‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,046 tot 24,060 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

ga nu voor de 3e maal zuigerveren op mn DR Evo zetten.
      aan te raden???

Citta-ciao
      Donateur

Ik heb eigenlijk twee vragen

mijn inlaat is uitgeveild en ik ga met een standaard 50 cc cilinder rijden en poulie 80,kan ik er dan gewoon een 12/7 of 10/7 opzetten,of wil dit niet lopen?

welke carburateur is beter een 12/7 of 10/7?

El Citta
        Donateur

@citta-ciao12: Je kunt gewoon met een 12/7 of 10/7 rijden. Ik zou voor de 12/7 gaan 😉

Indowess
          Bijdrager

Iemand weet waar je tankstickers ( ciao ) in kleur kan krijgen?
            Die Jarco had op z’n wit met rode ciao? ( hij zelf kan ze niet meer krijgen )

peugeotgti
            Bijdrager

ik heb net een tomos voorvork gehaald.
              nu kreeg ik de moeren van mn ciao niet bovenop.
              moet ik die van een tomos kopen of hoort dit wel te passen?

grtz

Citta-ciao
              Donateur

daver1 op het forum maakt hier custom stickers misschien moet je hem een pmtje sturen, hij kan je vast helpen.

Elektronized
                Bijdrager

Ik ga deze namiddag een poging doen om m’n Krukas in m’n carter te krijgen, waarop moet ik allemaal juist letten ? En valt het mee om het te doen of is het een delicaat werkje en kan je je carter/krukas vrij snel in de vuilnisbak gooien ?

De krukas en de lagers zitten al in de vriezer, binnen een uurtje of 2 haal ik ze d’r uit. Is het dan enkel een kwestie van het carter op te warmen ?

Hoe monteer je die lagers juist ? Eerst gewoon in het carter stoppen, of meteen op je krukas “slaan” ?

Kan je je krukas ook verkeerd plaatsen, of zit die altijd goed, aangezien hij rond draait ?

Het is een Race krukas van Mazzuccelli en een Speed Engine, dan zijn shimringen niet nodig, of juist wel ?

Ik weet dat er hier how-to’s over zijn, maar zo duidelijk zijn die (voor mij als leek) niet.

Dit is geen kleine vraag meer. :con

Jonny10
                  Bijdrager

Elektronized :
                    Ik ga deze namiddag een poging doen om m’n Krukas in m’n carter te krijgen, waarop moet ik allemaal juist letten ? En valt het mee om het te doen of is het een delicaat werkje en kan je je carter/krukas vrij snel in de vuilnisbak gooien ?

-snip-

Lees deze maar eens door, staat een heleboel nuttigs over in: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=31500

DarkNero
                    Bijdrager

Ik heb laatst nieuwe schokbrekers voor mijn citta gekocht (280mm chrome van jmpb). Ik heb ze nu gemonteerd maar ze veren niet, zit er dan ergens een blokkering in?

joelciao
                      Bijdrager

wat is dit voor uitlaat?

is dat een leo hm ?

Ja, Leovinci HM Straight Si versie.

Wilk1985
                        Moderator

@ Darknero ik denk dat je wellicht een ring of bus mist aan de bovenkant waardoor ze recht tegen je frame aan zitten. Hierdoor gaat je veer krom staan en veert hij niet. Op deze foto kun je het ongeveer zien, wellicht moet er nog een ringetje meer of minder op om hem recht te laten staan.

DarkNero
                          Bijdrager

Mijn veren staan er gewoon recht onder. Weet niet zeker of het hier aan kan liggen, maar aan de onderkant van de veer heb je een stelgedeelte. (die oplopende tandjes zeg maar)

Het zijn deze veren:
                            http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/framedelen/schokbrekers/schokbrekerset-chroom-280mm-citta.html

Citta-Goofy
                            Bijdrager

ik heb nu sinds een half jaar een citta metlinks staande set up.
                              ik vroeg me nu af hoe hard dit zou moeten lopen?
                              dit vroeg ik me af omdat er een 13/13 opzit en een malossi luchtfilter.
                              dit is er door de vorige eigenaar opgezet maar zal hij dan ook hebben gevijld in het blokje?
                              en als dit niet is gedaan hoe veel km zal dit nut hebben als ik het wel doe?

(BSN)finish first

ik heb hier ooit eens een lijstje gezien waar alle maten van vsnaren stonden die je voor welke poelie nodig hebt
                                maar die vind ik dus niet meer 🙂 nu is me vraag welke vsnaar heb ik nodig voor een 65mm poelie

FonS
                                Bijdrager
                                15 berichten aan het bekijken - 24,046 tot 24,060 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.