‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,456 tot 1,470 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Loek
    Bijdrager

Even een domme vraag tussendoor :lol

Hoe haal je je naaf uit je wiel? Ik wil alleen ff niet de foute bout losdraaien want dan kan ik weer olie gaan bijvullen.

Quest
      Bijdrager

Loek :
        Even een domme vraag tussendoor :lol

Hoe haal je je naaf uit je wiel? Ik wil alleen ff niet de foute bout losdraaien want dan kan ik weer olie gaan bijvullen.

als je achter je brommer staat zit aan de rechterkant een tandwiel of een moer.. die moet er helemaal vanaf.. dan moet je het volledige achterwiel uit je brommer hale (4 bouten) en dan kan je klok er zo uit

en nog even een vraag van mezelf:
        zijn de trekveren van een gewone koppeling en de achterkoppeling van een vario dezelfde?
        en zijn de trekveren van malossi sterker dan die van polini?
        want ik heb groen en blauw van polini.. maar hier word gezegt geel of zwart van malossi.. zijn die dan zo veel sterker?

VespaAvanti
        Donateur

Naar mij mening zijn malossi veren inderdaad een stukje strakker dan polini veren.
          Ze zijn ook iets langer waardoor ze makkelijker in de variokoppeling te zetten zijn;)
          De polini veren passen er overigens ook in:thumb
          correct me if i’m wrong:con

Michel
          Bijdrager

Klopt, ik heb de blauwe polini veertjes erin en dat kost je je klauwtjes maar het resultaat mag er zijn! Gele drukveer en blauwe polini trekveertjes gaat goed op mijn setup in ieder geval!

TimoO_
            Donateur

hm nooit geweten dat je ook normale trekveertjes in je vario kan doen.. ik vind het dan wel raar dat ze 2 soorten trekveertjes op JMBP verkopen. ik heb gewoon de witte van malossi in m’n vario gezet, met deze setup:

50 athena
              getunede carters (inlaat licht getuned, spoelkanalen doorgetrokken)
              12/12
              proma gun

en ik vind dat ze het goed doen.

Quest
              Bijdrager

moet ik lagervet aan onderdele van de vario smeren?
                zoals de rolle bijvoorbeeld?
                of de lagers van de achterkoppeling?

thanks, groete

.-{2F4OV}-.

Lagervet is alleen voor lagers… dus lagers van de achterkoppeling ja.

Voor rolletjes is weer apart vet verkrijgbaar.

Quest
                  Bijdrager

ik zag op de how to van de site staan:

trekveren voor de achterkoppeling. Van slap naar sterk: wit , zwart , geel.

maar is het niet van slap naar sterk wit geel zwart?

Bo3T
                    Bijdrager

vraagje.

Wat heb ik nog nodig om mijn polini voorvario compleet te maken?

foto:

verder bij de achterkoppeling..
                      het is toch normaal dat je de schaal kan draaien en dat er dan niks gebeurt toch? (gewoon als er geen snaar enzo op ligt)

FonS
                      Bijdrager

de variobus 😉

en het koppelingshuis kun je (net als een gewone) draaien ja, omdat de startsegmenten niet aangrijpen door de veertjes
                        (als je geen veertje erin hebt, en je geeft er een goeie draai aan, grijpt ie wel aan)

Thomasc
                        Bijdrager

Ik heb nu malossi vertanding en ik niet echt het gevoel dat ie er doorheen komt zeg maar.
                          Er zitten nu van het zwaarste polini testsetje de op 1 na zwaarste rollen in. dat is ongeveer 7.5 gram.
                          Moet ik nu zwaardere of juist lichtere rollen erin zetten?

Edjuh
                          Bijdrager

Lichter, dan maakt hij meer toeren en komt hij als het goed is ook makkelijker ‘erdoorheen’.

Zer0r0nin
                            Bijdrager

@bo3t: je moet je vario-moer ook niet vergeten he;)

Svennoow
                              Bijdrager

hoeveel grams rolletjes moet ik ong hebben?
                                6,3 geeft echt veel overtoeren en trekt voor geen meter op.
                                Heb al een gele drukveer en blauwe polini trekveren.

Mike
                                Bijdrager

probeer 7 grammer of 7,5 die kant op

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 1,456 tot 1,470 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.