Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 november 2008 om 21:55 #45786
MigMag gaat best mooi, maar wel goed oefenen.
6 november 2008 om 09:11 #45795wat is je Deckheight boven kant zuiger of tot het bruine randje bij 50 athena.
want tot het randje waat de zuiger veer toto komt is 2,6mm en boven kant zuiger is mischien 0,16 november 2008 om 14:17 #45801bovenkant zuiger tot bovenkant cilinder. deckheight is bij heel veel cilinders maar heel klein, <1mm.
6 november 2008 om 14:46 #45803@ timmoo, wat ik dus al zij, deze sproeier is altijd al goed geweest, dus dat kan um niet zijn
6 november 2008 om 22:41 #45828Heb deze vraag al eerder gesteld maar ben er toch nog niet uit.
Voor alle duidelijkheid het blok loopt prima en heb er al ongeveer 50 km zo mee afgelegd zonder problemen. Ook zijn alle pakkingen in orde en zit het blok helemaal goed in elkaar.
De aanvullingen op de setup. Er zit een sproeier 49 in, zwarte (slapste van polini) trekveertjes in de koppeling, een snor klok in en de bougie kleur is in orde (misschien niet de perfecte maat, maar zit er iig heel dichtbij). De kleur is koffiebruin op het ontstekingspunt en aan de zijkant is wel wat zwarte aanslag te zien, maar heb dit ook op voobeeld foto’s gezien dus zou niks zorgwekkends moeten zijn. Kan misschien iets kleiner en ga dit weekend nog even een sproeier 47 proberen.
Het geluid uit de uitlaat veranderd op het moment dat ik met een constant toerental rij, kan dus op top zijn maar ook als ik 15 rij. Het geluid verandert dan in een ratel-achtig geluid. Het is niet zo dat er iets los zit maar daar komt het het dichste bij in de buurt. De brommer loop prima stationair en trekt ook prima. Als ik trouwens bergop rij dan begint hij wel door te lopen en haalt dan bergop ook +- 30, dus hij moet over hebben.
Heb zelf het idee dat een onderdeel ervoor zorgt dat hij inhoudt, want met deze setup zou je toch iets meer moeten halen (zijn trouwens wel echte km’s die bij mijn snelheid staan, want heb het met gps gemeten).Concreet:
– Is dit een normale snelheid voor deze setup? (let op, er zit dus een SNORklok in)
– Kan dit aan de sproeier liggen (zit op dit moment dus al héél dicht in de buurt van ideaal, dus mij lijkt het dat dit niet meer heel veel verschil kan maken)?
– Is het de uitlaat? een City Power laat immers niet veel toeren toe
– Mocht het blok inhouden door een bepaald onderdeel, heeft dat (ernstig) effect op de levensduur/slijtage van bepaalde onderdelen?6 november 2008 om 23:17 #45829Hij viertakt gewoon denk ik, das op tussen snelheden heel normaal.
Als hij dat op top ook doet (komt bij een snor veel voor) dan moet je dat er proberen uit te krijgen door de brandstof/lucht verhouding te perfectioneren. Een andere optie is een kleinere poelie monteren. De snor zal dan iets minder optrekken, iets sneller rijden op top en doordat hij meer moeite moet doen zal hij minder snel viertakten op top.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...7 november 2008 om 08:28 #45830Maar niet schadelijk dus en hij zal dus ook nog zuinig lopen hierdoor?
Hij hoeft van mij trouwens niet harder te lopen want ik woon in a’dam centrum en er wordt hier nogal wat gecontroleerd dus opzich is deze snelheid wel prima en veel harder kun je hier op veel stukken toch niet rijden.7 november 2008 om 12:45 #45831hoe harder je gaat hoe meer je zuipt!
7 november 2008 om 14:31 #45833behalve bij elektronische begrenzing. als je elektronische begrenzer ontgrenst loopt je brommer harder en zuiniger.
7 november 2008 om 16:32 #45834Maar is het schadelijk voor een onderdeel of onderdelen zoals hij nu loopt?
7 november 2008 om 19:55 #45839Hoe zie je het verschil tussen de DR 41mm en 43mm??
7 november 2008 om 19:57 #45840
Tom ciaoDe 41mm heeft 4 kleine boosterpoortjes en de diameter is natuurlijk kleiner dan de 43mm :con
En de 43mm heeft 2 grote boosterpoorten7 november 2008 om 20:28 #45841ja oke de diameter is kleiner, maar als je er 1 hebt kan je niet vergelijken he..
maar de 41 heeft dus 4 poortjes en de 43 2 grotere..
bedankt7 november 2008 om 23:48 #45843Hallo mensen ik heb een klein vraagje.. ik heb mijn voorveeren van me ciao vespa vernieuwd.. ik heb ze er met veel moeite opgekregen.
maar als ik nu rij en ik beweeg snel heen en weer met me stuur.. lijkt het alsof me wielen los zitten, maar ik heb alles mooi strak gezet. kan iemand mij helpen?
mvg8 november 2008 om 00:39 #45844heb je zowel de veren als de bussen vervangen of alleen maar de veren? als je alleen maar de veren heb vervangen en niet de bussen heb je dus nog steeds een zwevend (loszittend) voorwiel.
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.