‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,626 tot 2,640 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

yttrium
    Bijdrager

Als ik gas loslaat remt mijn ciao af op de motor en de laatste meter gaat hij pas vrij stationair draaien. is mijn drukveer dan te strak?

niek1992
      Bijdrager

Dat is altijd zo, komt doordat de vario terug wil varieren door het afnemende toerental, maar dit niet kan. Laatste paar meter laat de koppeling + evt de startsegmenten los & kan hij stationair draaien;).

maartuh
        Bijdrager

Oja die achterpoulies van mij die liepen stroef.
          Dit komt doordat die poulies tegen de achterbrug aan lopen.
          Best gek want op de vorige brug was dit niet….

Een ringetje tussen de poulies en achterklok is geen oplossing omdat dan de achterpoulies tegen de keering aan lopen.

Maar wat moet ik dan wel doen?

niek1992
          Bijdrager

Je fabriceerd het ringetje op het volgende opstaande randje:

hierdoor komt je gehele koppeling meer van je klok af ( en dus ook je schijven ). Voordat je dit doet, kijk even of je vertanding zelf wel soepel draait. Probleem proberen te verhelpen door het verkeerde te doen heeft weinig zin he 😉

goedguus
            Bijdrager

Je schuift toch eerst je koppeling erover dan het spietje en dan de koppelinsschaal?
              dan zou op die plek een ringetje doen alleen de schaal op een afstand houden..

niek1992
              Bijdrager

Nee, je koppeling zelf rust op dat randje, Trek je koppelingshuis er maar eens af & kijk in het gaatje. Hier zit een ringetje in, dit valt op dat randje ;).

maartuh
                Bijdrager

Oke ik zal zoon ringetje maken… Maar wat zit er fout dan?
                  Want het hoort niet zo te zitten natuurlijk 😛

En als ik daar zoon ringetje doe gaat mijn koppelingshuis iets dichter bij de koppelingstaan. Zou die dan niet gaan aanlopen?

niek1992
                  Bijdrager

Dat is je koppeling zelf. nadat ik een nieuwe 90MM schijf gemonteerd had, heb ik er nooit meer last van gehad. Ringetje weg kunnen laten & zo gewoon kunnen rijden. Wat de precieze oorzaak is kan ik je niet vertellen.

Florian
                    Moderator

vandaag de vario gemonteerd, eerst met de witte trekveren, dat was echt een drama, trok voor geen meter op moest veel te veel toeren maken. ook had ik dat setje 5,7- 7,7 gram. daar had ik de op een na zwaarste. dit liep gewoon niet.

toen lichtere rollen geprobeerd hielp niet. toen de gele trekveren, ging al een stuk beter.

Maar komen die gele trekveren ongeveer overeen met de trekveren die andere hebben? want mij werd de witte trekveren geadviseerd.

ik heb nu de lichte rollen, en gele trekveren. dikke autowheely:D

Anoniem

ik vind de standaard trekveren nog het fijnste rijden op elke setup, dan kom je namelijk gelijk van je plaats zonder veel toeren te maken. de gele zijn ook heel geschikt.

met rolletjes moet je tussen de 6,5 en de 7,5 gram ergens gaan zitten.

ik neem aan dat je de gele drukveer er al in hebt zitten? die zou ik wel gebruiken.

Florian
                        Moderator

ik heb de geledrukveer ja, alleen ik heb gisteren een nieuwe snaar gekocht, en die is nu al half verrot. ook piept de snaar al??

hooguit 3km gereden, dat is niet goed toch? hoe kan dit komen?

voor zover ik weet loopt hij nergens tegen aan.

Frank80cc
                          Donateur

Vraagje: Opeens krijg ik ciao niet meer aan, ik ren met decopresie in en hij grijpt niet aan.. achterkopp al schoongemaakt… kan me v snaar op zijn?

graag tips

niek1992
                            Bijdrager

als hij niet aangrijpt, zijn het je startsegmenten in je koppeling, als hij wel aangrijpt, maar de krukas niet aan de draai krijgt, is het je snaar ;).

Zorg dat je koppelings-huis helemaal schoon & vetvrij is ( Muscle + heet water doe ik het altijd & dan evt droogföhnen met een verf-föhn ). koppelingssegmenten zelf hoeven in principe niet droog. deze rij je vanzelf wel droog. eerste 100 meter is het dan beetje raar optrekken

Frank80cc
                              Donateur

het was me v snaar 😀 net nieuwe gehaald

Zeebodem.
                                Bijdrager

het is gelukt bij van der feer?

:thumb

15 berichten aan het bekijken - 2,626 tot 2,640 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.