‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,776 tot 2,790 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta Twinner
    Bijdrager

ik ga die binnenkort wel even nakijken, en neej ik heb geen jmpb achterbrug, en toen ik heb er al een stuk van af geflext. maar hij heeft het eerst gewoon goed gedaan en nu in eens niet.
      dus ik ga wel even kijken zo naar de moer, en hoe bedoel je met die shimringen waar wou je die tussen plaatsen dan, tussen je schijven en de klok ? want heb ook al een ring geprobeerd maar dan slaat hij vast.

Zeebodem.
      Bijdrager

ik heb die shimringen inderdaad tussen de klok en de koppeling.

Citta Twinner
        Bijdrager

ok naja ik ga dit wel even proberen,
          maar ik zat te denken een kerel had toen een paar wheelies ermee gedaan, maar ik vermoed dat dan meschien ook me achterbrug kom is, en dat dit ook mee aan het werken is, in eht probleem, wat denk jij ervan.

tristan285
          Bijdrager

heey allemaal, heb een vraagje, wat voor rolletjes heb ik nodig? helemaal std blok, alleen een andere carb + filter ( 13.13 dellortho carb met mallosi powerfilter)
            bedankt alvast!

aapie90
            Bijdrager

tristan,

wat voor voorvario heb jij?
              malossi polini of standaard?

tristan285
              Bijdrager

standaard 😀

aapie90
                Bijdrager

met een std setje moet je proberen, 4,6 of 8 rolletjes erin.
                  aangezien je geen ander gewicht rolletjes in die maat zijn.

tristan285
                  Bijdrager

oo oke heel erg bedankt 😀

Anoniem

hey mensen, even een korte vraag over me drukveer:

rij nu met linksstaande setup met gele drukveer, ik wil hem eens testen met std drukveer.
                      moet ik dan lager in de rollen of juist hoger? ben even de kluts kwijt:P

alvast bedankt!

Docs
                      Donateur

lager

Anoniem

thnx man! ga daalek even testen dan.
                          rij nu met gele drukveer met 7,7 gram.

wat zou er ongeveer in moeten met std?
                          zit zelf te denken rond de 5 gr?

nog bedankt voor de snelle reactie:thumb

Martino
                          Moderator

Joris maak daar maar minimaal 6 gram van met die Creco en standaard drukveer. Het is ook totaal geen toerenbeukende cilinder.

Anoniem

ok, dus zo veel lager hoef ik niet te gaan zitten denk je?
                              ik moet zeggen dat ie met de huidige setup toch aardig wat toeren beukt hoor:P
                              met de 7,7 grams rolletjes houd ie t voorwiel net nog aan de grond.

hij koppelt echt flink alleen gaat ie niet zo hard helaas…..
                              ik zal vanavond even kijken, eerst nog een tentame maken natuurkunde.

iemand nog tips/suggesties?
                              in ieder geval al heel erg bedankt iedereen!

Martino
                              Moderator

Het is maar wat je toeren noemt. Ik weet zeker dat je vorige cilinder meer power had in het hogere toerengebied, maar wat wil je ook met een blowdown van net boven de 18 voor de Creco. Van alle cilinders die ik heb opgemeten tot dusver de laagste van allemaal.

Het is een redelijke cilinder (trekkracht/koppel), maar danwel wanneer je hem geen hoge/overtoeren laat draaien. Sowieso zal hij met de standaard drukveer wat harder gaan dan met de gele. Die is namelijk veel te strak voor de power van een Creco en ik denk niet dat hij hiermee helemaal mooi uit varieert.

Anoniem

idd martino klopt precies wat je zegd;)
                                  vanuit stilstand tot de 35 rijd de cilinder zeer snel.
                                  hij heeft vooral veel power vanuit stilstand:thumb

ik rij nu met de gele drukveer, opzich rijd het best hard, de 55 haalt ie zoiezo.
                                  maar heb wel het gevoel dat het harder kan, meer jankgeluid als power nu:P:P

ik zal vanavond eens testen;)
                                  bedankt voor de info martino, die uitlaatpoort wordt binnekort bewerkt als het aan mij ligt:P

15 berichten aan het bekijken - 2,776 tot 2,790 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.