‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 22,786 tot 22,800 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

adriaan
    Bijdrager

Meestal heb je in een blok dat er al jaren( vele kilometers) onder je brommer zit dat je krukas helemaal goed vast komt te zitten op je krukas.
      Als je dit blokje uit elkaar haalt alles netjes schoon maakt en weer in elkaar zou zetten zou grote kans hebben dat je bij een het in elkaar zetten je vliegwiel niet zo strak om je krukas komt te zitten als dat hij eerst deed.

Soms heb je gewoon blokjes waar je vliegwiel zo uit kan vallen, maar ik heb met deze soort blokken geen slechte ervaringen gehad qua spie’s die breken of wat dan ook.

Succes er mee

Citta-ciao
      Donateur

ik hoor veel verhalen over de city power uitlaat,zoals dat er verschillende merken zijn,en dat je de lange en korte versie en geknepe versie heb enz,mijn vraag is nu,welke trekt het hardste op en gaat het langste door op de top?

pepko
        Donateur

@citta-ciao12 De Gianelli original power

Anoniem

citta-ciao12 :
            ik hoor veel verhalen over de city power uitlaat,zoals dat er verschillende merken zijn,en dat je de lange en korte versie en geknepe versie heb enz,mijn vraag is nu,welke trekt het hardste op en gaat het langste door op de top?

Ik zelf rijd met linkstaande setup en Gianelli original power.
            je mist wel een echte boost, maar hij trekt over het algemeen zeer goed op en laat veel toeren toe.

adriaan
            Bijdrager

Is er nog ergens een site waar je Vespa Bravo voorvork keringen kan kopen?

Of zijn dit de zelfde keringen als van een Citta?

Thieu
              Bijdrager

hallo allemaal, weet toevallig iemand hoeveel ohm je mulitmeter aangeeft als je je bobine doormeet?, heb gewoon een standaard bobine

Gr Thieu

Vespadrift
                Bijdrager

kan je ook een scooter vario monteren

Martino
                  Moderator

Nee, of je zal een aantal aanpassingen/bewerkingen moeten door voeren. Afhankelijk van het soort vario.

thierry93
                    Donateur

Vraagje: pas deze banden maat, gaat meer om de breedte dussen me frame(cioa)
                      2.75 x 16. Ik heb trouwens 3 spaaks velgen.
                      Bedankt alvast!
                      Gr T

Citta-ciao
                      Donateur

als ik tegen de 55 ga dan hoor ik dat de brommer te weinig lucht krijgt,en gaat me geluid van me uitlaat veel zachter en ga ik langzamer naar de top,maar op mijn set up moet ik echt wel een malossi filtertje toch?,zoja hoeveel sproeier maten moet ik groter en hoeveel km ga ik harder?

adriaan
                        Bijdrager

Als jij kan horen dat je brommer te weinig lucht krijgt moet je gewoon een paar sproeier maten groter er in stoppen (2 of 4). Van een grotere sproeier krijgt het mengsel niet meer lucht. Juist alleen maar een rijker mengsel!

Als je luchtfilter nu nog origineel is krijgt je blok gewoon wat minder lucht dan met een Malossi filter, maar met een origineel filter valt ook gewoon te rijden.

Een origineel filter filtert volgens mij wel iets beter en zorgt ook voor een lager verbruik en ook voor wat minder vermogen dan een Malossi filter.

Op jou setup zou wel een Malossi filter kunnen maar is niet noodzakelijk, met de juiste sproeier kan hij gewoon goed lopen.

pepko
                          Donateur

kan je met een tubeless buitenband ook met binnenband rijden?

niek1992
                            Bijdrager

thierry93 :
                              Vraagje: pas deze banden maat, gaat meer om de breedte dussen me frame(cioa)
                              2.75 x 16. Ik heb trouwens 3 spaaks velgen.
                              Bedankt alvast!
                              Gr T

2.75 is ongeveer wel het maximale wat je tussen een ciao-frame gaat krijgen zonder te slijpen in je frame. En dan zal het nog op bepaalde plekken aanlopen. Dit gaat dan over je achterband. Voorband is anders!

thierry93
                              Donateur

Oke dan weet ik genoeg. Dan zal ik verder moeten zoeken naar de goede maat band.

Bedankt

(BSN)finish first

oke ik vroeg me dit dus af wanneer kan ik door de politie aangehouden worden
                                  -met de brommer uit aan de hand lopen
                                  -de brommer aanmaken,gas geven,aan de hand lopen voor dingen te testen
                                  -brommer aanmaken en erop gaan zitten,niet rijden

heb geen rijbewijs en brommer is niet verzekerd
                                  zou er verschil in zijn als hij verzekerd is?

15 berichten aan het bekijken - 22,786 tot 22,800 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.