‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,996 tot 2,010 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

pijpsleutel:?
      ik gebruik er gewoon een doppensetje voor.
      maar als de kop er niet stevig genoeg op zit merk je dat toch meteen.
      loopt niet lekker, en maakt rare knalletjes omdat die lekt.

TimoO_
      Donateur

rare knalletjes inderdaad. als je bougie niet nat wordt is er wss iets mis met je carburateur oid.

goedguus
        Bijdrager

betekent dat niet datie te weinig benzine krijgt?

n!ck*s

ik ben bezig met m’n bravo om het licht te maken. achter en voor zitten nieuwe lampjes in, voor doet het wel, maar het achterlicht niet. alle kabels zitten goed dacht ik. het remlicht achter doet het wel maar het gewone niet? waar kan dat aan ligge?

TimoO_
            Donateur

of je hebt de groene draad die van je koplamp naar je achterlicht loopt niet goed aangesloten, of je achterlicht maakt geen goede aarde.

n!ck*s

het achterlicht moet toch goede aarde maken als het remlicht het toch ook doet of niet?

de groene is denk ik wel goed aangesloten op de schakelaar van de koplamp. heb ze al omgewisseld en maakt niks uit.

superindo
                Bijdrager

ja achterlicht moet ook aarde maken.

Ik heb ook weer ff een vraag:

iemand hier ervaring mee?

Deze spie heeft een verzet waardoor de ontsteking wordt vervroegd met ongeveer 5 tot 6 graden, dit scheelt aanzienlijk en is een zeer goedkope manier van opvoeren.(5 tot 10% meer vermogen!)

Zorg er wel voor dat de spie op de juiste manier wordt gemonteerd anders geeft hij na-ontsteking.

Als de spie in de krukas zit moet verzet met de klok mee gemonteerd worden.

kost 5 euro in ten boer:
                  http://www.scooterenminibikeshop.nl/index1.html

jan-willem
                  Bijdrager

die schijnen vrij snel te breken 😉 Is al vaker iets over gepost.

Michel
                    Bijdrager

Als jouw vliegwiel en krukas gewoon in goede staat zijn breekt dat echt niet zomaar.

Het valt altijd te proberen 😐

kwelly
                      Bijdrager

spie’s zijn berkend op afschuifsterkte, deze heeft maar de helft van het afschuifoppervlak dus de helft zwakker:?. gezien ontsteking vervroegen voor opgevoerde setups is , en deze spie maar de helft zo sterk is, is deze schakel dubbel zo zwak. en voor standaard setup nutteloos…oftewel leuk hebbendingetje voor knuppels

Michel
                        Bijdrager

Haha!

Nogmaals, als je krukas en vliegwiel in goede staat zijn kun je het best proberen en zal echt niet zomaar breken.

n!ck*s

mijn achterlicht maakt ook goede aarde, want m’n remlicht doet het ook. alleen m’n gewoon achterlicht niet.

victwaar
                            Bijdrager

Welke bandenmaat hoort bij een ciao met 17″ 5-spaaks velgen. Wil het liefst niet te brede, gewoon standaard maat. Welke is aan te raden als all-wether/stadsband die zich lang goed houdt?

swiddy
                              Bijdrager

Kan het dat je bougie vaak kapot gaat want dit is bij mij het geval.
                                Wat kan ik hier aan doen?

n!ck*s

gewoon 17 inch 2.25 breedte dus

17 2.25

15 berichten aan het bekijken - 1,996 tot 2,010 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.