- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 maart 2008 om 11:30 #38111
Met een 70cc cilinder is een malossi of polini voorvario wel aan te raden omdat je je standaard vario niet goed kan afstellen.(top zal waardeloos zijn, dik veel overtoeren) een gele drukveer is ook een must. trekveren zal geel malossi moeten zijn. je kan ook eerst blauw polini proberen(waarschijnlijk heb je die wel).
Wat betreft de rollen kan het beste zo’n polini rollenset bestellen op jmpb(kost 15,- en dan moet je de rollen van 5-7gram hebben) dan kan je hem zowiezo goed afstellen.
Je achterkoppeling maak je open door em in de bankschroef te zetten en die grote moer eraf te draaien, kijk wel uit dat de schijven niet in je gezicht springen want er staat aardig wat druk op.
en die Proma cc kan je wel houden, is een goeie vario uitlaat(vrij hoogtoerig ook)
ik hoop dat je hier wat aan hebt;)
5 maart 2008 om 14:38 #38118
.-{2F4OV}-.Klopt wat Svennoow zegt

Malossi geel zou beter zijn, zelfs malossi zwart zou miss zelfs wel kunnen. Dan kun je flink wat gas geven voordat ie aanrijdt. Vond ik zelf altijd wel fijn want dan heb je in t begin al power en je toeren vallen niet zo erg trug;)
8 maart 2008 om 11:41 #38221In verband met mijn waarschijnlijk laatste oldtimer aanwinst.
Wat trekt harder op een compleet std. setup?
Een malossi voorvario of gewoon de standaard?
Hoeft maar 45-50km/h te halen.8 maart 2008 om 12:25 #38224Loek: Met een malossi voorvario trek je stukken beter, ook op een standaard setup;)
8 maart 2008 om 12:55 #38227Bedankt Avanti!
8 maart 2008 om 13:06 #38228Graag gedaan;)
Veel optrek plezier
8 maart 2008 om 14:09 #38234kan iemand mij vertellen hoe hard ik ongeveer op top zal gaan? echte kmpu?
43mm DR EVO
gevijlde inlaat, spoelpoorten doorgetrokke
proma circuit
13/13 met malossi powerfilter
malossi voorvario
100mm achterkoppeling met standaard vertanding (gele drukveer en gele trekveren)ik rij nu met poulie 65 en dan ga ik 65 digitaal
het is een citta8 maart 2008 om 14:11 #38237verkeerde topic..
8 maart 2008 om 14:38 #38238Heb mijn achterkoppeling maar eens uit elkaar gehaald om te kijken of er nog geen erge slijtage te zien is.
Nu viel me op dat zegmaar alleen de laatste schijf “geborgd” zit. De schijf die aan de veer zit kan dus eigenlijk onafhankelijk van de andere schijf bewegen? is dat nu normaal? Neem aan van wel, maar toch ff checken :p
8 maart 2008 om 14:40 #38239Svennoow :
Met een 70cc cilinder is een malossi of polini voorvario wel aan te raden omdat je je standaard vario niet goed kan afstellen.(top zal waardeloos zijn, dik veel overtoeren) een gele drukveer is ook een must. trekveren zal geel malossi moeten zijn. je kan ook eerst blauw polini proberen(waarschijnlijk heb je die wel).Wat betreft de rollen kan het beste zo’n polini rollenset bestellen op jmpb(kost 15,- en dan moet je de rollen van 5-7gram hebben) dan kan je hem zowiezo goed afstellen.
Je achterkoppeling maak je open door em in de bankschroef te zetten en die grote moer eraf te draaien, kijk wel uit dat de schijven niet in je gezicht springen want er staat aardig wat druk op.
en die Proma cc kan je wel houden, is een goeie vario uitlaat(vrij hoogtoerig ook)
ik hoop dat je hier wat aan hebt;)
bedankt!!
dus de achterkoppeling in een bankschroef zette dan de moer eraf hale.. en dan langzaam de bankschroef open draaien..
en zo zet ik hem dus ook weer in elkaar?
5.6 – 7.7 dat setje op jmpb zijn dat test rolle of kan ik daar gewoon voor altijd mee rijden?
en hoe merk je dat je de verkeerde rollen hebt? zegmaar of ze zwaarder of lichter moeten?8 maart 2008 om 15:54 #38240Heeft iemand toevallig ook nog een antwoord op mijn vraag? 😀
8 maart 2008 om 16:08 #38241
.-{2F4OV}-.Jup das altijd t geval;)
8 maart 2008 om 16:10 #38242Quest :
bedankt!!
dus de achterkoppeling in een bankschroef zette dan de moer eraf hale.. en dan langzaam de bankschroef open draaien..
en zo zet ik hem dus ook weer in elkaar?
5.6 – 7.7 dat setje op jmpb zijn dat test rolle of kan ik daar gewoon voor altijd mee rijden?
en hoe merk je dat je de verkeerde rollen hebt? zegmaar of ze zwaarder of lichter moeten?en is het spietje voor je achterkoppeling hetzelfde als voor je krukas?
8 maart 2008 om 16:32 #38243@ Quest:
Hij zit meestal geborgt, dus als je em in elkaar hebt moet je niet vergeten om hem weer te borgen;)(is heel belangrijk, heb keer mn achterkoppeling mee verkloot)
en die ”testrollen” kunnen heel lang mee, daar kan je gewoon mee rijden. en mochten ze versleten zijn(zal wel ff duren) weet je je goeie gewicht en kan je altijd nog een keer leovince of malossi rollen halen.(gewoon bij de brommerboer, zelfde als scooterrollen)
en je kan gewoon een spietje gebruiken die ook in de krukas gaat(is niet helemaal de goede eigenlijk, maar past wel.)Hard optrekken en overtoeren —-> te lichte rollen
langzaam trekken—-> te zware rollen
Dip—– meestal Drukveer
maakt weinig toeren met wegtrekken, of valt terug in toeren—> strakkere trekveren.8 maart 2008 om 16:35 #38244borgen?
dat doe je met die ring omvouwe zodat hij de moer tegen houd? of nog iets anders?
bedankt!!
owja nog een vraag: moet je lager vet aan de rolle doen? of juist niet? wat is het beste?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.