‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,061 tot 24,075 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Wat voor vliegwiel is dit? Zat een CP blok met berini ontsteking.

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen namelijk. Er staat wel een E op het wieltje (Wat ook op mijn andere berini vliegwiellen staat) maar er zit wel een gat in om de CP’s af te stellen. Vreemd aan dat gat is dat deze veel kleiner is dan andere CP wielen die ik hier heb liggen.

Staat ook niks van Piaggio op.

MarcoS
      Donateur

@ Florian

Zo’n vliegwiel heb ik ook een keer gehad icm een Berini ontsteking…

Florian
        Moderator

@MarcoS: Heb je er mee gereden? Vind het namelijk vreemd dat er een gat in zit voor het afstellen van de CP’s?

Iemand die dit kan bevestigen?

Is idd gewoon een Berini vliegwiel.

Aighhttt:thumb

tompiebozzel
          Bijdrager

kan ik in een reedvalve ook een brom krukas stoppen? of is dit niet aan te raden?

Martino
            Moderator

Het kan wel, maar zal ivm carterdruk toch een volle wangen exemplaar aan raden. Waar dit in bijv. een EVO minder van belang lijkt te zijn.

Anoniem

Ik voel me nu echt zo een enorme aardappel……
                ik heb weetikhoeveel topics aangemaakt over m’n Speedengine, die na revisie nooit meer is gaan lopen zoals eerst….
                een keer raden wie er een snorkrukas heeft vervangen door een brom……

kan dit zoveel effect geven?

Citta-Goofy
                Bijdrager

Ik heb sinds een tijdje dat mijn citta slechter optrekt en start.
                  Ik heb namelijk een tijdje geleden tijdens het gas geven perongeluk de compressie hendel ingedrukt.
                  Kan dit gevolgen hebben en anders de boven genoemde problemen?

tompiebozzel
                  Bijdrager

@martino, bedankt voor de info:thumb

en nog een vraag, kan je voor een speedengine de standaard carter pakking gebruiken of moet je echt de pakking hebben die jmpb aan bied? Deze dus, KLIK

Martino
                    Moderator

@ Tom96; Een Speedenigen opent vanzichzelf al aardig vroeg. In combinatie met een snorkruk vervroeg je dit alleen, maar en zijn er idd genoeg ervaringen dat een snorkrukas in een SE niet erg lekker loopt.

@ Tompiebozzel; Je kan ook een pakking uit bijv. een revisiesetje gebruiken. Dit hoeft niet perse een Polini pakking te zijn.

r32
                      Bijdrager

Citta goofy

Toen je de decompressie handel gebruikte was er toen ook een knal,zo ja zit dan je luchtfilter nog goed op de caburateur

Dit kan je ineens slecht optrekken verklaren.

Anders zijn misschien je contactpunten versprongen of ingebrand

Gr R32

Citta-ciao
                        Donateur

Mijn electrische carter is uitgeveild(niet tot de max), maar ik heb er een 50cc piaggio onderzitten, wat is dan het beste voor de levensduur en prestatie van het blokje?

Een 13/13 dellortho
                          of 10/7?

Jonny10
                          Bijdrager

Maakt het uit of je een voorspatbord hebt of niet bij de RDW keuring?

Mijn spatbord loopt alsmaar aan op me nieuwe band, dus heb hem er maar voorlopig afgelaten.

Indowess
                            Bijdrager

Zal een 42 polini veel verschil maken op een EVO dan op een SE ?
                              Top of optrekken ?
                              Rij toch met poelie.

joelciao
                              Bijdrager

past een polini sp met kickstart? en loopt dat een beetje op mijn set-up? <<<<

Robke87
                                Bijdrager

Pas de decompressiegreep en de remhendels van een Citta ook gewoon op een ciao?

15 berichten aan het bekijken - 24,061 tot 24,075 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.