om 14:11 #48674Hoi ik wil dus een Citta die goed optrekt.
De setup word:
50cc std
poulie 105
groene polini trekveren
city power uitlaatmaar volgens mij haal ik hier net de 50 mee, welke poulie moet ik erop zetten om 55 te halen en toch goed op te trekken?
gr r-ciao
22 januari 2009 om 14:17 #48675Ik neem aan dat je een snorklok hebt?
22 januari 2009 om 15:10 #48677@ r-ciao
een citta met die setup gaat hooguit 35-40 km/u (echte km’s)
als je 55 km/u wilt gaan dan zul je minimaal een 60mm-70mm poelie er op moeten zetten, maar met een standaard citta blok verlies je wel wat trekkracht. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.