- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 maart 2008 om 16:37 #38245
precies, met losdraaien moet je em voorzichtig recht tikken. en als je hem weer in elkaar zet tik je em weer zoals die zat:)
”dus de achterkoppeling in een bankschroef zette dan de moer eraf hale.. en dan langzaam de bankschroef open draaien..”
Je moet de onderkant erin zetten, schijven boven dus. het makkelijkst is als iemand die schijven even naar benenden drukt. Die grote moer losdraaien en dan kan je heel rustig die schijven eraf halen.8 maart 2008 om 17:20 #38247Kan het zijn dat een rode drukveer je top verlaagd? Ik reed met mijn gele drukveer harder als met de rode drukveer nu.
Het scheelt ongeveer 7km/h in top!!
Alvast bedankt
Michel8 maart 2008 om 17:22 #38248Blijkbaar verlaagd dat je top dus;)
Mooi die gele drukveer er weer in zou ik zeggen
8 maart 2008 om 17:23 #38249Haha, mooi antwoord 😉 denk dat ik dat maar gaat doen dan!! Maar ik vind de toeren wel gaaf met optrekken 😛
8 maart 2008 om 21:16 #38258Is een kwestie van keuze’s maken he;)
-Of een lekker geluidje met optrekken, en een minder hoge boete op de rollerbank.
-Of een wat minder lekker geluidje met optrekken, een stukje harder rijden, en dus waarschijnlijk een hogere boete op de rollerbank.9 maart 2008 om 00:03 #38273En met de rode drukveer eerder toe aan nieuwe schijven/v-snaar. Rood is vrijwel altijd overkill, tenzij je een sterke hoogtoerige 80cc, simo of sprocatti hebt…
In principe haal je de hoogste snelheid als het je lukt om de vario af te stellen IN je powerband met je standaard (of iets strakkere maar die zijn er eigenlijk niet) drukveer.. Des te strakker de drukveeer, des te hoger de weerstand wat zich vertaald in een lagere top.
Qua trekkracht werkt het vaak wel lekker maar verder heb ik er zelf nog nooit voordeel mee gehaald (top i.d.d. ca. 10km lager en het duurt langer voor ie er is…)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 maart 2008 om 08:45 #38275Oke jongens, bedankt allemaal.
Ik vond de trekkracht juist ook wat tegenvallen met die rode veer maar inderdaad wel een mooi geluid.
en het klopt ook precies wat jij zegt, het duurt langer voor die op zijn top is.
Ik heb gisteravond gewoon die gele er weer in gepropt. Dus als er iemand een rode drukveer zoekt 😛Bedankt!!! Michel
9 maart 2008 om 10:29 #38276Tonni :
En met de rode drukveer eerder toe aan nieuwe schijven/v-snaar. Rood is vrijwel altijd overkill, tenzij je een sterke hoogtoerige 80cc, simo of sprocatti hebt…In principe haal je de hoogste snelheid als het je lukt om de vario af te stellen IN je powerband met je standaard (of iets strakkere maar die zijn er eigenlijk niet) drukveer.. Des te strakker de drukveeer, des te hoger de weerstand wat zich vertaald in een lagere top.
Qua trekkracht werkt het vaak wel lekker maar verder heb ik er zelf nog nooit voordeel mee gehaald (top i.d.d. ca. 10km lager en het duurt langer voor ie er is…)
ik heb 43mm dr evo
gevijlt carter
13/13 met powerfilter
malossi voorvario
100mm achterkoppeling
standaard vertandingdus jij wil zeggen als ik een hogere topsnelheid wil ik dan de standaard drukveer moet houden ipv de gele drukveer?
ow en nog even over de achterkoppeling los maken
ik moet dus de koppeling in de bankschroef zetten, schijven boven (dus die niet in de bankschroef)
dan de schijven naar benede drukken.. de moer eraf halen en dan rustig de schijven omhoog laten komen?maar hoe veel druk staat er op die veer? kan je dat wel tegen houden? hoe ver zit die veer ingedrukt? (hij is nu nog standaard)
9 maart 2008 om 10:34 #38277Standaard drukveer is bij een snelle setup absoluut geen optie. Geel is gewoon goed voor een Polini Evo of Malossi Reedvalve ofzo.
Ik snap hem wel, want je moet natuurlijk harder gaan trekken om die snaar naar binnen te krijgen in die schijven!
Ik had verwacht dat die rode veer wel zou werken maar je krijgt alleen maar meer toeren en hij trekt zelfs nog trager naar zijn top in mijn geval. Ik heb nu die gele er weer in en het werkt gewoon weer toppie! Denk inderdaad dat de rode veer meer iets voor Sprocatti en Simonini is.9 maart 2008 om 11:27 #38278maar er zit dus niks tussen de standaard veer en de gele?
want ik heb geen polini evo of malossi reedvale
ik heb gewoon een standaard gevijlt carter
9 maart 2008 om 11:32 #38279Ja, Goud (heeft Thomas geloof ik)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 maart 2008 om 12:13 #38280De gouden is inderdaad iets lichter als de gele (ik heb hem ook) maar helaas heeft die 6 windingen, en de gele 5. Ik heb ondervonden dat een veer met 6 windingen je afremt op top cq. minder vario opbrengst heeft. Het werkt een beetje als een begrenzer…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...9 maart 2008 om 12:14 #38281dus ik moet gewoon de gele veer gebruiken?
ik wil namelijk vooral geen topsnelheid verliezen
9 maart 2008 om 12:52 #38283Mijn ervaring is dat Gele drukveer het beste werkt als je lekker wil trekken maar vooral je top wilt behouden!
9 maart 2008 om 13:24 #38284ik las ergens dat ik ook de blauwe trekveertjes van polini (die uit de gewone koppeling) kan gebruike in mijn vario..
of is het op mijn setup aan te rade de gele van malossi erin te doen? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.