‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,321 tot 1,335 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Die vraag staat idd al eerder een stukje naar boven;)

Ik denk zelf dat de gele drukveer iets te sterk is voor je cilinder. Mja.. kvind t zo’n twijfelgeval. Kzou t gwoon zo laten en dan eerst proberen. Varieert hij egt veel te snel met zelfs lichtste gewichten die je hebt. Dan zwaardere drukveer erin en dan met rolletjes van licht naar zwaarder opnieuw proberen af te stellen:thumb

PiNeAppLePro
      Bijdrager

Is dit nog een goeie achterkoppeling??

hansieb
        Moderator

Loek :
          OK, is goed. Had het meende ik al eens eerder gevraagt maar ik was het antwoord vergeten.
          7.7 gr. moesten ongeveer goed zijn…

Ik heb nu een standaard veer in de koppeling, maar een nieuwe gele heb ik ook nog liggen.
          Welke moet ik doen? De trekveertjes zijn b.t.w. blauw.

Geel ofcourse std rijd pauper….

Als je boven de 65-70cc rijd moet je echt geel hebbe!

AA-T
          Sleutelbeheerder

PiNeAppLePro :
            Is dit nog een goeie achterkoppeling??

zoiets zie je niet op een foto..

let er goed op of er geen haarscheurtjes of zelfs duidelijk zichtbare scheurtjes in zitten
            pak de koppeling eens vast waar die door de as gaat..
            geef een zacht tikje met de schroevendraaier..
            als ie dof klinkt is het goed..
            galmt ie na, is der wss iets mis mee..

PiNeAppLePro
            Bijdrager

Oke, bedankt alleen ik kan hem niet vastpakken want hij woont in maastricht en ik in purmerend!

AA-T
              Sleutelbeheerder

vraag je heel subtiel wat voor geluid die maakt op het moment dat ie dat doet..
                zonder te zeggen of het dof moet klinken of juist niet

JP
                Bijdrager

Link -> KliK

zou die het goed doen op mijn setup?

(heb 50 dr)

FonS
                  Bijdrager

ten eerste is het geen simo pijp, maar een polini

en ten tweede is het een onbekende uitlaat… dus moeilijk te zeggen of hij goed / slecht is

voor dat geld zou ik liever een meer bekende uitlaat kopen, dan weet je waar je aan toe bent (wa’s er mis met je top 1 dan?)

barry
                    Donateur

En ten derde is hij niet voor vespa.Eerder een camino uitlaat,kijk maar naar de flens.

JP
                      Bijdrager

FonS :
                        ten eerste is het geen simo pijp, maar een polini

en ten tweede is het een onbekende uitlaat… dus moeilijk te zeggen of hij goed / slecht is

voor dat geld zou ik liever een meer bekende uitlaat kopen, dan weet je waar je aan toe bent (wa’s er mis met je top 1 dan?)

vind het leuk om een uitlaat te hebben die je niet hedendaags ziet
                        voor 65euro altijd leuk om even te proberen
                        en top one gaf de geest bij de cilinderkop ophaning

JP
                        Bijdrager

barry :
                          En ten derde is hij niet voor vespa.Eerder een camino uitlaat,kijk maar naar de flens.

oh heel bedankt.:D camino heb ik niks aan
                          zag het 123 nie zo snel leek wel veel op vespa

.-{2F4OV}-.

Kzou die vent gwoon ff mailen en vragen om een foto. Die uitlaat op de foto is t waarschijnlijk tog niet. Er staat in de advertentie dat t een vespa uitlaat betreft en die uitlaat op de foto is geen vespa uitlaat. Dus miss is t wel een compleet andere uitlaat dan op de foto. Ik denk zelf dat t een gwone simonini krul is. Die kleine..

sombrero
                            Bijdrager

waar moet ik op letten als ik een vario set koop. wat moet er allemaal bij zitte ? de vario de rolletjes achterkoppeling en wat nog allemaal ? zitten er busjes bij en spietjes?

CittaTuner.
                              Bijdrager

Ik ga binnekort waarschijnlijk een vario dur op zetten, met een snelle voorvario maar welke is sneller polini speedcontrol of malossi multivor.

diac
                                Bijdrager

maakt niks uit, ligt eraan wat je budget is..
                                  ik zou je wel de malossi aanraden, deze is goedkoper en er zit een gele drukveer bij met 1 setje rolletjes.
                                  bij de polini zit die drukveer er niet bij, maar word het gecompenseerd door 2 setjes rolletjes (waar je meestal toch niks aan hebt).

ik heb wel eens gehoord dat die polini vario af en toe wel eens een “dip” heeft.. of dit echt zo is kan ik je niet vertellen.
                                  iedereen is iig erg tevreden over de malossi vario;)
                                  ik zou je er wel een testrollenset bij kopen, zodat je kunt testen op hoeveel grams je brommer het beste loopt.

15 berichten aan het bekijken - 1,321 tot 1,335 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.