- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juli 2010 om 09:54 #88819
Als ik gas loslaat remt mijn ciao af op de motor en de laatste meter gaat hij pas vrij stationair draaien. is mijn drukveer dan te strak?
26 juli 2010 om 09:56 #88820Dat is altijd zo, komt doordat de vario terug wil varieren door het afnemende toerental, maar dit niet kan. Laatste paar meter laat de koppeling + evt de startsegmenten los & kan hij stationair draaien;).
28 juli 2010 om 21:20 #71123Oja die achterpoulies van mij die liepen stroef.
Dit komt doordat die poulies tegen de achterbrug aan lopen.
Best gek want op de vorige brug was dit niet….Een ringetje tussen de poulies en achterklok is geen oplossing omdat dan de achterpoulies tegen de keering aan lopen.
Maar wat moet ik dan wel doen?
28 juli 2010 om 23:59 #88922Je fabriceerd het ringetje op het volgende opstaande randje:

hierdoor komt je gehele koppeling meer van je klok af ( en dus ook je schijven ). Voordat je dit doet, kijk even of je vertanding zelf wel soepel draait. Probleem proberen te verhelpen door het verkeerde te doen heeft weinig zin he 😉
29 juli 2010 om 08:04 #88925Je schuift toch eerst je koppeling erover dan het spietje en dan de koppelinsschaal?
dan zou op die plek een ringetje doen alleen de schaal op een afstand houden..29 juli 2010 om 11:01 #88940Nee, je koppeling zelf rust op dat randje, Trek je koppelingshuis er maar eens af & kijk in het gaatje. Hier zit een ringetje in, dit valt op dat randje ;).
29 juli 2010 om 15:10 #88956Oke ik zal zoon ringetje maken… Maar wat zit er fout dan?
Want het hoort niet zo te zitten natuurlijk 😛En als ik daar zoon ringetje doe gaat mijn koppelingshuis iets dichter bij de koppelingstaan. Zou die dan niet gaan aanlopen?
30 juli 2010 om 02:34 #88982Dat is je koppeling zelf. nadat ik een nieuwe 90MM schijf gemonteerd had, heb ik er nooit meer last van gehad. Ringetje weg kunnen laten & zo gewoon kunnen rijden. Wat de precieze oorzaak is kan ik je niet vertellen.
31 juli 2010 om 20:03 #89045vandaag de vario gemonteerd, eerst met de witte trekveren, dat was echt een drama, trok voor geen meter op moest veel te veel toeren maken. ook had ik dat setje 5,7- 7,7 gram. daar had ik de op een na zwaarste. dit liep gewoon niet.
toen lichtere rollen geprobeerd hielp niet. toen de gele trekveren, ging al een stuk beter.
Maar komen die gele trekveren ongeveer overeen met de trekveren die andere hebben? want mij werd de witte trekveren geadviseerd.
ik heb nu de lichte rollen, en gele trekveren. dikke autowheely:D
31 juli 2010 om 20:12 #89046
Anoniemik vind de standaard trekveren nog het fijnste rijden op elke setup, dan kom je namelijk gelijk van je plaats zonder veel toeren te maken. de gele zijn ook heel geschikt.
met rolletjes moet je tussen de 6,5 en de 7,5 gram ergens gaan zitten.
ik neem aan dat je de gele drukveer er al in hebt zitten? die zou ik wel gebruiken.
1 augustus 2010 om 09:59 #89050ik heb de geledrukveer ja, alleen ik heb gisteren een nieuwe snaar gekocht, en die is nu al half verrot. ook piept de snaar al??
hooguit 3km gereden, dat is niet goed toch? hoe kan dit komen?
voor zover ik weet loopt hij nergens tegen aan.
3 augustus 2010 om 12:05 #89120Vraagje: Opeens krijg ik ciao niet meer aan, ik ren met decopresie in en hij grijpt niet aan.. achterkopp al schoongemaakt… kan me v snaar op zijn?
graag tips
3 augustus 2010 om 12:11 #89121als hij niet aangrijpt, zijn het je startsegmenten in je koppeling, als hij wel aangrijpt, maar de krukas niet aan de draai krijgt, is het je snaar ;).
Zorg dat je koppelings-huis helemaal schoon & vetvrij is ( Muscle + heet water doe ik het altijd & dan evt droogföhnen met een verf-föhn ). koppelingssegmenten zelf hoeven in principe niet droog. deze rij je vanzelf wel droog. eerste 100 meter is het dan beetje raar optrekken
3 augustus 2010 om 13:55 #89124het was me v snaar 😀 net nieuwe gehaald
3 augustus 2010 om 14:11 #89125het is gelukt bij van der feer?

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.