‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hulo42
    Bijdrager

Ik heb een compleet nieuwwe verenset er op gezet ook de bussen , kan het zijn dat ik de zijmoeren nog veel strakker moet zetten, hij zit al heel erg strak maar kan niets anders verzinne.
      Mvg

roberto
      Bijdrager

mijn koppeling blijft plakken wat kan ik hier aan doen ?

Herr Flick
        Topic starter

de schoentjes of de hele koppeling blijft op je krukas plakken ?

wat bedoel je ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Wouz-LwB
          Donateur

roberto :
            mijn koppeling blijft plakken wat kan ik hier aan doen ?

Even lijmverwijderaar kopen.

diac
            Bijdrager

Tinner werkt ook wel

superindo
              Bijdrager

WD40 tussen je koppeling en krukas spuiten
                en een grote sterke schroevendraaier tussen je koppeling in fame zetten en heeeel hard drukken, en Tadaa!
                dan vliegt hij er zo af:D

volgende keer voordat je je koppeling er op zet moet je ff met staalwol of schuurpapier je krukas schoonmaken

victwaar
                Bijdrager

Is de spanning van de v-snaar belangrijk bij het optrekken? Zit namelijk een beetje met de spanning van de ketting van de kickstart en de v-snaar. Heb alleen het idee nu de v-snaar wat slapper zit dat het optrekken ook slechter is geworden.

JayL
                  Bijdrager

slappe v-snaar = een hoop overtoeren bij t wegtrekken, topsnelheid soms ook een stuk lager

victwaar
                    Bijdrager

Dus hij moet zeg maar zo strak zitten dat als je eraan trekt hij terug veert. (beetje zoals een gitaarsnaar zeg maar).

Wouz-LwB
                      Donateur

Als je de snaar inknijpt moet er tussen de snaar nog een ruimte zitten van minimaal 2-3 vingers..

hij moet niet TE strak staan, das alleen maar slechter 😉

JayL
                        Bijdrager

hoe moet je je brom (zonder kickgedeelte) starten icm een fox koppeling? aanrennen gaat toch niet meer?

ArvidW
                          Donateur

Met een M6 bout de koppeling blokkeren, bout springt er vanzelf uit wanneer de brommer loopt.

Werkt echt perfect, ziet er misschien beetje vreemd uit maar je moet toch iets voor een goeie koppeling overhebben.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Lowie
                            Bijdrager

hoe doen jullie het met je achterlicht bij een snelle setup?
                              voor heb ik halogeen, dus dat is geen probleem.
                              alleen achter heb ik gewoon lampjes, al geprobeert van 6 t/m 24 volt. maar als ik even flink gas geef zijn ze kapot.
                              zetten jullie er een condensator ofzo tussen? of aan de led verlichting?

Wouz-LwB
                              Donateur

ik heb een 24 volt 6 watt lampje meen ik, die brand bijna niet…
                                en hij zit gelijk op mn ontsteking aangesloten 😉

anders moet je ff een condensator er tussen maken ja.
                                jmpb heeft hier iets leuks voor ;

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=PM4134

weet niet of deze zich goed houd, mischien leuk om te proberen.

Lowie
                                Bijdrager

ik had ook 24 volt, gelijk op mijn ontsteking, maar die blaast hij gewoon op.

zoiets zal ik eens maken dan ja, ga er geen 2 euro voor geven 😉
                                  zijn gewoon 2 klemmetjes met een condensator ertussen met een krimpkousje erover.
                                  bedankt :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.