‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

victwaar
    Bijdrager

Pijn genoeg idd. Heb beide kanten op proberen te draaien maar beide lukt niet. Rare is dat het wiel niet heel oud kan zijn omdat het een is van het laatste model ciao (mix buiten beschouwing gelaten dan). Maar denken jullie dat als het mij niet lukt dat ze er in een brommerzaak wel raad mee weten?

Daan777
      Moderator

passen citta kappen op een bravo-brug?

Martijnvanheerde
        Donateur

Volgens mij wel, vriend van mij heeft ze dacht ik op een bravo brug.

Wouz-LwB
          Donateur

victwaar :
            Pijn genoeg idd. Heb beide kanten op proberen te draaien maar beide lukt niet. Rare is dat het wiel niet heel oud kan zijn omdat het een is van het laatste model ciao (mix buiten beschouwing gelaten dan). Maar denken jullie dat als het mij niet lukt dat ze er in een brommerzaak wel raad mee weten?

Als ik het goed begrijp krijg je het deel wat op de moer zit er niet af?
            Flex hem anders even in op 2 punten als je hem echt niet loskrijgt…
            tis wel een beetje beun , maar ik zie zo geen andere oplossing.

Als t de moer is die je niet los krijgt , zet je wiel ff in de bankschroef. als je die niet hebt , kunnen ze hem bij de bromboer wel ff loshalen ja , kleine moeite.

victwaar
            Bijdrager

Krijg de moer zelf niet los en toen zag ik een how-to (http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=6040 ) waarbij ze hem in de bankschroef zetten. Maar ik krijg die ring/moer er niet af die in de how-to eraf wordt gehaald met sleutel 12. Heb me helemaal suf gedraaid en ben er een beejte klaar mee, dus ga denk ik gewoon naar een brommerzaak en laat ik er ook maar meteen een nieuw bandje op leggen.

st3yn
              Bijdrager

Ik heb een varionaafje maar hier moet nog olie in. Moet ik per sé naafolie kopen of is het ook voldoende als ik er bijv. gewone Castrol TTS 2takt olie in doe? :lol

Michel
                Bijdrager

Haha, mafkees!

Gewoon effe transmissie olie halen, Steyn. Elke brommerboer heeft dat liggen!

st3yn
                  Bijdrager

Ja ik weet het, maar ik heb geen zin om helemaal naar de brommerboer te rijden 😉
                    naja het moet maar he, ik wil m’n mooie 1:10,5 naafje ook niet slopen!

Michel
                    Bijdrager

Als je het heel wilt houden… Waarom vraag je dan of je er 2 takt in kan stoppen. :pest 😛

Die verschillende soorten olie zijn er niet voor niks.
                      Transmissie olie is dikker dan motorolie en kan meer warmte verdragen 😉

Tom ciao

heeft het veel zin om een elec. vliegwiel af te draaien?
                        En heeft iemand een how-to ofzo van waar en hoeveel ik er vanaf kan halen?

:thumb

superindo
                        Bijdrager

st3yn :
                          Ja ik weet het, maar ik heb geen zin om helemaal naar de brommerboer te rijden 😉
                          naja het moet maar he, ik wil m’n mooie 1:10,5 naafje ook niet slopen!

ik heb thuis wel voor je liggen,
                          gooien we wat van mn olie in je naaf,

ik heb ook ff een vraag:

tikken uit het blok op lage touren (of bij optrekken). komt door krukas of naaldlagers neem ik aan toch?
                          verder nog opties?

vesparijder
                          Bijdrager

hoi
                            ik heb sinds kort een Polini Speedengine en heb een klein probleempje.
                            Ik krijg het klein carterdeel niet op de lager gemonteerd. Heb geprobeert met lichtjes aandraaien van de bouten zodat hij langzaam zakte, nu zit hij nog niet helemaal erop.
                            Heeft iemand tips?

ArvidW
                            Donateur

Kleine carter heel erg heetstoken (zonder dat lager in de buurt is)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

vesparijder
                              Bijdrager

@arvid: dit heb ik reeds al gedaan. Nog gaat het carterdeel heel moeilijk en nog niet volledig op de lager. Is dit zo moeilijk omdat het geheel nog nieuw is?

Tom ciao

een vraagje:
                                  Kan deze voorwielas:
                                  http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3058
                                  ook in een ciaospaak voorwiel?
                                  en past die as ook in een bravo voorvork?

:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.