Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 december 2008 om 20:37 #46799
@tomm_
Je moet even wat meer op dit forum rondkijken man.
Italkit is poep, DR65 is heeel snel. Er zit geen cilinderkop bij en geen pakkingen. Wel een zuiger en zuigerpen.
Zal zeker wel blazen met poeli 80, jammer dat je er geen bewerkt blokje voor over hebt en dat je met een city power gaat rijden.3 december 2008 om 20:50 #46800Daan777 :
@tomm_
Je moet even wat meer op dit forum rondkijken man.
Italkit is poep, DR65 is heeel snel. Er zit geen cilinderkop bij en geen pakkingen. Wel een zuiger en zuigerpen.
Zal zeker wel blazen met poeli 80, jammer dat je er geen bewerkt blokje voor over hebt en dat je met een city power gaat rijden.Bewerkt blok bedoel je toch uitveilen denk ik he? Dat kan ik eventueel nog doen als ik het nodig vind
De Dr past toch op de snor met zijn 43mm?
En past de standaard cilinderkop op de Dr,en zijn die pakkingen nodig of kunnen die pakkingen van de standaard er ook op?
En wat is er mis met de italkit?
En van die citypower,de rest vind ik nogal duur en giannelli is toch redelijk bekend denk ik,en die grote krullen past dat wel met die trappers?
En weet je iets over de sproeier? Of moet ik hiervoor naar het andere topic gaan kijken.
Sorry voor al de vragen
Ben nog nooit zoveel met brommers bezig geweest 🙂Al bedankt voor me verder te helpen!
3 december 2008 om 21:43 #46803we hebben ook nog een zoekfunctie, daar zul je heel veel antwoorden vinden
4 december 2008 om 07:23 #46805@tomm:
Met een bewerkt blok bedoel ik inderdaad uitvijlen.
De DR past op een std carter, mits deze niet begrenst is.
Een std cilinderkop past op de DR, maar en zijn wel andere pakkingen nodig. (voetpakking groot, koppakking 65cc)
De italkit is voor zover ik nog weet gewoon een 41 of 43mm cilinder met een std poorterij, dit gaat gewoon niet hard.
De citypower is echt voor 50cc bedoeld, je kunt hem ook op grotere cilinders proberen maar dit knijpt gewoon erg hard af.
En ik denk inderdaad dat sommige krullen een probleem geven als je nog wilt fietsen op je ciao.
Voor je sproeiermaten moet je hier even kijken.@diac: De zoekfunctie heeft mij maar weinig keer verheldering gegeven op de zaken waar ik mee bezig was of naar zocht.
4 december 2008 om 15:57 #46819iemand een antwoord op mijn vraag?? :$
4 december 2008 om 16:08 #46820Green Machine :
k heb mn blokje gereviseerd net het blokje verder opgebouwd
maar nouw kan ik mn vliegwiel iets heen en weer bewegen??
komt door dat ringetje wat eronder zit…..
is dit erg???Bedoel je op en neer? Dat zou niet moeten kunnen, heb je je koppeling al gemonteerd MET afstandsring? Dan moet je hem niet meer kunnen bewegen als hij goed zit.
4 december 2008 om 16:36 #46822Hoi,
Omdat ik het niet in mijn boekske terugvind,
Wat is de uitlaataansluiting van een ciao mix (snor) is die nu 22 of 23.5. Hij is van het jaar 96
Omdat ik hier al verschillende dingen heb gezien.
Alvast bedankt.4 december 2008 om 16:46 #46823Waarschijnlijk 22mm maar ik zou het toch ff opmeten.
4 december 2008 om 17:26 #46825neej niet op en neer maar van links naar rechts laat maar zeggen
nog niet met koppeling of vario gemonteerd zal morgen eens proberen 😉nog ff iets op ene originele vario zit zon ringetje met zon lipje eraan
bij mij is dat lipje eraf, ben al ana het zoeken geweest naar een nieuwe maar kan
deze nergens krijgen kan ik hier gewoon een ander rringetje voor gebruiken of moet
het er persee een zijn met zon lipje??4 december 2008 om 19:12 #46827Hoi Vespa Ciao’ers. zeg k’had een vraagje
ik heb nu net een piaggio gekocht voor een zeer laag prijsje 😉
er ligt nu (tijdelijk) een 40cc in, merk is mij onbekend en de verkoper weet ook niet
nu heb ik voor kerst een leovince krul pijp. kan ik die ook gewoon er onder zetten?
in januarie zoek ik er toch meer vermogen in te steken (70cc).Ciaoo :p
4 december 2008 om 19:21 #4682840cc? dat is dan iets nieuws. ik gok gewoon dat je een 50 cc standaart eronder hebt liggen. daar past een hoogstwaarschijnlijk leovince krul gewoon onder, of je moet een cilinder met 23,5mm flensaansluiting hebben, maar die komen niet zo vaak voor! uit welk jaar is je brommer ongeveer?
@ Greenmachine: het met zo’n schijfje met een lipje zijn, dit is voor de bout te borgen. deze zijn volgens mij bij JMPB te verkrijgen.
4 december 2008 om 19:31 #46829joe,
ik heb nu een std snor ciao met 70 poulie,
hij rijd 40km.nu wil ik voor de sint een leovince krul vragen
hoe snel gaat hij ongeveer dan?
en waar kan ik die kopen? is jmpb.nl vertrouwend en verzenden ze ook naar belgie?grtzz
4 december 2008 om 19:34 #46830Jmpb is vertrouwend en ik denk dat je zo’n 50km/h gaat rijden. Ik zou ook meteen aan sinterklaas een poeli 80 vragen. 70 is veel te klein voor jou.
5 december 2008 om 10:21 #46850neej die plaatjes kun j niet bij jmpb krijgen alleen voor de achterkoppeling
enb dezezijn anders.. k bedoel dus die voor de voorvarioen die slangen van de waterkoeling van de lc-kop
hoe moeten deze nouw aangesloten worden??
http://img386.imageshack.us/my.php?image=dsc00078cp5.jpg
ik heb zo,dit leek mij het meest logische.5 december 2008 om 10:38 #46852Vind ik ook, toch sluiten de meeste de onderkant van de radiateur aan op de onderkant van de cilinderkop zodat het water van onder naar boven loopt, omdat de vloeistof zou verdampen en dan omhoog wil, laten ze de vloeistof dan ook meteen omhoog lopen. Als ik een LC had sloot ik hem net zo aan als jij green machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.