Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 november 2008 om 10:41 #46054
Ja, andersom (met pijpies naar beneden) past hij niet eens.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 november 2008 om 11:22 #46055JayL :
kun je ook tubeless banden gebruiken op vespa velgen? (geen spaakvelgen natuurlijk :P)
is het vooral aan te raden?
en krijg je de tubeless ventiel bij of moet je deze apart kopen?13 november 2008 om 15:53 #46057gaatnie lukke denk ik. tubeless is natuurlijk beter omdat de druk effectiever wordt verdeelt en volgens mij is het ook veel sterker. maar ik heb het nog nooit gezien of van gehoord, op een vespa. je kan natuurlijk rondkijken of het mogelijk is (zou wel leuk zijn).
13 november 2008 om 17:24 #46062ArvidW :
Ja, andersom (met pijpies naar beneden) past hij niet eens.Hey bedankt voor je antwoord maar je beantwoord mijn vraag met “ja” en vervolgens zeg je dat hij met pijpjes naar beneden niet past. Dus moet het standaard luchtfilter met die 3 pijpjes omhoog staan of omlaag als ze aan de carb zitten?
13 november 2008 om 18:14 #46066Met de pijpjes omhoog dus…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 november 2008 om 18:36 #46070waar kan ik een snaar krijgen voor poelie 55 voor ciao?
zie ze namelijk alleen maar voor citta
13 november 2008 om 18:45 #46071dan zou je al bij een automaterialenzaak moeten gaan, ik geloof dat je een snaar van 900mm moet hebben dan.
ik heb er zelf ook eens over nagedacht, en ik heb ze ook nergens gevonden (bij scootshops, bij autozaak ben ik niet geweest ervoor)
ik denk alleen niet dat je setup het trekt om uberhaupt in de powerband te komen, ja op een lang recht stuk zonder tegenwind misschien
14 november 2008 om 10:26 #46089
#NAAM?hoi
ik wil wat advies van jullie kant horen
ik heb een vespa ciao mix
mijn ori cillinder is kapot gelopen (oliepomp kapot gegaan)
nu wil ik graag op mengsmering gaan rijdenik zat te denken aan een 50 DR cillinder
deze dus http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3443past deze gewoon op me ciao??
of raden julie mij een andere cillinder aan? (zelfde prijs klasse ongeveer aub)
of een andere onderdelen site??
verder heb ik gewoon ori setup en sito + uitlaat
alvast bedankt ..
14 november 2008 om 10:39 #46090dat is wel een leuk cilindertje, maar heb je een snor of een brom uitvoering van je ciao mix… snor uitvoeringen hebben een anti opvoer carter en kan zonder aanpassing geen andere cilinder voeren. dis is alleen dus bij snorfiets modellen met de letter “U” in het frame nummer.
Mike14 november 2008 om 10:45 #46092
#NAAM?heb een snor ja
anti opvoer gewoon een palletje in het carter en die eruit frezen??
14 november 2008 om 11:02 #46094ja kijk eerts even of je dus een letter U in je framenummer hebt, als dat zo is is je carter begrenst voor andere cil,inders!
het is een cilinderhempt begrensing dus geen grotere diameter toepassing mogelijk;) is uit te frezen hoor! als je het bijvoorbeeld 46mm freest kun aardige cilinbders kwijt. bedenk wel dat je nook nog te maken heb met snorvertanding en kleine inlaat enzo dergelijke he;) die je snelheid reduceren
Mike14 november 2008 om 14:44 #46100
#NAAM?dat maakt niet zo uit het is namelijk vast veroer
maar het loopt wel iets sneller als me ori cillinder he?
14 november 2008 om 20:26 #46117hey , als ik nu een 70cc op mijn si wil zetten wat moet ik dan veranderen?
moet ik dan bijv. mijn carter uitvijlen ofzo?14 november 2008 om 20:53 #46119Wil mijn varioklok in m’n achterwiel zetten maar krijg de oude niet los.
Wat ik heb gedaan:
– Eerst met een waterpomptang geprobeerd hem los te krijgen;
– Daarna deze how-to gevolgd http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=6040 , maar blijf steken op het punt voordat je hem in de workmate kan zetten. Dus dat met die sleutel 12 die ring eraf slaan. Zal overigens niet liggen aan de kracht die ik er op heb uitgeoefend, zit echt muurvast.
(ook nog wat kruipolie gebruikt, maar had geen merkbaar effect.)Maar wat kan ik nu nog doen? Denk er zelf aan om naar een brommerzaak ermee te gaan, maar vraag me af of zij het wel los krijgen.
14 november 2008 om 21:16 #46121Wat ik wel eens doe is het volgende:
-Waterpomptang goeie kant op gebruiken, de ene richting klemt hij zicht vaster als je eraan draait,andere draairichting trekt hij zichtzelf losser
– Klok vasthouden in andere hand
– Wiel met een slag tegen de grond aan duwen zodat hij wil gaan draaien (kan hij niet want je houdt hem tegen met de tang op de moer)Laat je hem zo een aantal keer goed hard voorwaarts stuiteren dan komt de moer meestal wel los. Ja het doet pijn aan je klauwen (moet er wat voor over hebben….)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.