‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

ik zou toch maar van een dag of 4-5 uitgaan, een weekje dus.
      vooral nu met de kerstdagen.
      anders stel je jezelf alleen maar teleur;)

CiaoSTB
      Bijdrager

Hoe noem je die rubberen dingetjes die op je carter zitten voor de ontsteking, waar alle elektra daden doorheen gaan?:)

demmer
        Bijdrager

Hoe weet ik welke maat ik moet hebben van V-Snaar voor mijn Vespa Si met 70 poelie?

Mike
          Bijdrager

je ken altijd je oude snaar meenemen, en anders staat er een maat op.. als je nog geen snaar hebt, dan weet je bromboer dat wel, ze hebben meestal wel ergens opgeschreven staan wat al die maten zijn. en als hun de snaar niet hebben, kun je naar een automaterialen zaak

Mike

Helios
            Bijdrager

Vraagje,

Kan ik een Puch EBR op een citta plaatsen zonder aanpassingen?

1-feb
              Bijdrager

Nee zul je waarschijnlijk je balhoofdlagers moeten aanpassen en ik meen dat de afstand tussen de twee platen ook verschillend is.

adff
                Bijdrager

probleem nr 457972:
                  het halve maantje op mijn krukas is naar de klote, er zit speling op de segmentplaat, maar die kan ik er dus met geen mogelijkheid vanaf schuiven. Dus waarschijnlijk zit er een rand voor op de krukas.:((

Hoe krijg ik dat kreng eraf?

Bo3T
                  Bijdrager

@ adff

dit heb ik ook gehad. is zeer kut om eraf te krijgen nu.
                    Gewoon goed veel geweld gebruiken was mijn optie. grote steeksleutel tussen de brug en koppeling zetten en zo met zoveel mogelijk kracht eraf zien te krijgen.

is egt rotprobleem.. daarna de krukas beetje bij schuren dat het braampje weg is.

adff
                    Bijdrager

Bo3T :
                      @ adff

dit heb ik ook gehad. is zeer kut om eraf te krijgen nu.
                      Gewoon goed veel geweld gebruiken was mijn optie. grote steeksleutel tussen de brug en koppeling zetten en zo met zoveel mogelijk kracht eraf zien te krijgen.

is egt rotprobleem.. daarna de krukas beetje bij schuren dat het braampje weg is.

Men steeksleutel 22 staat rond, men 4mm achterbrug buigt mee tot aan het vliegwiel, egt kut.
                      Hoe kun je dat ding het makkelijkst doorslijpen/dremelen?

-edit- hijs eraf, wel zonde dat je met deze kickkruk dus geen poelie meer kan rijden. Bah, moet ik toch weer de vario eropzetten:lol-

Boelie
                      Bijdrager

Hoi
                        ik heb hier een cilinder en zuiger van vespa liggen
                        ik wou zuigerveren bestellen dus ik meten
                        meet ik precies gemeten 39,2mm en de zuiger is met L veer

de cilinder is gewoon orgineel piaggio
                        waar kan ik in godsnaam deze veren bestellen want ik heb zo’n zuiger nog nooit eerder gezien

alvast bedankt
                        Mvg Boelie.

ArvidW
                        Donateur

Meet de cilinder eens 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Tomm_
                          Bijdrager

Hoi nogeens een vraagje,
                            Ben van plan ofwel een brom ciao of een pbr te kopen.
                            Mijn vraag is nu omdat ik niet echt van plan ben met trappers naar school te gaan:
                            zijn er kickblok’s met kickstart pedalen nzo nieuw te verkrijgen (want bij jmpb zijn ze uitverkocht)?
                            En zijn er veel 2dehands van de deze?
                            Op de site zijn er wel een paar maar denk dat er tegen de tijd dat ik mischien een bromciao zou hebben ze al wel weg zullen zijn.
                            Alvast bedankt

leon ciao
                            Bijdrager

kickblokjes zijn niet nieuw te krijgen.
                              Je zult ze 2dehands moeten vinden. Heb er zelf ook een gehad, zijn moeielijk te vinden 😉
                              als je niet me t trappers op school aan wilt komen kun je er ook gewoon voetstepjes opzetten of gewoon niks erop en je poten op het voeteplankje houden 😉

ivovanzon
                              Bijdrager

Hij bedoeld bijv. de malossi kick Reed valve, ja deze zijn nog wel nieuw te kopen..

leon ciao
                                Bijdrager

ja maar wat heb je daaraan 😕
                                  de kick zooi [kickkrukas, kickstart rondsel, kickpedalen, etc.] zul je toch 2de hands moeten vinden en dit wordt dus lastig 😉

15 berichten aan het bekijken - 2,041 tot 2,055 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.