‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,515 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

superindo
    Bijdrager

jo hallo allemaal,

mijn ciao doet vet vaag.
      heb nu mn nieuwe alu 43mm athena er op zitten.
      maar hij loopt nu vet bagger stationair.
      hij valt steeds uit bij stoplichten en vlak voor ik stil sta maakt hij vaak hoge touren.

verder loopt hij altijd en doet hij het prima.

heb sproeier 66 t/m 74 geprobeert maar geen verschil.

maakt goed compressie, ik d8 eerst valse lucht bij carb. maar dat is het niet.
      misschien lekke keerring???

Wouz-LwB
      Donateur

valse lucht.

VespaCiaoPaul
        Bijdrager

Buitenband Deestone.

70 * 90 * 17 Inch.
          Model D822
          Semislick profiel.

Hoe breed is deze band dan? 2.00/2.50/2.75?

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN0635

Rebel

90 breed

je moet iig bij ciao je achterspatbord er flink voor aanpassen heb ze zelf gehad
            staan wel uber machtig.

TvA Tuning
            Bijdrager

hey,

even een vraagje ik ben bezig met de spoelpoorten tunen kan ik het gedeelte wat ik omcirkeld heb ook gewoon wegvijlen? :

( pff wat is vijlen een werk:P )

Alvast Bedankt;)

Tom ciao

Ja, dat in het vakje kan gewoon weg, dan komt ie net zoals bij de linkse poort over het cilinderhemd heen 😉
                Anders word ie nl. ook niet/niet goed gevuld

TimoO_
                Donateur

gewoon afronden he.

victwaar
                  Bijdrager

Even een vraag betreffende mijn setup. De sproeier die er in zit is overigens 49, er zitten nog groene trekveertjes in de koppeling, er zit een snor klok in en de bougie kleur is in orde (misschien niet de perfecte maat, maar zit er iig heel dichtbij).
                    Mijn ciao trekt prima op en loopt goed stationair. Als ik dan de op mijn top ben maakt hij opeens een ander geluid. Klinkt een beetje ratel-achtig als ik op de brommer zit (geen idee hoe het van een afstandje klint). Met deze setup haal ik volgens mijn gps (dus nagenoeg echte km’s) 31,4 km/h. Geen idee of dit een normale snelheid is voor mijn setup, ook omdat mijn vorige setup met snorblok + 13/13 carb + Malossi Power filter ongeveer een gelijke snelheid haalde.
                    Wil weten of het ‘veranderen’ van geluid normaal is en het belangrijkste is dat mocht er iets mis zijn of het de levensduur beïnvloed.

Bluevespa
                    Bijdrager

Bluevespa :
                      ik heb een probleempje, vanmiddag kwam ik niet boven de 30 en ging hij moeilijk doen, alsof hij niet genoeg benzine kreeg, als ik mijn choke gebruikte, en ik hield hem in, dan ging hij ong 50, maar bleef hij onder de powerband hange?? me sproeier is altijd goed geweest, heeft iemand enig idee, zal mijn sproeier iets verstopt zitten of wat kan het zijn?

Ik heb al heel lang temaken met valse lucht, maar dat kan hier toch niet aan liggen want hij heeft nog nooit zo gedaan, iemand enig idee, ik moet echt mn choke inhouden wil hij iets harder lopen, maar hij komt er nog steeds niet bovenuit

TimoO_
                      Donateur

@ Victwaar: waar denk je dat het geluid vandaan komt? kan vanalles zijn, of het echt uit je blok komt betwijfel ik aangezien het alleen op hoge toerentallen is.

@ Bluevespa, merk je voor de rest nog wat veranderingen? bv kwa stationair lopen, gasreactie, doortrekken e.d.?

victwaar
                        Bijdrager

TimoO_ :
                          @ Victwaar: waar denk je dat het geluid vandaan komt? kan vanalles zijn, of het echt uit je blok komt betwijfel ik aangezien het alleen op hoge toerentallen is.

Het geluid komt uit mijn uitlaat, het geluid als je gas geeft bedoel ik dat veranderd in een soort rammel-achtig iets (even voor de duidelijkheid er rammelt niks, maar daar lijkt het geluid op). Volgens mij klinkt het geluid op je brommer ook anders als wanneer je hem langs zou horen rijden.
                          Het komt voor als ik op constante snelheid rij/constant toerenatal hou, dit is het makkelijkst bij voluit rijden anders wil het nog wel eens het gas loslaten ofzo.
                          Het klinkt trouwens vreemd voor mij. Heb nog niet zo lang een vespa ciao en wist er daarvoor helemaal niks vanaf. Heb hiervoor dus 1 blok gehad en die veranderde niet van geluid op zijn top, maar dat blok had ook last van licht lekkende carter pakkingen. Wilde dus weten of het normaal is of het geluid op topsnelheid in de uitlaat veranderd. Dacht zelf dat er misschien een onderdeel is waardoor het blok inhoud en dat het geluid daardoor komt. Vandaar dat ik de snelheid erbij had gezet en of dit voor de genoemde setup normaal is.

VespaAvanti
                          Donateur

victwaar, ik denk dat je sproeier wat aan de grote kant is waardoor hij verzuipt op toptoeren;)
                            Kleiner sproeiertje er in en gaan met die banaan:thumb

Lowie
                            Bijdrager

Weet iemand waar je van die doppen kunt bestellen die hier overheen gaan?

Tom ciao

Klopt het dat de boosterpoortjes van een 41mm DR er niet aan de bovenkant uitkomen?

En hoeveel spuitbussen zal ik nodig hebben voor een s-bravo frame met kappen, spatborden en voorvork en zonder de velgen?

:thumb

bobbie88
                                Bijdrager

Kan het kwaad als je 2 voetpakkingen óp elkaar gebruikt bij een standaard 50cc cilindertje?

15 berichten aan het bekijken - 1,501 tot 1,515 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.