‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Jmpb geeft wel garantie op dit soort zaken volgens mij 🙂

sieger
      Bijdrager

jawel kan wel terug;)

ik had vorige week een verkeerd bandje bestelt
        ik jmpb gemailt en kon um terug sturen:D
        goeie service van jmpb:Dtop zaak:D

vesparijder
        Bijdrager

hoi
          Ik ben mijn speedengine in elkaar aant zetten. Nu heb ik een vraag. Als je aan de binnenkant van het carter kijkt waar de bovenste lager zit (zie foto onder). Moet je deze lager nog een stukje zien als het klein carter er volledig op zit?
          Op de tweede foto zie je dat het carter er bijna volledig op zit, mij lijkt de afstand hier en het stuk lager wat je ziet verschillend. Dus ik vraag mij af of je een stuk van de lager nog moet zien.
          Op de foto staat er geen spanning op het klein carter door de bouten, dus alles staat er zonder enige spanning op.
          Graag reacties

CittaTuner.
          Bijdrager

Tom ciao :
            @ Cittatuner:
            slijptol? 😕
            daarna opvullen met kneedbaar staal ofzo

@ vlrop:
            je moet helemaal niks
            maar ik zou eerst eens kijken wat voor pen krukas je hebt (10 of 12)
            inlaat uivijlen zou ik wel doen (ook een 13.13 carb erop)
            spoelpoorten doortrekken hoeft ook niet, maar het heeft zeker wel zin als je het wel doet.
            Ander uitlaatje zou ook wel handig zijn (in iedergeval iets anders dat die std.) :thumb

Ik ga ook echt ff het stuurslot er af slijpe misschien is het de bedeoeling da er een nieuwe in komt??:boos

mixert
            Bijdrager

Ik heb pas ook een nieuw stuurslot in mijn ciao gezet, kon voor 5 euro een nieuw slotje kopen dus die kon ik niet laten liggen!

Ik heb het oude slotje uitgeboord met een 3 of 4 mm boortje, als je hem helemaal uitgeboort hebt, dus helemaal tot aan het einde, dat alle pinnetjes los zijn gekomen, kan je het slotje met een schroevendraaier draaien en eruit trekken.

Het effectiefste is om aan de bovenkant van de verticale gleuf waar je je sleutel in stopt, te boren.

CiaoSTB
              Bijdrager

wat voor maat boutjes gaan er in de koplamp oud model van een ciao? om je unit vast te maken aan de behuizing zegmaar

ArvidW
                Donateur

vesparijder :
                  hoi
                  Ik ben mijn speedengine in elkaar aant zetten. Nu heb ik een vraag. Als je aan de binnenkant van het carter kijkt waar de bovenste lager zit (zie foto onder). Moet je deze lager nog een stukje zien als het klein carter er volledig op zit?
                  Op de tweede foto zie je dat het carter er bijna volledig op zit, mij lijkt de afstand hier en het stuk lager wat je ziet verschillend. Dus ik vraag mij af of je een stuk van de lager nog moet zien.
                  Op de foto staat er geen spanning op het klein carter door de bouten, dus alles staat er zonder enige spanning op.
                  Graag reacties

Ja, je hoort het lager in het kleine carter te kunnen blijven zien.

Shimringen gewoon gemonteerd neem ik aan, dan komt alles goed:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

st3yn
                  Bijdrager

Ik heb een varionaafje, maar de achter-as ( http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3093 ) is niet helemaal in orde.
                    Het schroefdraad is nogal naar de klote door de vorige eigenaar, dus ik kan de grote moer er onmogelijk opdraaien. De achteras is sowieso in niet echt goede staat.

Valt dit nog te repareren? Of kan ik beter de hele naaf openhalen en de achter-as vervangen door een goede?

Mike
                    Bijdrager

dat zou ik wel doen ja:) kan je er zo uittrekken, er zijn geen verschillen in die dingen

Mike

niek1992
                      Bijdrager

Niemand hier die enig idee heeft wat er mijn mijn achterkoppeling aan de hand is ? 😛
                        Hij loopt tegen men frame aan.

Tom ciao

ArvidW :
                          Shimringen gewoon gemonteerd neem ik aan, dan komt alles goed:)

Eh, wat voor gevolg heeft het als die shimringen er niet tussen zitten? :con

st3yn
                          Bijdrager

Mike :
                            dat zou ik wel doen ja:) kan je er zo uittrekken, er zijn geen verschillen in die dingen

Dan moet de naaf wel open neem ik aan?

niek1992
                            Bijdrager

idd:P de naaf moet helemaal open ja 😀

PoliniCitta
                              Bijdrager

alsk bijna op top zit gaat ie inhouden, tot ongeveer 25km en dan trekt die weer op en dat elke keer weer.
                                moet er straks nog even mee weg en tis wel irritant rijden zo 🙁

Tonni
                                Moderator

Ik zou zeggen dat er een probleem is met de brandstoftoevoer.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.