Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 november 2008 om 18:21 #46292
Jmpb geeft wel garantie op dit soort zaken volgens mij 🙂
19 november 2008 om 18:28 #46294jawel kan wel terug;)
ik had vorige week een verkeerd bandje bestelt
ik jmpb gemailt en kon um terug sturen:D
goeie service van jmpb:Dtop zaak:D19 november 2008 om 20:04 #46297hoi
Ik ben mijn speedengine in elkaar aant zetten. Nu heb ik een vraag. Als je aan de binnenkant van het carter kijkt waar de bovenste lager zit (zie foto onder). Moet je deze lager nog een stukje zien als het klein carter er volledig op zit?
Op de tweede foto zie je dat het carter er bijna volledig op zit, mij lijkt de afstand hier en het stuk lager wat je ziet verschillend. Dus ik vraag mij af of je een stuk van de lager nog moet zien.
Op de foto staat er geen spanning op het klein carter door de bouten, dus alles staat er zonder enige spanning op.
Graag reacties
19 november 2008 om 21:23 #46299Tom ciao :
@ Cittatuner:
slijptol? 😕
daarna opvullen met kneedbaar staal ofzo@ vlrop:
je moet helemaal niks
maar ik zou eerst eens kijken wat voor pen krukas je hebt (10 of 12)
inlaat uivijlen zou ik wel doen (ook een 13.13 carb erop)
spoelpoorten doortrekken hoeft ook niet, maar het heeft zeker wel zin als je het wel doet.
Ander uitlaatje zou ook wel handig zijn (in iedergeval iets anders dat die std.)
Ik ga ook echt ff het stuurslot er af slijpe misschien is het de bedeoeling da er een nieuwe in komt??:boos
19 november 2008 om 21:35 #46301Ik heb pas ook een nieuw stuurslot in mijn ciao gezet, kon voor 5 euro een nieuw slotje kopen dus die kon ik niet laten liggen!
Ik heb het oude slotje uitgeboord met een 3 of 4 mm boortje, als je hem helemaal uitgeboort hebt, dus helemaal tot aan het einde, dat alle pinnetjes los zijn gekomen, kan je het slotje met een schroevendraaier draaien en eruit trekken.
Het effectiefste is om aan de bovenkant van de verticale gleuf waar je je sleutel in stopt, te boren.
19 november 2008 om 21:45 #46302wat voor maat boutjes gaan er in de koplamp oud model van een ciao? om je unit vast te maken aan de behuizing zegmaar
19 november 2008 om 21:55 #46304vesparijder :
hoi
Ik ben mijn speedengine in elkaar aant zetten. Nu heb ik een vraag. Als je aan de binnenkant van het carter kijkt waar de bovenste lager zit (zie foto onder). Moet je deze lager nog een stukje zien als het klein carter er volledig op zit?
Op de tweede foto zie je dat het carter er bijna volledig op zit, mij lijkt de afstand hier en het stuk lager wat je ziet verschillend. Dus ik vraag mij af of je een stuk van de lager nog moet zien.
Op de foto staat er geen spanning op het klein carter door de bouten, dus alles staat er zonder enige spanning op.
Graag reactiesJa, je hoort het lager in het kleine carter te kunnen blijven zien.
Shimringen gewoon gemonteerd neem ik aan, dan komt alles goed:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno19 november 2008 om 23:00 #46307Ik heb een varionaafje, maar de achter-as ( http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3093 ) is niet helemaal in orde.
Het schroefdraad is nogal naar de klote door de vorige eigenaar, dus ik kan de grote moer er onmogelijk opdraaien. De achteras is sowieso in niet echt goede staat.Valt dit nog te repareren? Of kan ik beter de hele naaf openhalen en de achter-as vervangen door een goede?
19 november 2008 om 23:46 #46308dat zou ik wel doen ja:) kan je er zo uittrekken, er zijn geen verschillen in die dingen
Mike20 november 2008 om 00:07 #46310Niemand hier die enig idee heeft wat er mijn mijn achterkoppeling aan de hand is ? 😛
Hij loopt tegen men frame aan.20 november 2008 om 09:04 #46311
Tom ciaoArvidW :
Shimringen gewoon gemonteerd neem ik aan, dan komt alles goed:)Eh, wat voor gevolg heeft het als die shimringen er niet tussen zitten? :con
20 november 2008 om 09:33 #46313Mike :
dat zou ik wel doen ja:) kan je er zo uittrekken, er zijn geen verschillen in die dingenDan moet de naaf wel open neem ik aan?
20 november 2008 om 10:15 #46314idd:P de naaf moet helemaal open ja 😀
20 november 2008 om 12:35 #46315alsk bijna op top zit gaat ie inhouden, tot ongeveer 25km en dan trekt die weer op en dat elke keer weer.
moet er straks nog even mee weg en tis wel irritant rijden zo 🙁20 november 2008 om 12:49 #46316Ik zou zeggen dat er een probleem is met de brandstoftoevoer.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.