‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,816 tot 1,830 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Green Machine
    Bijdrager

danku 😀

Tomm_
      Bijdrager

De v-snaren van : Jmpb
        Passen die op ciao mix.
        Dacht hier te lezen te hebben dat die van citta groter waren fzo iets.

Graag hier wat verduidelijking

Bedankt

TimoO_
        Donateur

van een Citta zijn de snaren inderdaad groter. de afstand van de krukas tot de achternaaf is langer bij een citta.. je moet gewoon een ciaosnaar hebben (maat weet ik niet meer uit m’n hoofd), die zullen vast ook wel ergens op JMPB staan.

Bas94
          Bijdrager

TimoO_ :
            40cc? dat is dan iets nieuws. ik gok gewoon dat je een 50 cc standaart eronder hebt liggen.

Idd ,typ foutje. je hebt natuurlijk helemaal gelijk 😉

en bedankt voor de antwoorden 😉

Dooley
            Bijdrager

mensen,

ik heb toestraks getankt, maar op de terugweg viel mijn brommer uit.(heb voor het tanken enzo de hele dag geen problemen gahad)
              heb hem daarna een half-uurtje laten staan en weer geprobeert, na lang rennen ging die dan eindelijk aan.
              na een tijdje volgas rijden viel hij uit toen ik het gas los liet ook met gas sprong die niet meer aan.
              daarna nog eens hetzelfde gedaan met hetzelfde resultaat.

wie ken me mit dit probleem helpen, waardoor komt het en hoe op te lossen?:S

en nog een probleempje
              de laatste tijd als ik me brommer start gaat die wel gewoon aan(tot toestraks dan) maar als ik gas geef, begint hij niet meteen, het is net alsof het carter dan gevult moet worden heb dit de laatste tijd ook bij stoplichten hij draait dan gewoon stationair.
              iemand ervaring ermee?

bij voorbaat dank
              Dooley

jan-willem
              Bijdrager

Welke uitlaat kan ik het beste nemen voor 46 mm polini ? ik zat zelf te denken aan polini top one of sp.

Tomm_
                Bijdrager

Hoe meet je je poelie, dat is toch gewoon de buitendiameter he?
                  Want ik heb hem namelijk terjuist gemeten en ik meette 80/81.
                  Dus is het mogelijk dat mijn standaard poelie gewoon 80 was.
                  Want deze is nog nooit vervangen normaal.
                  Ik heb een snor ciao mix.

Alvast bedankt

Daan777
                  Moderator

Dat is inderdaad de buitendiameter ja, en 80mm is een poeli 80.
                    Deze zit er niet standaard op gozer, dat is de 90/94/95.

Bas94
                    Bijdrager

Mensen, ik heb nu op mijn Piaggio zoon standaard luchtfilter liggen,
                      ik persoonlijk vind deze er niet uitzien en zou graag een andere
                      mooiere en natuurlijk betere erop willen.
                      welke zouden jullie mij aan raden?

Tomm_
                      Bijdrager

Daan777 :
                        Dat is inderdaad de buitendiameter ja, en 80mm is een poeli 80.
                        Deze zit er niet standaard op gozer, dat is de 90/94/95.

Hier heb ik het gemeten met de onderste bekken van mijn schuifmaat + lat en dat is dus allebij +/- 80

Dit is met de bovenste gemeten en dan zie je 96 maar als je kijkt waar de bovenste bekken eindigen,ook weer 80

Op de poelie zelf staat C25 weet niet wat dit betekent.
                        Maar ik heb dus al een poelie 80?

Alvast bedankt

Tonni
                        Moderator

Op het bovenste plaatje staat de schuifmaat op 83mm, op het onderste plaatje op 96mm. Dat zijn de enige resultaten die tellen.

Dat op het onderste plaatje het uiteinde van een van de binnenbekken toevallig vlakbij de 8 staat zegt natuurlijk helemaal niks..

Je moet bij je schuifmaat alleen kijken naar de onderste reeks getallen op de lat. De 0 tm 9 op de schuifgedeelte geven je de tienden van mm’s aan.

Je leest eerst hoeveel op hoeveel mm hij staat (dat is hier iets voorbij de 96 dus is het 96,xx daarna kijk je welk streepje van het schuifgedeelte precies op een streepje uitkomt van de vaste lat. Dat zijn dan je tiende mm’s. dat is hier dan de 3)

Als je dus op de onderste foto kijkt zie je dat de schuifmaat op 96,30 mm staat. (kan ook 96,25 zijn geweest maar da’s niet duidelijk te zien op de foto.)

Hoop dat het duidelijk is zo?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tomm_
                          Bijdrager

Tonni :
                            Op het bovenste plaatje staat de schuifmaat op 83mm, op het onderste plaatje op 96mm. Dat zijn de enige resultaten die tellen.

Dat op het onderste plaatje het uiteinde van een van de binnenbekken toevallig vlakbij de 8 staat zegt natuurlijk helemaal niks..

Je moet bij je schuifmaat alleen kijken naar de onderste reeks getallen op de lat. De 0 tm 9 op de schuifgedeelte geven je de tienden van mm’s aan.

Je leest eerst hoeveel op hoeveel mm hij staat (dat is hier iets voorbij de 96 dus is het 96,xx daarna kijk je welk streepje van het schuifgedeelte precies op een streepje uitkomt van de vaste lat. Dat zijn dan je tiende mm’s. dat is hier dan de 3)

Als je dus op de onderste foto kijkt zie je dat de schuifmaat op 96,30 mm staat. (kan ook 96,25 zijn geweest maar da’s niet duidelijk te zien op de foto.)

Hoop dat het duidelijk is zo?

Ik leg het nog even uit,
                            Omdat het al 3 jaar geleden was dat ik mijn schuifmaat had gebruikt op school wist ik niet meer goed hoe dat het zat met de bovenste bekken.
                            Dus de eerste foto is met de onderste bekken gemeten:83 dan en met mijn lat na gemeten dus ook rond de 80

Omdat ik wist dat mijn poelie normaal standaard niet zo klein kon zijn heb ik met mijn bovenste bekken gemeten (ik kwam er vandaag pas achter voorwat ik die functie normaal moest gebruiken) dus dan kwamen de onderste bekken veel groter uit dan de poelie zelf (96).

Dit zal duidelijker zijn 🙂

Dus ik denk dat ze in een ciao mix snor een standaard 80 insteken.
                            Maar graag nog van iemand een bevestiging 🙂

Herr Flick
                            Topic starter

Waar.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

lennartcitta
                              Bijdrager

ik heb een probleempje
                                de op hang van mijn cilinder/kop ( de ”3 stangen” met moer ) zijn door gevreten waardoor ik mijn cilinder/kop er niet meer vaster kan daaien en ook niet losser dus krijg de moer er ook niet meer af :S
                                en nu luid mijn vraag hou haal in nu mijn stangen los of de moertjes er af ??

Mvg Lenny

diac
                                Bijdrager

erafhalen door te forseren, kapot te maken dus.
                                  als je hem vast wil hebben pak je nog een moertje en draai je die erop.
                                  duw je de andere automatisch vast.

15 berichten aan het bekijken - 1,816 tot 1,830 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.