- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 februari 2008 om 00:10 #37335
is wel prima, zolang ze maar ietsie strakker zijn dan de std, das iegnlijk al gnoeg!
niet over inzitte;)
Mike9 februari 2008 om 00:31 #37336
.-{2F4OV}-.Hoef je idd nie over in te zitten. Maar mocht je ooit geld overhebben;) Dan zouk de zwarte malossi erin doen
9 februari 2008 om 14:30 #37347oke dankjewel, ik kijk wel eens of iemand die ik ken nog wat veertjes heeft die strakker zijn als blauwe polini.
maar ik probeer het eerst gewoon eens uit, dan zie ik het wel 😉9 februari 2008 om 16:37 #37348ik heb dus een tijdje geleden een vario gekocht.vandaag had ik hem gemonteerd ging allemaal goed. dus ik proberen de brommer te starten hoor je eerst de koppelingskom bellen voordat de brommer aanginng.maar ik vond het raar dat me koppelingskom belde. dus ik haal alles er weer af en keek of er iets fout was maar kon niets vinden dus ik doe de vario er weer erop. wil ik hem gaan starten kan ik niet eens meer trappen heel erg zwaar weet iemand wat dat is 😕
9 februari 2008 om 16:39 #37349misschien ben je een of andere klein onderdeel vergeten te monteren wat je misschien zelf niet hebt.
het is altijd lastig om zoiets te vinden.
haal je koppeling eens helemaal uit elkaar en post foto’s van al je onderdelen.
zal vast wel iemand opvallen of er iets mist
9 februari 2008 om 18:08 #37350diac :
misschien ben je een of andere klein onderdeel vergeten te monteren wat je misschien zelf niet hebt.
het is altijd lastig om zoiets te vinden.
haal je koppeling eens helemaal uit elkaar en post foto’s van al je onderdelen.
zal vast wel iemand opvallen of er iets mist
hier een foto van me koppeling
10 februari 2008 om 12:53 #37355Weet iemand welk gewicht rollen ik moet hebben met deze setup:
Speedengine
80CC polini
Malossi Multivar
100mm schijven achterkoppeling
Techno reverse
Dellorto 13/13 @???en dit alles op een Citta.
Heb 6,3 grams en 4,9 gram liggen, zit dit een beetje in de buurt?11 februari 2008 om 17:25 #37378hoe weet je of de rollen goed zijn bij de vario ik heb nu 5,6 gram daar rijd ik net de 50 mee 6,4 was te zwaar reed ik maar 30
4,7 was te licht maakt op de top overtoeren11 februari 2008 om 17:27 #37379meestal zit er in een std 50cctje met vario wat zwaardere rollen, dit omdat een 50cc bij wat minder toeren kracht heeft en hem daar op snelheid mee maakt.
denk wel dat je rond de 6 gram moet zitten..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 februari 2008 om 17:30 #37380Herr FlicK :
meestal zit er in een std 50cctje met vario wat zwaardere rollen, dit omdat een 50cc bij wat minder toeren kracht heeft en hem daar op snelheid mee maakt.denk wel dat je rond de 6 gram moet zitten..
denk je dat 5,2 of 5 gram niet goed zal zijn. de bromboer dacht dat ook die zei zo omdat je die uitlaat hebt zou ik ietsje lichter pakken
12 februari 2008 om 19:16 #37404kom ik weer met een lauwe vraag;
welk testrollensetje van jmpb.nl zou ik nemen op deze setup?
80cc Polini
Elek. getuned + gekotterd voor 80cc Polini
Origineel Krukas onbewerkt
13/13
Proma Gun
16″ wielen.moet er nog iets speciaals bij de malossi vario ofso besteld worden om hem te monteren?
zo ja, wat? 😛bVd.
edit: het liefst zou ik een lichte tot middelzware autowheelie bereiken.
maar wil toch minimaal een top van 70 hebben 😉
(weet niet of dat mogenlijk is ^^)12 februari 2008 om 19:19 #37405
.-{2F4OV}-.Miss een variomoer.. als je die nog niet hebt:lol
En denk dat t rollensetje van 5.6 > 7,7 t beste is;) Polini is zowieso n niet al te hoogtoerige cilinder dus onder de 5 gram is onwaarschijnlijk;)
3 maart 2008 om 21:35 #38073Hallo
ik heb vandaag mijn eerste vario aangeschaft
het is een helemaal originele vario van een bravo
mijn setup:
43mm DR EVO
carter gevijlt en spoelpoorten doorgetrokke
13/13 met malossi filter
proma circuit uitlaat
(het is een citta)met poulie 65 rijd hij nu ongeveer 68 digitaal
hoe hard zou hij rijden met een originele voorvario/achtervario ?
is een malossi vario een must voor mijn setup?
welke rolle moet ik er ongeveer in doen (in de standaard voorvario)?
welke drukveer(in de standaard)?
welke trekveertjes(in de standaard)?en hoe maak ik mijn achterkoppeling open? gewoon die moer aan de onderkant? en spingt hij dan open of moet ik ergens op letten?
alvast bedankt!!!
3 maart 2008 om 21:39 #38074sombrero :
Herr FlicK :
meestal zit er in een std 50cctje met vario wat zwaardere rollen, dit omdat een 50cc bij wat minder toeren kracht heeft en hem daar op snelheid mee maakt.denk wel dat je rond de 6 gram moet zitten..
denk je dat 5,2 of 5 gram niet goed zal zijn. de bromboer dacht dat ook die zei zo omdat je die uitlaat hebt zou ik ietsje lichter pakken
Ik heb ook 42mm polini alu met Ninja usine gehad. Ik had ongeveer 6,6 gram erin met standaard drukveer in achterkoppeling.
Je zult dus ff rond dat gewicht moeten proberen.4 maart 2008 om 22:26 #38108Quest :
Halloik heb vandaag mijn eerste vario aangeschaft
het is een helemaal originele vario van een bravo
mijn setup:
43mm DR EVO
carter gevijlt en spoelpoorten doorgetrokke
13/13 met malossi filter
proma circuit uitlaat
(het is een citta)met poulie 65 rijd hij nu ongeveer 68 digitaal
hoe hard zou hij rijden met een originele voorvario/achtervario ?
is een malossi vario een must voor mijn setup?
welke rolle moet ik er ongeveer in doen (in de standaard voorvario en welke in de malossi)?
welke drukveer?
welke trekveertjes?en hoe maak ik mijn achterkoppeling open? gewoon die moer aan de onderkant? en spingt hij dan open of moet ik ergens op letten?
alvast bedankt!!!
kickje
is een andere uitlaat aan te rade? zo ja welke
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.