Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 maart 2013 om 19:49 #77687
Robke87 :
Pas de decompressiegreep en de remhendels van een Citta ook gewoon op een ciao?Ja, dit past gewoon.
21 maart 2013 om 20:45 #77210Ok, nog iets ik laat mijn velgen coaten moet het gedeelte waar de klok enzo inzat afgeplakt worden of mag dit meegecoat t worden?
21 maart 2013 om 20:53 #77658Je moet sowieso zorgen dat je remvlak afegeplakt is. Anders heb je er achteraf een behoorlijk karwij aan om dat weer netjes schoon te krijgen.
22 maart 2013 om 08:16 #76820Robke87 :
Ok, nog iets ik laat mijn velgen coaten moet het gedeelte waar de klok enzo inzat afgeplakt worden of mag dit meegecoat t worden?Aanvulling voor als je ook het frame wilt laten coaten.
Het framenummer zal je kunnen aftapen voordat de coating wordt aangebracht om zo deze leesbaar te houden. In princiepe zal je alles kunnen stralen denk wel aan bijvoorbeeld de remdelen en assen van de velgen welke je beter kunt vermijden. Voor het coaten zal je wat meer bepaalde delen beter kunnen afplakken zoals schroefdraden, balhoofd en andere delen waar geen coating hoeft te zitten. Quote martino
Vergeet ook niet alle schroefdraden te beschermen door er bijv oude boutjes of moeren in te draaien (achterdrager, benzinekraan, voorvork).
22 maart 2013 om 15:30 #75405is een heel klein krasje in een cilinder erg? je voelt em heel lichtjes en alleen met je nagel( blijft er niet echt achter steken ofzo)
en een 46,5 malossi past gewoon zonder aanpassing aan het carter in een speedengine neem ik aan?
22 maart 2013 om 16:34 #724453 kleine vraagjes. ben me ciao helemaal uit elkaar aan het halen voor te laten poedercoaten.
kunnen die schalen waar de veer in zit er ook nog uit heb met schroevendraaier geprobeert en krijg ze niet los en wil niks forceren.

zelfde geld voor die cups waar de kogellager inliggen links en rechts in het voorwiel, kan ik die er ook nog uittikken of zit dat gewoon vast?

en als laatste die rubbers bij de voorvering, waar ja die die krijgen mis er een en de andere is ook versleten, zonder die dingen rijden weet niet of da een succes is?
22 maart 2013 om 16:57 #77880Vraag 1: Nee
Vraag 2: Ja, zijn er uit te tikken, maar zitten idd erg goed vast. Voor het coaten zal je deze overigens gewoon af kunnen tapen.
Vraag 3: Je hebt zeker die rubbertjes nodig. Ze zijn los te krijgen, maar misschien is een compleet nieuw revisiesetje wel voordeliger.@ Tompiebozzel; De cilinder past wel, maar kijk goed of hij niet gaat lekken bij de rechterspoelkanaal. Gebeurt vaak dat hij daar valse lucht trekt. Een eigen dikke gesneden pakking gebruiken icm vloeibaar en je hebt hier geen last van.
22 maart 2013 om 17:04 #77881bedankt voor het antwoorden, gisteren bij jmpb voor 150 euro onderdelen besteld toen wist ik niet dat ik ook nieuwe rubbers nodig had… net maar even mailtje achteraan gedaan of ze dat nog kunnen bijvoegen.
Ik weet niet of JMPB deze los heeft, maar ze kunnen ze ook via de briefpost sturen natuurlijk.
22 maart 2013 om 18:21 #76076Wat betekend een zwarte bougie?
Te grote sproeier ?
Te weinig lucht?23 maart 2013 om 09:03 #106900
AnoniemZwarte bougie is een indicatie van: Te rijk mengsel / Te vet mengsel.
– je sproeier is te groot / je mengt te veel olie door je benzine.
23 maart 2013 om 10:37 #88959
Waarom?Of een bougie met een te koude warmte graad..
23 maart 2013 om 10:43 #77961Ik heb een elektrisch ontstoken Speed Engine die ik nu aan het monteren ben. Wat is de juiste volgorde ?
*Carter – Krukas – Keerring – Ontsteking – Shimring – Vliegwiel* ?23 maart 2013 om 11:05 #7796323 maart 2013 om 11:28 #78202Ik ken dat topic al van buiten, maar ik las ook ergens dat bij elektrisch ontstoken blokjes de shimring niet meer hoefde. Dit wou ik dus voor de zekerheid vragen, aangezien dat topic is voor een CP blokje, en dit topic dient voor kleine vragen. 😀
Ook heb ik een klein vermoeden dat m’n keerring omgekeerd zit.. En hoe weet ik of m’n spie goed zit, of maakt dat niet zoveel uit ?
23 maart 2013 om 13:41 #98431Shimring heb je niet nodig, krukas keerring zit er goed in, spie aan de bovenzijde wat meer in de as tikken zodat de spie overal gelijk in de sleuf ligt.
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.