‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,516 tot 1,530 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Svennoow
    Bijdrager

Hoeveel is een ciao frame met kenteken waard ongeveer? (frame met voorvork, lak is niet in goeie conditie)

ArvidW
      Donateur

brom of snor ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Svennoow
        Bijdrager

Brom, hij is zelfs verzekerd maar het gaat me toch teveel geld kosten om mooi te maken. denk dat ik dat geld in mn Citta ga stoppen.

bobbie88
          Bijdrager

iemand die mijn vraag even kan beantwoorden? Kan het kwaad om 2 voetpakkingen op elkaar te gebruiken?

Jelle
            Moderator

neehoor 2 voetpakkingen kan geen kwaad, maar waarom zou je 2 pakkingen gebruiken?

victwaar
              Bijdrager

Even een vraag betreffende mijn setup. De sproeier die er in zit is overigens 49, er zitten nog groene trekveertjes in de koppeling, er zit een snor klok in en de bougie kleur is in orde (misschien niet de perfecte maat, maar zit er iig heel dichtbij). Heb gisteren nog aardig wat test km’s gemaakt zonder ook maar enig probleem.

Het geluid uit de uitlaat veranderd op het moment dat ik een constante snelheid rij. Dus als het toerental gelijk blijft, kan dus op top zijn maar ook als ik 15 rij. Het geluid verandert dan in een ratel-achtig geluid. Het is niet zo dat er iets los zit maar daar komt het het dichste bij in de buurt. De brommer loop prima stationair en trekt ook prima.
                Heb zelf het idee dat een onderdeel ervoor zorgt dat hij inhoudt, want met deze setup zou je toch iets meer moeten halen (zijn trouwens wel echte km’s die bij mijn snelheid staan, want heb het met gps gemeten). Mochten jullie ook denken dat hij door een onderdeel of iets dergelijks wordt ingehouden laat dan ook graag even weten of je denkt dat het schdelijk is of de levensduur van een onderdeel verkort. De brommer hoeft van mij namelijk niet harder te lopen aangezien ik in het centrum van a’dam woon en er genoeg controles zijn.

lennartcitta
                Bijdrager

ik heb een vraagje
                  mijn poeli 80mm slijpt aan op mijn frame niet bij de buiten kanten van me poelie maar in het midden bij het ronde stukje waar die poeli schroef uit komt. 🙁
                  weet iemand wat er dan mist of wat er fout zit :?.
                  en mijn naaltlagertjes die daar nu in zitten zitten nu ook vol met stukjes ijzer:(
                  moet ik daar ook nieuwen voor halen en hoe haal ik die naalt lagertjes er uit ?

al vast heel erg bedankt !

mvg Lenny

Bluevespa
                  Bijdrager

TimoO_ :
                    @ Victwaar: waar denk je dat het geluid vandaan komt? kan vanalles zijn, of het echt uit je blok komt betwijfel ik aangezien het alleen op hoge toerentallen is.

@ Bluevespa, merk je voor de rest nog wat veranderingen? bv kwa stationair lopen, gasreactie, doortrekken e.d.?

nou, Dootrekke ndoet hij nu dus voor geen meter, omdat hij beetje stotterd en hij volgens mij niet genoeg benzine krijgt, gasreactie is gelijk aan daarvoor, en stationair is redelijk hoog vanwege de valse lucht, maar dat heb ik al paar maanden, en dit is me nog niet overkomen

TimoO_
                    Donateur

@ Svennoow
                      “Hoeveel is een ciao frame met kenteken waard ongeveer? (frame met voorvork, lak is niet in goeie conditie)”

niet zo geweldig veel denk ik, 80 euro zoiets? moeilijk is om iemand te vinden die het wilt kopen

@ Tom Ciao
                      “Klopt het dat de boosterpoortjes van een 41mm DR er niet aan de bovenkant uitkomen?
                      dat klopt ja, is zuigergevoed.
                      En hoeveel spuitbussen zal ik nodig hebben voor een s-bravo frame met kappen, spatborden en voorvork en zonder de velgen?”
                      2 spuitbussen denk ik.

@ Victwaar: draai je kappen er eens vanaf en kijk eens alles op je blok na, of alles goed vast zit. effetjes de sleutels erbij pakken en alles nalopen, uitlaat, kickgedeelte, cilinder, koppeling etc.

@ Lennartcitta: er zit inderdaad iets goed mis. draai je poelie er nog eens vanaf en bekijk de naaf revisie How-To. kan je zien hoe je het naaldlager eruit haalt en hoe een naaf eruit hoort te zien (en of er aan jouwe iets mist)

@ Bluevespa: het valselucht gedeelte moet je zowiezo verhelpen, het is niet goed voor het blok dat hij valse lucht zuigt. als je brommer stottert betekend dat noujuist dat hij een te grote sproeier heeft, probeer eens een kleinere (als de valse lucht verholpen is).

sombrero
                      Bijdrager

tig of mig lasapparaat kopen?
                        hallo ik kan een lasapparaat van een vriend kopen is nog splinternieuw.
                        het mig apparaat koste evenveel als het tigapparaat 😀 tig apparaat kan ik voor goed prijsje krijgen 😀
                        mijn voorkeur gaat uit naar tig omdat ik hier mooiere lasjes kan maken. maar nu is mijn vraag zijn de lasnaden nog sterk genoeg als ik dingen ga lassen met tig.

TimoO_
                        Donateur

ligt eraan wat je wilt lassen. persoonlijk zou ik voor het MIG apparaat gaan, snel en makkelijk lassen. het zijn ook sterke lasjes die hij aflegt en als je goed oefent ook nog mooie. als je alleen maar uitlaatjes gaat bakken zou ik een TIG nemen.

Loek
                          Bijdrager

Svennoow, ik verkocht ciao frame met kenteken incl wielen en de hele meuk (zonder blok + uitlaat) voor 80. denk dat 60 redelijk is voor een frampje zonder extra’s.

superindo
                            Bijdrager

met welk materiaal kan ik beste zelf voetpakking maken? gewoon dun kartonnetje?:lol

adff
                              Bijdrager

aangezien ik de buurt niet uitgezet wil worden maar geen zin heb om de straat uit te lopen:
                                Hoe vervang ik de demperwol van mijn leovince HandMade?
                                Je hebt die drie bouten waarmee ie aan de uitlaat vast zit, 2 sierschroefjes achteraan, en 6 popnagels.
                                Wat en hoe moet ik losmaken?

sombrero
                                Bijdrager

uhm volgensmij moet je gewoon popnagels uitboren

ik ben van plan uitlaatjes te bakken en een subframes te lassen voor scooter. en stangen tussen vespa. voor dat soort klusjes. ook voor tanks voor de motor of voor de brommers te maken of constructies te maken enz. mij gaat het erom dat hij mooie en stevige lasjes maakt.

15 berichten aan het bekijken - 1,516 tot 1,530 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.