‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,561 tot 1,575 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

Ik heb een vraagje
      Kun je niet een metalen pijpje met een bocht van 90 graden op de plaats van de inlaatflens lassen?
      En dat de carb dan uitbuiten steekt? of eventueel omhoog
      Dan kan er ook een grotere carb op

Lowie
      Bijdrager

weinig plaats voor. kan wel dat je hem erbuiten uit laat steken, maar dan krijg je een hele lange inlaat. weet niet of dat zo ideaal is. en of hij er dan voldoende benzine ingezogen krijgt.

kan iemand mij vertellen wat de deckheight en poorthoogte van een standaard 50 is?

Tom ciao

misschien dat t lukt om een klein bochtje eraan te lassen van ong. 45 graden omhoog?

JayL
          Bijdrager

@Tom ciao

Als je t hebt over een std ciao carter, dan heb je alleen maar nadelen. Een langere inlaattraject zorgt voor een slechtere gasreactie. een 90graden buiging zorgt voor slechte mengselstroming en een grotere carb heeft geen zin. de piepkleine inlaat van de std carter laat niet meer dan (ongeveer he) 13.5mm mengsel door

Daan777
            Moderator

Is de Polini 43mm Kit Racing veel sneller dan de 43mm DR?

TimoO_
              Donateur

als je het mij vraagt moet het toch wel wat schelen ja, maar niet meer dan 10km/h.

@Tom-ciao, omhoog zou ik zowiezo niet proberen, dan heb je kans erop dat je carburateur niet meer goed werkt (met name de vlotterbak).

Tonni
                Moderator

Een standaard kit racing heeft wel meer potentie als een standaard DR. Maar ik denk dat als je een DR een mooie aangepaste uitlaatpoort geeft hij ongeveer hetzelfde zal presteren. Effectief zit daar toch wel het grootste verschil in de twee cilinders volgens mij.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

JayL
                  Bijdrager

kun je ook tubeless banden gebruiken op vespa velgen? (geen spaakvelgen natuurlijk :P)
                    is het aan te raden?
                    en krijg je de tubeless ventiel bij of moet je deze apart kopen?

victwaar
                    Bijdrager

Heb zojuist een vario gekocht en wilde even vragen hoe het met de spanning van die v-snaar zit. Moet hij voor alleen om je krukas en achter op de poelie van de achterkoppeling? Dus zodat hij erop ‘ligt’ of moet er echt spanning op zitten zoals bij een v-snaar met koppeling en poelie (dus als je hem samenknijpt dat er 2 a 3 vingers tussen passen)?

Tonni
                      Moderator

Je begint met je blokbouten nog niet helemaal vast.
                        Je monteert de koppeling, legt de snaar er om, trekt hem een stukje tussen de schijven, dan monteer je de vario met de snaar er dus slap bij tussen, dan draai je de vario een aantal malen met je hand in het rond (hierdoor komt de snaar vanzelf weer uit de schijven). Nu zou de snaar net mooi bovenin de schijven moeten liggen terwijl de snaar net mooi strak zit.
                        Dit kan je afstellen door met je blok te schuiven. Als alles goed staat zet je het blok vast.

De snaar samenknijpen heeft bij vario geen zin omdat je dan de snaar net zo hard weer tussen de schijven trekt..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

william
                        Bijdrager

heey

als ik mijn brommer stationair heb en spuit remmenreiniger bij de voetpakking valty hij uit dit is tog een teken dat hij daar valse lucht trekt want als ik bij de kop spuit doet hij dat niet?

greetz william

Svennoow
                          Bijdrager

wie weet de maat van een vario snaar voor een SI. aangezien die bij jmpb uitverkocht is. kan ik dan gewoon naar een auto materialen zaak gaan en vragen naar een gates snaar? aangezien ik daar wel is over gelezen heb hier.

Bartusman
                            Bijdrager

Hallo mensen! Ik heb laatst een leo handmade gekocht, nou wou gister de verkoper hem opsturen als pakketje tot 10 kilo(€6.20). Nou werd zijn pakketje geweigerd omdat de doos te groot was. Mijn vraag: Zitten hier echt regels aan, op de grootte van de doos nog nooit van gehoord:?

hansieb
                              Moderator

http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/

Let op:

Vervoerscondities AVG:

* Maximumformaat: 140 x 78 x 58 cm
                                * Maximumgewicht: 30 kg
                                * Aansprakelijkheid tot € 3,40 per kg

Vervoerscondities AVP:

* Aanvullende diensten niet mogelijk
                                * Maximumformaat: 100 x 50 x 50 cm
                                * Maximumgewicht : 10 kg
                                * Geen aansprakelijkheid

Bartusman
                                Bijdrager

Attent Hansieb! Dus bij de 6.20 zegel geld Maximumformaat: 100 x 50 x 50 cm? Wat is dat AVG trouwens?

15 berichten aan het bekijken - 1,561 tot 1,575 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.