‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,911 tot 2,925 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Thomas reed met zijn fox koppeling met origineel volgens mij, en ik dacht Arvid ook.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Javad
      Donateur

Oke, dan probeer ik eerst de originele, als ik dan wat mis probeer ik de gele.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

speedbuxy
        Bijdrager

Ja sowieso orgineel want zelfs met een 80 fabrizi setup rijd ik nog met de orginele.

Strikert
          Bijdrager

Lichtere rollen is minder of meer trekken ?

dartfreak
            Bijdrager

dat maakt normaal niet uit je zet er lichter of zwaardere rollen in om overtoeren te verkomen
              met lichteren rollen gaat je vario later varieren en dan gaat hij op meer toeren weg treken
              maar dan kan het wel zijn dat je overtoeren krijgt

misterd11
              Bijdrager

meer trekkracht, maar je moet gaan opletten op je toeren, je brom moet wel lkr rijden he

ritze
                Bijdrager

DR evo begint op 6500 rpm te trekken heeft zijn top vermogen op ongeveer 7250/7750 toeren
                  dus je hebt maar 1 setup voor het hardste optrekken.

normaal gezien moet je dan lichtere rollen nemen om op dat toeren tal uit te komen.
                  bijvoorbeeld bij mijn brommer had ik zwaardere rollen nodig om beter op te trekken:thumb

edit: 2 mensen me voor :thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

Strikert
                  Bijdrager

Klopt idd, maar is niet voor om stukken te rijden.
                    het is meer om vanuit stilstand zo snel mogelijk op te trekken (sprints)

n3ophytenl
                    Bijdrager

Hey ik heb een vraag over me vario. Als me brom warm is is ie met vario binnen 10 meter aan als ik achter op mijn duo broodje ga zitten. Als ik heb s’ochtends wil aanrennen gaat hij voor geen meter aan dit vind ik schijtirritant want ik ren dan altijd de hele straat rond en als ik mazzel heb gaat ie wel eens aan s’ochtends. Hoe kan dit??

Gr Koen

aapie90
                      Bijdrager

dat ligt niet aan je vario, geloof ik
                        waarschijnlijk moet je eff de aarde van je blok goed maken
                        had ik laatst ook.

niek1992
                        Bijdrager

Aarde van ze blok is niks mis mee. Komt door de Gates 975La snaar. Deze start wat lastiger. Een pirelli snaar is al een stuk anders. Ook kan het vetvrij maken van al je bewegende delen (vario, halfpouli, geleidebus + schijven) ook helpen. Snaar evt ook doen.

Anders kom je even langs vanmiddag/vanavond. maak ik ze even schoon met remmenreiniger.

yttrium
                          Bijdrager

Wat is het verschil tussen een 6 en een 8 rols vario? Behalve dan het feit dat er minder rollen inzitten?

n3ophytenl
                            Bijdrager

Ja ik heb al een fles gekocht dus ik probeer dat wel ff maar ik heb al een nieuwe malossi gele drukveer dus dan is ie als het goed is zo weer aan 😀

mwouters91
                              Bijdrager

Je hebt verschillende soorten vertanding maar wat is nu precies wat? Wat is het verschil erin alleen de trekracht en top?

mvg

donzine
                                Bijdrager

Zware vertanding(klein getal) = hoge top, lichte vertanding(groter getal) – hard optrekken

15 berichten aan het bekijken - 2,911 tot 2,925 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.