‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,026 tot 23,040 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespadrift
    Bijdrager

Ik heb vandaag mijn klok uit mijn 16 inc wiel van een si gehaald
      maar hij remt niet in een citta wiel
      Grtz mike

xDanielcitta
      Bijdrager

dan moet ik dus mijn popnagels uitboren?

yttrium
        Bijdrager

Heeft iemand hier ooit zijn zijstandaard aangepast op zijn voetrem?

citta1234
          Bijdrager

Ik wil een LC waterkoeling set voor mijn Vespa kopen maar ik wil eerst even wat weten.

Moet ik aanpassingen maken om de radiateur op te hangen?
            En hoeveel liter gaat er in die radiateur?

Gr. Alain

beun_ciao
            Bijdrager

Bij het inrijden van een aluminium cilinder staat in de how to dat je hem eerst op tempratuur moet laten komen, moet je dit gewoon doen door hem een tijdje stationair te laten lopen? En hoe weet je of je ongeveer goed zit kwa tempratuur?

Martino
              Moderator

@ citta1234; Ligt er allemaal maar aan welke radiateur je wilt monteren. Ze worden niet altijd met de bevestigingspunten geleverd. Aan 1 liter koelvloeistof heb je genoeg.

@ beun_ciao; Op temperatuur laten komen wil zeggen dat je niet volledig gebruik maakt van je motorprestaties. Rustig rijden, dus niet vol in toeren jagen en lang het gas erop houden. Gemiddeld genomen zit je cilindertje na 10min wel op de juiste bedrijfstemperatuur om lekker mee rond te rijden.

citta1234
                Bijdrager

@Martino, oke en maakt het uit wat voor koelvloeistof je in de radiateur gooit?
                  Ik heb namelijk 2 vloeistoffen rood en groen.

beunhaaz
                  Bijdrager

Kan iemand me duidelijk verschil uitleggen tussen Natlakken en Powdercoaten? En de voordelen (of nadelen ) tov powdercoaten? Want heb een adres voor mijn brommer te natlakken voor een mooie prijs. Want powdercoaten is in zuid-limburg vrij duur.(denk aan 300euro goedkoopst)

Docs
                    Donateur

http://www.deuitkomst.nl/natlakken.htm

http://www.deuitkomst.nl/poedercoaten.htm

Poedercoaten is steviger/harder dus blijft langer mooi. Natlakken/spuiten is een mooier resultaat en over het algemeen in meer kleuren beschikbaar. De lak ligt er wel sneller weer af bij stoten.

beunhaaz
                      Bijdrager

dus wel fijn voor frame maar niet velgen begrijp ik?

Droflen
                        Bijdrager

Ik heb een vraagje, ik wil mijn remmen vervangen en moet dus mijn klok uit mijn achterwiel halen. Het probleem is dat ik de Achterwiellagerplaat er niet af krijg 🙁
                          Ik heb al met een waterpomptang en de truuk met de schroevendraaier en de hamer geprobeerd. hij blijft volledig vast zitten.
                          Draai ik mss naar de verkeerde kant? :p
                          Andere tips om het makkelijker te doen?

pepko
                          Donateur

moeilijk te zeggen (ik neem aan dat je de howto hebt gebruikt)
                            maar het is inderdaad mogelijk dat je engels schroefdraad hebt, en dat je dus de verkeerde kant op draait.

Docs
                            Donateur

@beunhaas, ligt er aan wat je bedoelt… Als je een mix overweegt, zou ik sowieso je velgen coaten, dit scheelt je heel wat beschadigingen.

Als je voor slijtvast gaat moet je coaten, als je een speciaal kleurtje wilt moet je spuiten. De meeste coaters kunnen alleen de standaard RAL kleuren.

Tjoko
                              Bijdrager

@citta1234, als je de juiste kleur kiest dan koelt t wel nog beter af. ik heb ooit geleerd bij autoschade herstel dat roze bij soort metaal van motorblok hoort, en groene bij ander soort motorblok, alleen ben ik nu al paar jaar verleerd :p dus misschien ff op internet opzoeken?

@beunhaaz ik wou ook in t herfst de brommer laten poedercoaten, mijn bedrijf laat ook veel ijzerwerk poedercoaten, omdat t veel dikker en steviger is, en gaat niet gauw beschadigen als je ergens aan stoot. en is ook makkelijker schoon te maken al dat zand en olie. mr verschil tussen velgen en frame maakt niet uit denk ik? volgens mij is de mijne velgen ook ooit gepoedercoat door vorige eigenaar of fariekkant kan ook… alleen zou ik de binnenkant van velgen, waar remmen komt en cardantanden zou ik niet doen.

@droflen, ik heb net de achtercardan met nieuwe olie ververst ging wel maar 10% oude olie eruit van nieuwe olie erin…) en ik had ook geprobeerd om achterrem dus schoon te maken, maar die zit gwn muuuuhuuuurvast. en had ook nog een losse achterklok, en daarop getest, en die ging wel los, en je moet dus op t zelfde manier draaien als schroevendraaier, dus tegen de klok in is dus los maken. maar met mij is die onder citta nog niet gelukt, dus miss morgen op mn werk proberen. met grotere bako, of juiste steeksleutel. dus geen engelse schroefdraad.

en mijn vraag luidt:
                                gaat motor of carburateur stuk als je rijdt zonder luchtfilter? of welke luchtfilter laat meest lucht door?
                                want reed net zonder originele lucht filter, en mn citta reed dan echt 10 x beter! kon bijna whielie maken. was zoo blij na maaanden lang zoeken wat oorzaak is van t trage optrekken. 🙂 :lol =) :swinging
                                de uitgang van mn carburateur is uitgeboord, maar de ingang voor de lucht niet, moet die trouwens ook uitgeboord worden?

JJtm19
                                Bijdrager

Ik heb van de week een kickblok gekocht, maar der zat maar 1 pedaal bij, waar zou ik zo’n andere kunnen kopen?

15 berichten aan het bekijken - 23,026 tot 23,040 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.