‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 2,011 tot 2,025 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Is het voor mij aantrekkelijk om de ontsteking te vervroegen gezien mijn nieuwe setup?

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

G-no
      Donateur

met je leo krul is dat niet zozeer nodig, de standaart ontsteking krijgt het dan nog prima geregeld;)

@ swiddy, ik weet niet welke hittegraad je rijd, maar ik raad voor jouw setup een 7 aan. als je een te koude bougie hebt vervuilt deze snel en gaat kapot.

tom__vespa
        Bijdrager

heeft iemand een foto van vespa ciao met zon ebr framestang er tusse? of iemand ervaring hier mee?
          Bedoel dus die stang wat je kunt kope op jmpd

Javad
          Donateur

G-no :
            met je leo krul is dat niet zozeer nodig, de standaart ontsteking krijgt het dan nog prima geregeld;)

@ swiddy, ik weet niet welke hittegraad je rijd, maar ik raad voor jouw setup een 7 aan. als je een te koude bougie hebt vervuilt deze snel en gaat kapot.

Jo bedankt, dan laat ik het lekker zo.
            Maar bij wat voor uitlaat is het vervroegen dan wel het overwegen waard?

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

Daan777
            Moderator

Polini top one, die is sick hoogtoerig, voorontsteking is alleen goed voor de hoge toerentallen.

Javad
              Donateur

Oke bedankt he. De top one schaf ik ook nog wel eens aan. dan zie ik wel verder.

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!

niielssz
                Bijdrager

hallo ik heb een vraag ik heb net alles in elkaar gezet maarik heb geen vliegwiel kap meer
                  kan ik rijden op mijn vespa zonder vliegwiel kap of gaat dat niet
                  en maakt het wat uit om te rijde zonder kap

Tomm_
                  Bijdrager

Waarom zijn de 4-takt uitlaten van de daxje’s etc. zoveel duurder dan de 2-takt uitlaten?
                    En waarom zitten er ook geen krullen enzo in die uitlaten maar gewoon een demper?
                    Heb ook al eens iets gehoord van expansieuitlaaten voor 2-takt maar wat dat betekent :)?
                    Alvast bedankt.

niielssz
                    Bijdrager

hallo ik heb een vraag ik heb net alles in elkaar gezet maarik heb geen vliegwiel kap meer
                      kan ik rijden op mijn vespa zonder vliegwiel kap of gaat dat niet
                      en maakt het wat uit om te rijde zonder kap

sombrero
                      Bijdrager

zou ik niet mee gaan rijden. hij zorgt voor de lucht die langs de cilinder wordt geblazen. dus dient voor koeling. dus monteren maar

Bas94
                        Bijdrager

even 2 vraagjes

mijn setup is :
                          13/13 Dellorto.
                          70cc malossie.
                          getuned blok met getuned (race?) krukas.
                          leovince krul.
                          poelie 95, ga ik binnekort wel veranderen naar 80 natuurlijk 😉

welke trekveertjes en maatje van sproeier zou ik het beste kunnen gebruiken?

Edjuh
                          Bijdrager

Tomm_ :
                            Waarom zijn de 4-takt uitlaten van de daxje’s etc. zoveel duurder dan de 2-takt uitlaten?
                            En waarom zitten er ook geen krullen enzo in die uitlaten maar gewoon een demper?
                            Heb ook al eens iets gehoord van expansieuitlaaten voor 2-takt maar wat dat betekent :)?
                            Alvast bedankt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Expansiepijp

http://www.club-racing.nl/tech/uitlaat.php

http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=expansie+uitlaat&meta=&btnG=Google+zoeken

Het web is je vriend.

Daan777
                            Moderator

@speedpiaggio: trekveren polini groen/misschien blauw, sproeier +/- 68

Bas94
                              Bijdrager

oke daan, bedankt :), kga dan voor de groene.

tom__vespa
                                Bijdrager

@speed piaggio groen trekveren, blauw is te strak had de dezelfde set-up
                                  maar zou kleine poelie pakke en dan blauwe trekveren. en niet rijde met die 95poelie is niet goed voor je blokje

15 berichten aan het bekijken - 2,011 tot 2,025 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.